Resultaten 1 tot 19 van de 19

Onderwerp: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak? - OPGELOST

  1. #1

    Unhappy Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak? - OPGELOST

    Hey

    Ik zit hier met een raar probleem. Heb bij ne maat mijn audi es aangehangen aan de VAGcom en een of twee foutjes gereset (niets ergs). De auto reed fantastisch. Nu echter na het resetten heel erg stotteren en bokken in lage toeren. Maar op stationair draait em goed.

    Vanalles zitte vervangen en dit en dat. Nog eens gereset enzo maar NIETS wil helpen... we zijn echt ten einde raad en zeker omdat er eerst niets aan de hand was VOOR het uitlezen dus het moet daar mee te maken hebben. Weet iemand aub raad of kan iemand es TEGOEI resetten, of zeggen hoe we het beste dit doen zonder vagcom?

    Alle hulp is echt welkom...



    MVG
    Laatst gewijzigd door tonnybc; 01-09-12 om 11:34.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.845
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    'Van alles vervangen' - wat? Graag ook even melden over wat voor motortype het gaat en wat voor storingen je hebt gewist. Met deze incomplete info kan niemand wat.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Hm je hebt miss wel gelijk.

    de 4 bobijnen, de lamde sonde, de divertor valve.

    De storing was iets ivm de lamda sonde, maar daar steekt een nieuwe op nu. Als ik logisch nadenk zou em miss nog es gereset moeten worden. Maar heb de baterij losgekoppelt en terug aangekoppelt (15min losgehad), is niet tzelfde als met de vacom ik weet, maar moet normaal toch wel werken niet?

    De motorcode is APU en het gaat over een 1.8 TURBO van 2000

    MVG

    PS: Hij reed goed (met de storing), de storing worde gewist, word gereset en hij rijd slecht. Daarna onderdelen vervangen, bterij losgekoppeld, maar nog slecht...
    Laatst gewijzigd door tonnybc; 25-08-12 om 12:40.

  4. #4
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Ik neem aan dat je vriend weet hoe vagcom werk en niet zomaar wat gedaan heeft, daar kan je aardig wat mee verknallen
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  5. #5

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Het lijkt idd die richting uit te gaan... Daarom dat ik miss iemand zocht die dat eens deftig kon doen.?

    Men kameraad heeft (volgens hem) gwn de foutkodes gewist en gereset...

    Is er een failsafe ofzo? of een manier om alles gwn standaart te zetten of opnieuw te laten leren anders ofzo?


  6. #6
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Gewoon foutcodes wissen en resetten.. Klinkt niet zo moeilijk. Als je niet 100% zeker weet hoe VAGCOM werkt, niet aan (vooral iemand anders' auto) beginnen.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Als oplossing de VAGCOM draadjes zoeken op het forum en contact opnemen met mensen in je buurt die VAGCOM hebben / ermee overweg kunnen?

  8. Ad
  9. #8
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Als ik het goed lees heb je de accu 15 min. er af gehaald en toen er op vervolgens heb je de auto gestart en ben je gaan rijden.
    Wat je gedaan heb is dat je de ECU totaal heb gereset en dan gaat de auto heel raar lopen en gek doen.
    Dit kan je oplossen als je 50 km gaat rijden dan kan de ECU weer goed inleren en rij dan verschillende snelheden als het goed is dan is hij na de rit weer goed.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  10. #9

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    heb je wel een originele lambdasonde gemonteerd voordat je de foutcodes gereset hebt?

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Posts
    2.458
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door f prins Bekijk Berichten
    Dit kan je oplossen als je 50 km gaat rijden dan kan de ECU weer goed inleren en rij dan verschillende snelheden als het goed is dan is hij na de rit weer goed.
    Zoiets dacht ik ook inderdaad, na even loskoppelen accu, de accu weer aansluiten, dan hoort je gasklephuis zichzelf stellen [beetje zoemen] en als dat ophoudt inderdaad even door het hele toerenbereik gaan met je auto in verschillende versnellingen om goed in te leren dacht ik, correct me if i'm wrong. Succes!
    Laatst gewijzigd door saso; 28-08-12 om 12:06.

  12. #11

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    saso, dat dachten wij dus ook, maar helaas was dit dus niet t geval.

    De originele lambda sonde stak in ja.

    Maar blijkbaar ligt het aan een heel ander probleem dat "toevallig" opt zelfde moment zich voordeed als het resetten... zeer vreemd.

    Het is namelijk dat er olie bij de boegies is wat duid op een lek van de dichtingen onder de kleppendeksel. Ik heb rondgelezen en het kan idd zorgen voor de symptomen die ik ervaar nl. stotteren, schokken en dat vooral in laag toerental. Kvind het vreemd dat het op quasi t zelfde moment gebeurde maar blijkbaar kan dit dus.

    Nu heb ik een kleppendekselpakkingset (wat een woord :-D) besteld, origineel weliswaar bij audi garage, ik ga hem dit weekend steken en laat jullie dan ook weten of de symptomen nu daadwerkelijk kwamen van lekkende olie bij de boegies.

    Grtz
    Laatst gewijzigd door tonnybc; 29-08-12 om 12:06.

  13. #12

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    ok... update

    Het heeft dus niet geholpen... Kan het misschien liggen aan de luchtmassameter?

    De auto maakt ook plofjes bij lage toeren als bijkomend symptoom...

  14. #13
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Trek de stekker van de LMM er maar eens af.. Als je geen verschil merkt, ligt het daar aan

  15. #14

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinDiekmann Bekijk Berichten
    Trek de stekker van de LMM er maar eens af.. Als je geen verschil merkt, ligt het daar aan
    Dus als k het goed begrijp, stekker afhalen en als de auto nog altijd slecht gaat ligt het aan de lmm?... En wat moet de auto doen als het niet aan de lmm ligt? Niet meer starten ofzo?

    iig erg bedankt voor je tip, ik ga het zo even testen
    Laatst gewijzigd door tonnybc; 31-08-12 om 15:27.

  16. #15
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Als de LMM stuk is, kan je computer de juiste brandstofhoeveelheid niet berekenen omdat de luchttoevoer onbekend is..

    Als je geen verschil merkt, denk ik dat er een nieuwe op moet. Je kan er wel mee rijden, maar je motor vervuilt wellicht sneller.

  17. #16

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinDiekmann Bekijk Berichten
    Als de LMM stuk is, kan je computer de juiste brandstofhoeveelheid niet berekenen omdat de luchttoevoer onbekend is..

    Als je geen verschil merkt, denk ik dat er een nieuwe op moet. Je kan er wel mee rijden, maar je motor vervuilt wellicht sneller.
    Ha ok ja dat begrijp ik, maar wat doet de motor dan als de lmm niet kapot is en de stekker is eraf? maw wat is het "verschil" dat ik moet merken?

    mvg

  18. #17
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Dan kan ie het dus niet berekenen, omdat ie geen data van de LMM krijgt. Zelfde bij een kapotte dus..

  19. #18

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Ok ik heb het stekkertje dus uitgetrokken van de lmm en verbazingwekkend loopt de auto nu heel goed, gelijk het hoort. Steek ik het stekkertje terug in dan loopt hij dus weer beroert... Is de lmm alsnog kapot, of trek ik hier een verkeerde conclusie?

  20. #19

    Standaard Re: Na foutcodes resetten rijdt de auto als een wrak?

    Ben dan toch een andere lmm gaan halen en heb em geplaats en zoals ik al vermoede is het probleem nu van de kaart... voorlopig toch

    Conclusie: De fout was dus een defecte LMM (die blijkbaar kortsluiting heeft gehad vlak NA het resetten via vagcom, raar maar shit happens).

    Bedankt iedereen voor jullie tips en commentaar ik apprecieer het enorm.


    MVG Tonny
    Laatst gewijzigd door tonnybc; 01-09-12 om 11:55.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •