Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 22

Onderwerp: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

  1. #1

    Standaard Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Ik zit met het volgende probleem:

    mijn binnenverlichting gaat niet aan als er een deur open gaat, dit wordt wel aangegeven op het display.

    Mijn voetenverlichting, deurverlichting en achterklep verlichting werkt wel.

    Ik kan de hemelverlichting wel aan zetten d.m.v. de 1/0 knop en de leeslampjes werken ook.

    Zekeringen zijn allemaal goed

    Ik heb alle contacten van deurschakelaars en hemelverlichting nagekeken, maar ik kan niks vinden.

    Ligt het probleem nu bij een microschakelaar in het slot of ligt het aan de cvpomp ( deze heb ik los gehad en het ziet er als nieuw uit).

    Ik heb de zoekfunctie al gebruikt, maar kon geen passende oplossing voor mijn probleem vinden.

    Wat zijn de prijzen voor een slot en een 2e hands cvpomp.
    Laatst gewijzigd door Misery; 04-10-11 om 20:02.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    50
    Posts
    198
    Kudos
    9
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Niet dat je hier veel aan hebt, maar misschien heb ik wel wat aan de goede input op je vraag: bij mij is het precies andersom: wel verlichting aan als ik de deuren opendoe, maar geen indicatie van de deuren open op het display. Dat jouw probleem ook kan, versterkt voor mij de gedachte dat er een ander contact is die de lichtschakeling regelt dan het contact die het display aanstuurt.

    groet
    Eric
    B5 S4 2.7 biturbo '99; A2 1.4 Color Storm Sprintblau '03

  3. #3
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Er zitten 4 schakelaars in het slot in de bestuurdersdeur. Best kans dat er eentje stuk is (gebeurt vaker); afhankelijk van welke er stuk is wordt er wel of geen deur open of deur-van-slot signaal gegeven.

  4. #4

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Aangezien het bij geen een deur werkt lijkt het me dat alle 4 schakelaars kapot zijn.

    Wat zijn de kosten voor een nieuw slot?

  5. #5
    muizenissen
    Guest

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Ik zou ook even de comfortmodule niet uitsluiten. De kans dat in alle 4 de deuren zo'n schakelaar stuk gaat is vrij klein.


  6. #6

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Ik heb weer dat als de passagiers deur open is de binnenverlichting de hele tijd aan/uit gaat, geeft wel melding op het display.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  7. #7

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Bij de achterdeuren zijn het schakelaars met een rubberen afdekking, bij de voordeuren denk ik dat de schakelaars in het slot zitten.

    Aangezien de achterste hemelverlichting stroom krijgt van de voorste lijkt het probleem me aan de voorkant te zitten.

    Ik heb ook iets gelezen over een grote zekering met nr320 die zorgt voor de vertraging van het uitgaan van het licht.

    Heeft mijn auto deze zekering en kan het hier aan liggen.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Heb zo'n moeilijke vraag dat niemand een oplossing voor me heeft?

  10. #9
    Stefan van Schaik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    ik heb precies het zelfde. Met de knop kan mijn binnen verlichting aan maar als de deur open gaat werkt het niet, de auto gaat wel piepen als de deur open staat motor uit en mijn licht aan staat
    Laatst gewijzigd door Stefan van Schaik; 25-10-11 om 18:46.

  11. #10
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    De CV pomp bestuurt de binnenverlichting door pin B6 (bruin/witte draad op de CV unit) naar massa te trekken. Even nameten zou ik zeggen, waarschijnlijk toch de CV pomp die niet meer goed is.

  12. #11

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Waarom werkt dan de rest van de verlichting wel.

    De verlichting in de deuren, de voetverlichting, de hemelverlichting van de kofferbak werken wel als de deuren losgaan.

    Dan zou hier toch ook een probleem moeten zitten.

    Wat bedoel je met naar massa trekken en hoe kan ik dit zelf nameten?

    Als de auto uit zet moet toch ook de verlichting gaan branden, kan het geen probleem met het electrische gedeelte van het contactslot zijn?
    Laatst gewijzigd door Misery; 25-10-11 om 18:27.

  13. #12
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Dan snap ik niet wat je bedoeld. In de eerste post zeg je "mijn binnenverlichting gaat niet aan als er een deur open gaat, dit wordt wel aangegeven op het display."

    En bij de laatste "De verlichting in de deuren, de voetverlichting, de hemelverlichting van de kofferbak werken wel als de deuren losgaan."

    Of mis ik iets?

  14. #13

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    het betreft de hemelverlichting voor en bij de achterbank. Op het display wordt aangegeven dat er een portier open is.

  15. #14

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    volgens mij wordt de b6 pin geen massa, is dit te verhelpen of moet de pomp vervangen worden?

  16. #15
    Stefan van Schaik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Vandaag de CV pomp opengehaald bekabeling bekeken niks raars opgemerkt dus vervolgens het pompje er uit gehaalt opengemaakt en het printplaatje bekeken niks aan te zien geen verbranding of wat dan ook dus weer terug geplaats. uiteraard werkte de verlichting nog steets niet als de deuren opengaan, maar het vreemde is als ik mijn sluitel in het contact stopt en even een slag draai en dan de sleutel er weer uit haalt brand de lamp opeens weer wel ??

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Zou te horen is je contactslot niet goed, misschien even loshalen en schoonmaken. Als hij niet in de goede stand terugkomt blijft te hemelverlichting uit

  18. #17

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Het zou fijn zijn als ik een reactie krijg op mijn post.

  19. #18
    Stefan van Schaik's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Ik snap niet helemaal wat je bedoeld. ik ga er eigenlijk van uit dat de hemelverlichting juist hoort te branden wanneer je de sleutel uit het contact haalt en dan wanneer je hem op zijn slot zet en/of 1 min wacht de verlichting vanzelf weer uit gaat? dat is dus nu het geval. Alleen het licht gaat niet aan wanneer mijn deuren open gaan en dat hoort ook te gebeuren toch ?

    Met vriendelijke groet,

    Stefan van Schaik.

  20. #19
    Audi Quattro 2.3E 20V's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2006
    Leeftijd
    49
    Posts
    521
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Heb hier een A4 van een kameraad met hetzelfde probleem:

    - Binnenverlichting gaat niet aan bij het openen van een van de vier deuren.
    - Binnenverlichting gaat niet aan bij het ontgrendelen van de deuren (hoort volgens mij wel zo te zijn)
    - Binnenverlichting gaat wel aan met schakelaar op de lamp zelf
    - Binnenverlichting gaat ook aan na het uitdraaien van het contact en uitnemen van de sleutel. Daarna gaat de verlichting wel gewoon uit bij het op slot draaien.

    Mijn vermoeden is dat het in de CV module zit aangezien het mij zeer onwaarschijnlijk lijkt dat de schakelaar van alle deuren defect is. Ik heb wel een site gevonden waar je deze modules goedkoop op ruil basis kan krijgen. Moet hem ff weer opzoeken... Contactslot geloof ik ook niet in..
    Laatst gewijzigd door Audi Quattro 2.3E 20V; 23-11-11 om 13:52.

  21. #20

    Standaard re: Binnenverlichting bij deur open werkt niet

    Ik zal mijn probleem nog een keer uitleggen

    De verlichting aan het plafon werkt niet als ik de deuren open doe, ook niet als ik de sleutel uit het contact haal of las ik de deuren ontgrendel met de ab.

    Zit dit probleem in de cvpomp?

    Een paar posts geleden stond er iets over pin b6 bij de cvpomp, hoe kan ik dit meten?
    Laatst gewijzigd door Misery; 19-12-11 om 19:18.

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •