Heb je de auto kort geleden verzet, dus heeft de motor heel kort gedraaid? Dan is mogelijk je oliedruk te laag voor de klepstoters, even doorstarten en hij zou moeten aanslaan.
Sinds kort wil mijn A4 niet meer starten. De dag ervoor is er nog in gereden en toen opeens niet meer starten. De motor draait dus wel rond, startmotor doet zijn werk goed en krijgt ook brandstof. Ik heb zelf al wat gezocht naar het probleem en ben er nu achter dat de compressie van cilinder 1 t/m 6 tussen de 2,5 en 3,5 bar liggen, wat dus een stuk hoger zou moeten zijn. Iemand een idee hoe dit zo opeens kan, de auto heeft de dag ervoor dus nog gewoon gereden zonder dat er iets aan is opgevallen. Nu wou ik dit weekend nog even de kleppen bekijken met een camera door even de injectors eruit te halen, deze spuit in voor de kleppen zou dus te doen moeten zijn toch? Hieruit hoop ik dan iets meer te vinden.
Maar waar ik dan nog op vast loop is het zo opeens niet meer kunnen starten zonder iets te merken. Motor is storingsvrij en heb zelf de laatste 2 jaar onderhoud aan deze auto gedaan zoals het in het boekje staat aangegeven.
over de auto:
Audi a4 b5 uit 1999 (facelift model)
met een 2.4L V6 benzine
Heb je de auto kort geleden verzet, dus heeft de motor heel kort gedraaid? Dan is mogelijk je oliedruk te laag voor de klepstoters, even doorstarten en hij zou moeten aanslaan.
Bij deze motoren blijft de drukklep in de oliepomp wel eens hangen, dan is je oliedruk te hoog, drukken je kleppen open, start hij ongewoon snel?
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
de auto was de dag ervoor een klein stukje verzet zodat er nog een andere voor kon staan, is daarna weer uitgezet. De dag daarna wou die niet meer starten. Heb inmiddels al wel een minuutje geprobeerd door te starten, had deze tip toen ook gekregen. Is hiermee ook niet gelukt helaas.
Met het doorstarten heb je misschien alle kleppen wel kapotgedrukt, doe eens een lektest of kijken met een endsocoop.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik heb niet het idee dat die ongewoon snel start, maar je hoort wel dat er geen weerstand in het draaien zit. Maar zou een te hoge oliedruk geen storing moeten geven of achterlaten? En weet je zo ook of op dit blok de oliedruk makkelijk gemeten kan worden en waar?
Oliedruksensor eruit draaien en daar de meter in doen.
Kost vrijwel niets, leuk voor hobbygebruik:
https://www.hbm-machines.com/product...BoCinQQAvD_BwE
Nee, geeft geen storing hoge oliedruk.
Laatst gewijzigd door pedro sr.; 30-10-20 om 15:23.
Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.
Ik ben weer een stukje verder. De auto staat nu in de garage op bokjes. Oliedrukmeter bestelt en eraan gezet ( boven het oliefilter), deze geeft aan dat de oliedruk 1,2 is. Had ook nog even via de injectors naar de kleppen gekeken met een endoscoop en ziet er allemaal schoon en netjes uit. Heb hierbij ook kunnen zien dat er tot aan de injectors brandstofdruk is. Ook heb ik vandaag nog onder het kleppendeksel gekeken op de kant die niet vonkt en zie hier ook niks bijzonders aan. Wat ik via de endoscoop kon zien klopte dus ook, kleppen op 6 moesten open staan door de nokkenas en was ook zo. Nu heb ik geen lektester liggen, maar zou het nog helpen om deze te bestellen en dit uit te voeren?
Nu heb ik ook nog gevonden dat cilinder 4, 5 en 6 geen vonk kregen. Heb hiervoor dus het bobine blok vervangen omdat de bedrading er niet meer goed uitzag, maar heeft nog steeds geen vonk naar deze 3 cilinders. Hiervan is ook geen storing te vinden bij het uitlezen.
Als laatste na nog wat goed zoeken met de computer is er nog een storing gevonden die ik eerst niet kon vinden. 00771 - fuel level sensor (G) open / short circuit to B+. Maar als er nog brandstofdruk is zou dit toch niet moeten voorkomen dat de auto start?
Ik heb ervoor gekozen om de auto weg te doen omdat onderdelen uiteindelijk te veel zouden kosten voor deze oude auto met veel kilometers (290.000 NAP onlogisch) en verder te gaan met mijn 2e auto. De koppeling, distributie, nieuwe banden, waterpomp, multiriem en groot onderhoud zaten er ook net aan te komen.
Ik had dus brandstof, vonk, lucht, oliedruk en was storingsvrij maar geen compressie op alle 6 de cilinders. Ik had dus maar besloten om het blok gewoon eruit te halen en deze te openen. Beide koppakkingen waren lek en er lag ook wat olie bij alle cilinders in. En de Carter ventilatie zat ook helemaal verstopt. De cilinderkop, kleppen, nokkenassen enz... zagen er verder wel nog goed uit. Hier ben ik gestopt.
Hier zat ik al op €900+ aan onderdelen en eigenlijk nog geen echte oplossing gevonden (alleen een beetje lekke koppakking). Mijn plan was al om deze auto te verkopen dus heb ik op dit punt gekozen om deze auto weg te doen en geen tijd meer aan te verspillen.