Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Klopgeluid na uitschakelen motor (35 tfsi automaat)

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Klopgeluid na uitschakelen motor (35 tfsi automaat)

    Hoi,
    Het valt mij op dat na het uitschakelen van mijn auto er één klop/boenk/tik geluid te horen is.
    Soms behoorlijk luid, soms stiller en soms geen geluid. Heb het gevoel dat het iets is van de automaat zelf. Al ben ik niet zeker.
    Is dit normaal bij een mild hybride 35 tfsi automaat? Momenteel 20.000km op de teller en bijna 11 maanden oud.
    Dus ik zet mijn auto stil, dan zet ik de handrem op, daarna druk ik op P en uiteindelijk op OFF. Dan hoor ik het geluid.
    Is dit normaal? Hebben jullie dit ook?
    Bedankt.
    Laatst gewijzigd door glenn86; 22-10-22 om 11:17.

  2. #2
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.254
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Klopgeluid na uitschakelen motor (35 tfsi automaat)

    Dus in drive met voet op de rem zet je de parkeer rem er op? Het zou niet mijn volgorde zijn eigenlijk, ik zet de automaat eerst in P en dan rem los en uit, sta ik op een helling of iets misschien nog de parkeerrem er bij maar de Park van de bak heeft ook een blokkeer pen dus hij gaat al nergens heen.

    Mijn gevoel bij de manier die je beschrijft is dat het onder spanning op de rem gezet wordt.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    106
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Klopgeluid na uitschakelen motor (35 tfsi automaat)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Dus in drive met voet op de rem zet je de parkeer rem er op? Het zou niet mijn volgorde zijn eigenlijk, ik zet de automaat eerst in P en dan rem los en uit, sta ik op een helling of iets misschien nog de parkeerrem er bij maar de Park van de bak heeft ook een blokkeer pen dus hij gaat al nergens heen.

    Mijn gevoel bij de manier die je beschrijft is dat het onder spanning op de rem gezet wordt.
    Bedankt voor jouw reactie.

    Dus ik doe het dan beter zo?
    Remmen + Park, dan pas handrem en dan uitschakelen.

    Dus is de manier waarop ik het doe dan fout? En is dat dan schadelijk geweest?

    Zal eens proberen op jouw manier en zien of het een verschil uitmaakt.

    Mijn vorige auto van een andere merk had een automatische handrem en een autohold. Dus die handrem gebruikte ik nooit manueel.

    Ik hoor trouwens ook een klikgeluid als ik hem uitschakel, komt dat van de mildhybride? Batterij zit onder de passagierszetel en heb het gevoel dat ik het van daar ergens hoor of van onder de rechterkant motorcompartiment.

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.254
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Klopgeluid na uitschakelen motor (35 tfsi automaat)

    Let wel, misschien maakt het allemaal niets uit maar ik zou het niet in die volgorde doen bedoelde ik, ik heb ook automaat maar die rijd weg zodra ik de rem los laat en ik weet dat niet elke automaat dat doet dus kan het anders zijn.

    Ik zet altijd eerst in park op de automaat, dat is in neutraal en geblokkeerd, dan laat ik de rem los en voel ik hem een stukje achteruit lopen en stopt op de blokkeer pen van de bak (carport is iets met helling) dan zet ik motor uit en klaar. Bij erge helling zet ik handrem bij maar ook weer niet in de winter vanwege kans op vastvriezen.
    Kortom, de handrem is bij mij vaak nog nieuw wordt weinig gebruikt, ook met een handgeschakelde.

    Verder:
    Als je een auto uit zet hoor je wel meer dingen, een relais, een a/c die uitschakelt en wat na sist, een koelfan die soms nog loopt, deurslot die er af gaat of kofferslot, een uitlaat die afkoelt en krimp geluiden geeft, daar zou ik me niet 123 druk om maken, het is niet je tv die je uit zet, er gebeuren nogal wat dingen, een hybride vast nog meer door de complexe technieken.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •