Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 74

Onderwerp: Olie probleem >> opgelost, bedankt mensen!

  1. #21
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Ik denk dat het niet alleen op dat moment was. Want als het de oliepomp is dan is de sludge al aanwezig, die verdwijnt niet van zelf.

  2. #22
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    niet eikelen vervangen dat ding, je bent echt niet de eerste. een nieuwe turbo kost meer dan 600eurie..
    Audi A2 1.4 aua

  3. #23
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door coupé Bekijk Berichten
    niet eikelen vervangen dat ding, je bent echt niet de eerste. een nieuwe turbo kost meer dan 600eurie..
    +1... het is een bekend probleem en niet iets dat sporadisch voor komt.

  4. #24
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Ik ben er niet zo bekend mee, daarom vraag ik het hier ook gewoon.
    Alles komt alleen uit op de oliepomp? of kan het ook nog wat anders zijn?
    Ik laat hem eerst wel nakijken bij een garage voor de zekerheid, en als ze vaststellen dat het de pomp is komt er een nieuwe in.
    Is het dan ook verstandig om de motor van binnen te laten reinigen? anders zal de nieuwe pomp ook wel zo weer vol zitten denk ik?
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  5. #25
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Zoals je zelf al hebt gemerkt is het niet altijd aan de orde. De druk is vaak ook gewoon nog goed genoeg, ook als je 'm dan gaat meten bij de garage. Het zijn momenten waarop de pomp niet genoeg druk kan leveren, waardoor je alarmpje afgaat. Een seconde of 3 later kan de druk alweer boven de grenswaarde zijn, maar het is gewoon een risico.

    Zie het zo: elke keer dat het lampje af gaat, is een *count your blessing* dat je turbo nog niet kapot is. Bij mij gebeurde het ook niet elke rit, consequent, na 15 km. Soms ging het 400km goed (de terugreis bijvoorbeeld), maar soms bij koude motor na 800 meter al fout.

    Het algemene advies hier luidt: vervangen. Het is een bekend probleem, en als je er, zoals nu, op tijd bij bent, is het niet erg voor de motor. Rij je er te lang mee door, of heb je gewoon stomme pech, dan kan het na de eerste melding al fataal zijn. Het is aan jou zelf om die afweging te nemen. Ik kan me voorstellen dat je niet altijd a la minute beschikbaar bent om naar de garage te gaan, en dat zij ook niet altijd direct kunnen, maar het is mijn advies om zo kort mogelijk te wachten, en het zekere voor het onzekere te nemen.

    Reinigen van de motor is uiteraard aan te bevelen, maar niet altijd even goed te doen. Als het carter los ligt, kan je dat in elk geval wel goed schoonmaken.

    Je kan eventueel ook overwegen om Pedro een berichtje te sturen, met de vraag wat bij hem het hele verhaal gaat kosten. Eventueel kan je 't dan combineren met een chipbeurt, of groot onderhoud als dat er toch al aan zat te komen. Is-ie in goede handen, komt-ie terug zoals je 'm nog nooit gekend hebt, en weet je ook dat iemand met hart voor 't vak er naar heeft gekeken, en dus niet alleen de pomp vervangt en zonder testen jou weer de weg op stuurt.

    Wie weet kan je zelfs wat goedkoper uit zijn dat je dacht, met al die mods en upgrades .


  6. #26
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Ik breng de auto volgende week (als t meezit) wel even naar de garage, dan kijken wat ze ervan zeggen.
    Vervangen dus sowieso, ik zal ook informeren wat het kost voor motorreiniging, lijkt me wel handig.
    naar Pedro is niet echt een optie, moet ik zowat naar de andere kant van NL aangezien ik helemaal boven in NL woon
    Chippen hoeft nog niet, ik doe alleen wat echt nodig is.
    Aangezien ik ook bezig ben met een huis kopen kan ik elke euro wel gebruiken momenteel.
    Ik ga denk ik alles in 1 keer doen, kleine beurt, uitlezen ivm airbaglampje en oliepomp vervangen.
    Misschien krijg ik dan wel een beetje korting..

    Denk dat ik Dinsdag wel langs de garage kan, het hele verhaal uitleggen en kijken wat het kost allemaal.
    Misschien kan ik het in termijnen betalen, dat is in dit geval iets makkelijker voor mij nu.
    Ik kijk wel even, het moet sowieso goed klaar.
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  7. #27
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  8. Ad
  9. #28
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    En trouwens.. wat heb ik nodig als ik iets bestel via internet?
    Ik zie dingen staan waar een tandwiel aan zit, en aan de andere zit een buis..
    Wat heb ik dan precies nodig?
    Als je kijkt op deze site: http://www.winparts.nl/Onderdelen/Mo...995.01-2000.11
    Onderaan staat 2x oliepomp, maar welke moet ik hebben?
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  10. #29
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    De onderste (€239), die andere is voor TDI auto's (bij de eigenschappen zie je de producttoepassing).

    Volgens Winparts dus dit onderdeelnummer: AUDI - 058 115 105 B

    De ebaylink is voor de 180pk versie, lijkt mij (132kW).

  11. #30
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Ok dan zoek ik die even in Duitsland
    Ik heb niet meer dan 150PK 110KW
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  12. #31
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Ik heb iemand gevonden die de oliepomp kan vervangen voor mij, en hij heeft aangeboden om ook meteen de distributieriem enz te vervangen aangezien er dan toch al een heleboel los is.

    Ik wil meteen alles in 1x laten doen dan;
    * Oliepomp vervangen
    * Motorreinigen
    * Distributie spul vervangen
    * Uitlezen ivm airbaglampje
    * Beurtje

    Ik hoor nog hoe duur alles bij elkaar wordt, ik denk dat het wel een aannemelijke prijs word.
    Het zal wel mooi zijn als alles in 1 keer meteen klaar is, de distributie moet over +- 15.000 km worden vervangen als ik het goed heb, liever te vroeg dan te laat
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  13. #32
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    zorg dan dat je bij de db riem wissel meteen het hydraulische spanelement meeneemt van de riem en de waterpomp en thermostaat dingen de vaak uit
    zuinigheid worden overgeslagen. Terwijl wel het hele front eraf moet om erbij te komen. Zie mijn how to in garagescene. maar voor een oliepomp wissel hoeft
    je front er niet af hoor dus db riem wissel is wel iets meerwerk denk als je alle onderdelen hebt voor rond de 1000 en dan nog arbeidsloon erbij van in dit geval
    je mannetje die is daar 1,5 dag mee zoet indien een ervaren sleutelaar die direct weet wat waar en hoe los moet :-)
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  14. #33
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Morgenavond breng ik de auto heen, hij denkt er een volle werkdag mee bezig te zijn dus ik kan hem vrijdagavond weer ophalen.
    Het is gelukkig een ervaren monteur, heeft zelf een garage en is bekend met mijn auto. (hij heeft zelf ook een A4 B5 1.8T gehad)
    Wel een duur geintje alles bij elkaar.. maargoed, het moet maar.. die pomp ratelt steeds erger, morgen ga ik ook niet meer met mijn auto naar het werk, alleen nog naar de garage brengen en meer niet.

    Ik heb ook wel eens gehoord dat je je oude spul weer in kan leveren omdat er statiegeld op zit?
    Als dat wel zo is wil ik alle onderdelen mee naar huis nemen, dan lever ik ze wel weer in
    Beetje korting kan geen kwaad bij zulke dure grapjes..
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  15. #34
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Heb de auto naar de garage gebracht vandaag..
    Hij reed nu wel heel beroerd, heel schokkerig, en het tikt enorm onder de kap..

    Morgen kan ik hem weer ophalen
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  16. #35
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Ik hoop voor je dat de turbo nog heel is dan; tikken deed-ie bij mij alleen bij hete motor (dunne olie) bij de klepstoters, en liep verder gewoon goed. Geen onregelmatigheden, of vermogensverlies. Na het vervangen van de pomp is-ie echter wel zachter gaan lopen (rustiger, stiller), meer niet.

  17. #36
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Succes Eddy en hopelijk is de schade te overzien!!
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  18. #37
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Hij krijgt de auto niet klaar in 1 dag, dacht ik al wel..
    Morgenavond kan ik hem weer ophalen, hoop dat nu alles goed is en dat niet ook nog eens de turbo kapot is..
    Het is me nu al duur genoeg
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  19. #38
    E d d y's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    34
    Posts
    777
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Lekker dan, hij heeft hem vandaag nog niet klaar, hij heeft een nieuwe carterpanpakking besteld zonder mij te vragen, want die was lek..
    En hij zegt dat een motorsteun lek is...?
    Wat kan ik me daarbij voorstellen.. een motorsteun is toch gewoon massief staal?
    Hoe zit zo'n ding in elkaar? zit toch geen olie in ofzo?
    Zo'n steun zou 80 euro kosten..
    Maandag wil ik hoe dan ook de auto klaar hebben, ik zou hem gister (vrijdag) al terug krijgen, en toen vandaag, en nu maandag..
    AUDI A4 B5 1.8T (。‿_。)

  20. #39
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    Een motorsteun dempt actief de trillingen en kantelingen van de motor, en is dus niet een massief brok staal.

  21. #40
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Olie lampje + alarm gaan aan, maar er zit wel genoeg olie in, en motor tikt..

    ze toch dat een ervaren monteur dit niet in 1 dag klaar krijgt had ik je van te voren al gezegd.

    motorsteun is dik blok rubber 80 euri voor een nieuwe is niet raar.

    Carterpanpakking is van vloeibare pakking bij dit model. En komt ook vrij precies met aanbrengen heb ik begrepen lees niet teveel.
    wellcht kan muizenissen hier meer over vertellen?

    Hopen dat je auto hier zonder schade vanaf komt maar heel eerlijk omdat je ook aangeeft dat het heel erg tikt denk ik dat er
    al meer schade is.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

Pagina 2 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •