Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Oranje uitroepteken tijdens laden TFSIe

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Oranje uitroepteken tijdens laden TFSIe

    1.Het is me laatst opgevallen dat ik tijdens het laden een oranjeuitroep teken in een driehoek heb. Is dit normaal, het verschijnt niet meteen, maar enkele seconden na dat ik de auto op slot doe.
    het verdwijnt zodra ik in stap, want dan verschijnt normaal display.

    2.Soms bij aansluiten laadkabel krijg ik de melding “AC-laadsysteem; storing!” Met rood uitroep teken. Maar wanneer ik de kabel verwijder en opnieuw aansluit is dit weg.

    auto laad in alle gevallen prima, bij de stekker brandt gewoon groen licht.

    iemand ervaring hiermee, met de 2 bovenstaande? Is het oranje lampje mischien gewoon aanduiding dat hij laadt?

    alvast bedankt.

    IMG_2104.jpgIMG_2100.jpg

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Oranje uitroepteken tijdens laden TFSIe

    Mogelijk een melding dat je niet weg moet rijden met ingeplugde kabel. Het instructieboekje helpt je verder, als je er geen hebt kun je een account bij Audi aanmaken en het online inzien.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2019
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 E-tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Oranje uitroepteken tijdens laden TFSIe

    Volgens mij is dat inderdaad gewoon een heads up dat je een kabel hebt aangesloten, en er geladen wordt. Mijn (40) tfsi e doet hetzelfde wat betreft punt 1, punt 2 komt mij niet bekend voor. Wellicht schept laten uitlezen (garantie wellicht?) duidelijkheid over eventuele storingen.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2023
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Oranje uitroepteken tijdens laden TFSIe

    Dank voor je reactie. Het oranje uitroepteken leek mij ook logisch dat het zo iets is. Maar was me niet eerder opgevallen omdat na aansluiten laadkabel meteen weg loop. En nu door melding in het rood langer bleef kijken . .
    Fijn om in ieder geval de bevestiging te hebben van het oranje lampje, dat die “normaal” is, in de handleiding was er niets over te vinden.

    De rode melding ga ik inderdaad na laten kijken als die reproduceerbaar is. Mijn ervaring bij de garage tegenwoordig is als ze niets vinden je als nog steeds diagnose kosten aan het betalen bent ondanks de garantie. En tijd om even te kijken is vaak ook niet meer bij.

User Tag List

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •