Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Sinds enige tijd heb ik een storend zoemend geluid bij mijn voorwielen. Ik rij op winterbanden, en heb voor en achtr al gewisseld. Bij een snelheid bij pakweg 40 kilometer per uur ontstaat een zoemend geluid, wat lijkt op het gezoem / gons van banden. Het is de laatste tijd steeds erger geworden. Wat kan dit zijn? ik dacht aan de banden , vandaar de wissel. homokineet lijkt het me niet daar ik in bochten niets hoor of voel, en ook niet bij wegrijden + directe bocht. Wellicht een aandrijfas? hier heb ik nog geen ervaring mee. ps de schijven zijn ook aardig ingesleten, maar de blokken hoor je er niet op aanlopen, dus dit lijkt het me ook niet. Wie kan me helpen!!!!

    Alvast bedankt voor de reacties
    Laatst gewijzigd door a4avant81kw; 27-10-11 om 21:17.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Over wat voor auto hebben we het?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Wiellagers waarschijnlijk. Die maken een zoemend geluid als ze aan het verslijten zijn. Hoor je dit met bochten maken erger?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Het is een A$ avant 1.9 tdi uit 2000. Je hoort het bij rechtuit rijden ook in bochten, alleen lijkt het in bochten iets af te nemen. Bij remmen neemt het iets toe. Verder heb ik het idee dat het na even rijden meer is dan bij een koude motor. onder 40 km per uur is het niet goed te horen. meeste lawaai tussen 70 en 100 km.
    Het geluid veranderd niet als je de koppeling intrapt op de snelweg en de auto laat uitrollen
    Laatst gewijzigd door a4avant81kw; 30-08-11 om 11:12.

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Verplaatst naar het A4 B5-subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Heeft er nog iemand een idee????

  7. #7
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik had hetzelfde en bij mij was het het wiellager.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Exclamation Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Hallo, inmiddels enige tijd , en veel onderzoek verder. De auto is inmiddels 2 keer helemaal door de mangel gehaald.
    Wat bleek: Homokineet LV vervangel ( deze was iets mnder aan het worden, maar....... de grootste oplossing bleek een motorsteun waarvan het rubber verder versleten was dan de andere 3 waardoor er een trilling ontstond . Na vervanging is het geluid stukken minder, maar nog niet geheel weg.

    Ik heb nog 1 vraag: Er is nog steeds een zoemend geluid in de auto, voornamelijk bij remmen, ook een trilling in het stuur en eigenlijk de helel auto bij remmen.

    Mij idee is dat er een kromme remschijf onder zit die wellicht ook een geluid veroorzaakt boven een bepaalde frequentie van draaien.
    Komende maandag worden de schijven afgedraaid, wie weet of dit de definitieve oplossing zal gaan betekenen van de storende geluiden en trillingen????

    Verder heb ik nu enige tijd een geluid dat klinkt als klok..klok als ik over een verkeersdrempel rijdt( al mijn draagarmen reeds gecontroleerd, deze zijn ok), bijzonder is dat als de auto op de brug heeft gestaan dat geluid enige dagen over is???? waarna het spontaan weer begint?? !! ik snap echt niet wat dit kan zijn! wie kan uitkomst bieden.....?
    Laatst gewijzigd door a4avant81kw; 27-10-11 om 21:22.

  10. #9
    Muschkie
    Guest

    Standaard Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Die geluiden/trillingen van de remmen is een aanduiding dat je aan nieuw toe bent. ik had dezelfde klachten(de remmen waren dan ook echt aan vervanging toe), en na complete vervanging rondom waren de problemen verholpen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Posts
    140
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: zoemend geluid bij voorwielen / aandrijving

    Winterbanden maken altijd meer geluid dan zomerbanden. Al eens met zomerbanden gereden?
    A4 quattro 1.9tdi 110pk

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •