Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Temperatuur loopt te hoog op?

  1. #1

    Standaard Temperatuur loopt te hoog op?

    Hallo,

    Ik heb een Audi A4 uit 1996, 1.6, Climatronic.

    Er zijn problemen met de temperatuur. Dit is allemaal vervangen.

    1- Thermostaat
    2- Waterpomp
    3- Visco-koppeling
    4- Temperatuur sensor
    5- Radiateur
    6- Distrubitieriem
    7-Koppakking

    Eerst waren alleen nummers 1 tot met 6 vervangen. Temp bleef goed 90, maar op snelweg 120 rijden en in file liep op tot 105 graden.

    Toen koppaking vervangen nu temp loopt rustig door naar 90 en blijft heel even daar en dan loopt op tot 105 en blijft 105, niet minder niet hoger. Bij het uitzetten van de motor dan alleen contact aan, loopt op tot max 110 graden.

    De garage zegt die de dingen heeft vervangen had met een audi dealer gepraat, audi dealer had gezegt dat alles goed is, alles is nieuw, je kan gewoon zo rijden zo problemen.

    Maar als de temp echt 105 is, lijkt me dat niet zonder problemen rijden want hij MOET gewoon 90 graden zijn en blijven.


    WAT ZOU HET OORZAAK NU NOG KUNNEN ZIJN?

    Ik heb net dit ergens gelezen: Met VAGCOM een output test doen op de tellerunit, de wijzer moet dan bewegen. Zo niet dan is de unit defect.

    Misschien dat iemand hiermee ervaring heeft? Of de oplossing. Graag hoor ik het van u.

    Vriendelijke groeten.

  2. #2

    Standaard

    als je een klimaat control hebt kun je hier even in uit lezen wat die aangeeft.
    gaat als volgt:

    -knopje met auto indrukken en tegelijkertijd pijltje omhoog (voor bovenste blazer)
    -nu heb je in het linker scherm een getal staan
    -met linker plus of min naar 51 gaan
    -dan op auto toest drukken
    -nu springt in het linker scherm een ander getal een groot en klein dit is je temperatuur

    je kunt hier eens kijken wat die aangeeft tijdens het rijden
    bij mij is dat netjes 90 graden

  3. #3
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard

    Ik zou haast verwachten dat de weergave niet klopt. Dus even via de climacontrol uitlezen, of via VAGCOM temp. uitlezen en evt een output test doen op de tellerunit.

  4. #4
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    verkeerde thermostaat..?
    Audi A2 1.4 aua

  5. #5
    mido's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Posts
    2.585
    Kudos
    22
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Heb dat ook na vervangen van thermostaat. Volgens de garage is het goed. Vind het zelf ook raar. Heb wel eens gehoord dat het soort sensor kan zijn? Ik bedoel niet de temperatuursensor.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •