Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: ACC/Airco werking TFSie

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard ACC/Airco werking TFSie

    ik heb een Audi A3 TFSIe, nu heb ik het euvel dat mijn climate controle / airco, soms op momenten niet doet wat hij moet doen. Hij heeft meerdere keren op warme dagen de auto niet koel weten te houden op de ingestelde temperatuur. Met de ACC op Auto- stand. Wanneer ik handmatig de luchtstroom verhoog, blijft de luchtstroom ook zwak. Ook op de max stand is de luchtstroom beperkt, en zeker niet volledig.
    Nu is dit vaak op langere ritten, warmere dagen (vanaf 20/22 gr) lijkt het.
    Op de meeste ritten woon-werk, is er vaak niets aan de hand. Kan hij hard blazen, en koelt hij goed.

    Nu probeer ik te achterhalen wanneer het optreedt, maar heeft iemand ook ervaring dat de airco soms niet harder kan laten blazen en onvoldoende koelt.

    Is er misschien een samenhang met de HV accu en de ACC, dat als de accu nagenoeg leeg is (in het rood) dat hij dan in een eco stand gaat?

    Heb een garage afspraak maar daar moet ik even op wachten gezien drukte, en wil graag tegen die tijd wel graag weten wanneer het niet werkt.

    iemand zelfde ervaring of een idee?

    Vr gr

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC/Airco werking TFSie

    Zou je voortaan zelf je vragen in het 8Y-subforum willen zetten? Verplaatst.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: ACC/Airco werking TFSie

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Zou je voortaan zelf je vragen in het 8Y-subforum willen zetten? Verplaatst.
    Sorry. Vond het niet een model specifieke vraag, omdat het meer gaat om een hybride/TFSIe en de ACC.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2022
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: ACC/Airco werking TFSie

    Ik heb zelf ook een tfsie en bij mij staat de airco eigenlijk altijd op ECO stand staan omdat ik vind dat ie op ON te aanwezig blijft met blazen uit de fans. Op vakantie naar Italie heb ik hem wel even paar keer op ON gezet om bij het starten even goed te koelen. Ik heb toen geen verschil ervaren in blaas/koel vermogen wanneer de accupack leeg was.

    Edit: MAX en ON door elkaar gehaald dus tekst gecorrigeerd
    Laatst gewijzigd door invissvenska; 30-09-23 om 18:56.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •