Hoi, lees in "showroom" de topic "de A4 avant van Réné" Daar staat wel het een en ander.
Heren,
Ik ben op zoek naar wat ervaringen met het chippen van een A4 1.8T.
Ben zelf in bezit van een 1.8T avant 190PK 240Nm.(2wd)
JD en Wetterauer leveren een Chip met 220 Pk en 290Nm.
Audi levert wel maar daar moet ik nog aan de analyse om te kunnen zien wat zij kunnen laten leveren door ABT. Zal ook wel zoiets worden.
Nu vind ik het vermogen en koppel genoeg voor een 2wd, Wetterauer bied mogelijkheid voor garantie verzekering voor de auto, JD niet en Audi(ABT) geeft gewoon garantie. Het wordt 1 van deze 3. Ik heb nog weinig over ABT gelezen op de forums/sites en deze is voor mij redelijk safe ivm audi garantie(ook het duurst).
Zijn er ervaringen met deze chippers en de 1.8T(163 of 190pk)
Je noemt hem.
Gratis reclame!!!! :wink:
Huidig transport= iets anders
OK Rene zijn wagen is dus bij JD gechipped. (Mooie car trouwens)
Ik weet dat JD er goed op staat met het chippen maar daar die toet van mij 2 maanden oud is vind ik het toch een beetje eng hem zonder garantie te laten chippen.
Dit is waarom ik graag wat over ABT zou willen weten(ervaringen).
Kijk JD is qua prijs het scherpst maar toch denk ik dan dat bakkie kost 45k€ en hij is particulier dus gevoelsmatig is een garantie meer safe. :?
Ik denk niet dat je bang hoeft te zijn dat je motor er aan gaat na het chippen.
Je moet het eigenlijk zo zien: Audi tuned zijn 1.8T terug naar een waarde wat een heel stuk ligt onder de waarde die de motor echt aan kan zonder aan levensduur te moeten inleveren. En het voornaamste is natuurlijk hoe je zelf omgaat met de auto nadat je hem gechipped hebt.
Misschien kan ik je nog een tip geven: www.rica.nl heb ik goede contacten mee (wordt je lid van de ACGN dan kan je nog meedingen naar een chip voor de halve prijs die bij de meeting in Wateringen (ook bij Rica)wegegeven gaat worden)
mvg Simon
Motor zal het best wel houden, ben ik met je eens maar hoe zit het met de rest?
Ik zeg niet bij bij voorbaat dat ik voor ABTga , JD staat als heel goed aangeschreven, net als Wetterauer. Ik ben gewoon nieuwsgierig, ik las net een stukje op het forum van iemand die van ABT was afgestapt, weet alleen niet meer waar precies.
Bij JD ben ik uitgenodigd om een bakkie koffie te komen halen als ik in de buurt ben. Klinkt inderdaad zeer profi.(e-mail)
Ga morgen effe bij dealer langs om aan de computer te hangen, wacht even af wat hun bieden en zal dan beslissen.
Denk dat het in januarie toch maar moet gaan gebeuren.
Wil niet weer pas in zijn 4 langszij komen bij zo'n Seat.
:oops:
Audi heeft hem zaterdag uitgelezen en toen werd het stil, nog niks gehoort
Van de week wel op een Duits forum gelezen dat Abt zou gaan stoppen met overnemen van garantie.
Nu ook de vraag bij Oettinger(NL) uit staan geven wel de meeste Pk's en koppel extra + nemen op de Duitse site ook garantie over.
Ben benieuwd, voor VW was Oettinger altijd top.
http://www.jdengineering.nl/
Aardig en snel in zijn antwoord, heeft goede reputatie ook al ben ik er voor mezelf nog niet uit.
Bedankt voor het snelle antwoord, zal even nadenken wat ik wil.
Ik zie mijn motor er nl. ook niet tussen staan.
op deze site" http://www.homepages.lu/marcods/home.htm " (als je de link [16v club] aanklikt) is er een die z'n Competition van 140 naar 176pk heeft getuned (word-file in download) maar dat koste 'em wel iets van 2650,- euro !!!
(is in mijn opinie een "beetje" te veel geld)
## offtopic ##
op deze site kan je trouwens wel aardige spullen voor je Audi aanschaffen.
http://www.epimporters.com/products/...tion.php?II=86
Grtz. Arlo
Ik ben weer aan het twijfelen.
Abt(via dealer) bied chippie van 190 naar 212PK, koppel nog niet doorgekregen. Kosten 1400euro waarbij garantie blijft.
Auto trouwens el een dag kwijt via Audi
Wetterauer bied 190 naar 224pk koppel 290 a 300Nm.
Kosten incl verzekering(+per jaar 179,- betalen) rond 1200Euro.(lijkt interessant)
Oettinger is niet van deze wereld bijna 3 maal zo duur voor 230pk.
JD is het goedkoopst maar geen garantie mogelijk.
Nu las ik van de week weer een gerucht op Duits audi forum dat Abt zou gaan stoppen met garantie overnemen.
Gevoel zegt Abt geeft minste problemen als er wat gebeurd, als ze nou ook met een koppel van 300Nm komen dan denk ik dat dit de voorkeur krijgt. Ik moet zeggen dat Wetterauer ook een proffesionele indruk maakt.
Nou ik dub nog een maandje door en maak dan wel een keuze.
Misschien een hele domme vraag?
Maar heb je die vermogenstoename nodig en weegt het op tegen de kosten en het risico dat je eventueel loopt?
En ga je er in de 0-100 tijd cq. topsnelheid wat van merken? Dat je 212 pk in plaats van 190 hebt is leuk, maar wanneer zich verder niets verbetert is het voor accountants only... (zie ook: http://www.pumaracing.co.uk/simulate.htm).
Persoonlijk merk ik eigenlijk niet echt verschil tussen een auto die het in 8 seconden doet en een in 7 (tenzij er een waardig tegenstander naast je staat, maar da's niet zo vaak het geval).
Tja,
Die vraag kan je natuurlijk stellen en daar moet ik je dan gedeeltelijk gelijk in geven.
Maar mijn 240Nm nu vind ik net iets te weinig.
Ik heb toch graag dat ik gelijk vanaf mijn eerste versnelling een beetje mee kan komen met die Seats tdi's. Nu kom ik er wel voorbij maar dan pas rond de 3e a 4e versnelling. Ik ga er voor het gemak vanuit dat als ik rond de 300Nm uitkom dit beter zal gaan. Nu ligt dat natuurlijk ook aan de man achter het stuur maar laat mij maar denken dat ik dat wel kan :P