Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Ander interieur gekocht, Airbag feestverlichting?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Ander interieur gekocht, Airbag feestverlichting?

    Voor mijn Audi A4 B5 van 2000 ben ik op zoek naar een andere bestuurdersstoel.
    Ben dus druk op zoek maar een gelijke of een interieur.
    Waar moet ik op letten,wat past en wat past niet.
    Past bijvoorbeeld een stoel van een A6 of Passat, of het hele interieur.
    Of past alleen A4 B5, zijn er verschillen met de Facelift.

    Voor de aanbieders, ik woon niet in Nederland maar Noord Ierland.
    Maakt het even lastig om te komen kijken.
    Laatst gewijzigd door dennis3258; 07-05-13 om 07:30.

  2. #2
    rogek's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2005
    Leeftijd
    43
    Posts
    5.604
    Kudos
    49
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Even in de UK een s4 interieurtje scoren

    Heb je direct een rechts gestuurd interieur.
    Wel van een facelift a4/s4 nemen dan.
    Anders kunnen wellicht de stekkers van de airbags niet passen.
    Zwart leder (sport uit S4) vind je daar compleet voor een 250-300 pond als je een beetje zoekt !
    Es gibt etwas, das noch mehr Spaß macht als ein Turbo. Zwei
    - '15 Toyota Auris Touring Sports 1.8 Hybrid Lease Pro
    - '99 Audi S4 Sedan LY7M MRC Mapped 362.8PK/561NM

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Zeer bedankt voor het idee, hoewel ik dus in Noord Ierland woon, maar dus wel rechts gestuurd.
    Wat ik dus begrijp hier uit is dat de aansluiting voor de plofzakken anders is met de facelift ten opzichte van de non facelift.
    Moet ik nog wel voorzichtig zijn met die stekkertjes?
    Ik bedoel, trek ik het stekkertje er af en de airbags ploffen het interieur niet in?

    Zijn er grote verschillen met de achterbank van een Avant?
    Zou dit zonder meer ook passen?
    Laatst gewijzigd door dennis3258; 27-04-13 om 09:34.

  4. #4
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Accu loskoppelen bij het disconnecten van de airbags, accu pas weer aan sluiten als de airbags ook weer vast zitten.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rogek Bekijk Berichten
    Even in de UK een s4 interieurtje scoren

    Heb je direct een rechts gestuurd interieur.
    Wel van een facelift a4/s4 nemen dan.
    Anders kunnen wellicht de stekkers van de airbags niet passen.
    Zwart leder (sport uit S4) vind je daar compleet voor een 250-300 pond als je een beetje zoekt !
    Ierland ook mogelijk, net over de grens.
    Wat ik wel zou willen weten, zijn er ook verschillen met rail met de facelift en de pre facelift modellen?
    Zag op Ebay een set, en leek mij toch anders.
    Bij mijn auto heb ik twee "handvaten" voor het verstellen aan de linker en rechter zijde, terwijl wat ik zag in het midden een lange stengel bleek te hebben.
    De achterbank van de Avant, past dat ook zonder problemen?


  6. #6

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    In a nutshell:

    - airbagstekkers: 2-pins vs 3-pins, is om te solderen (3-pins = 2x signaal + 1x massa, bij de 2-pins gaat de massa via de stoel)
    - rails: alleen anders bij elektrische lengterichtingverstelling, anders alles identiek
    - elektrische overige delen: één 30A constante +12V onder je stoel (als je al lendensteunen hebt, dan heb je die lijn al!)
    - avant/sedan: indien na 1997.8 zijn de banken voorzien van een bout-vergrendeling (pin) ipv beugel, neerklapbare banken zijn uitwisselbaar. Als je sedan nu een vaste bank heeft zou ik ombouwen vergeten! Zijwangen (kleine delen náást de bank) zijn anders bij sedan/avant.
    - links/rechts gestuurd: identiek qua stoelen, maar de bestuurdersstoel slijt het hardst. In Engeland dus de rechterstoel, in NL de linker.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    In a nutshell:

    - airbagstekkers: 2-pins vs 3-pins, is om te solderen (3-pins = 2x signaal + 1x massa, bij de 2-pins gaat de massa via de stoel)
    - rails: alleen anders bij elektrische lengterichtingverstelling, anders alles identiek
    - elektrische overige delen: één 30A constante +12V onder je stoel (als je al lendensteunen hebt, dan heb je die lijn al!)
    - avant/sedan: indien na 1997.8 zijn de banken voorzien van een bout-vergrendeling (pin) ipv beugel, neerklapbare banken zijn uitwisselbaar. Als je sedan nu een vaste bank heeft zou ik ombouwen vergeten! Zijwangen (kleine delen náást de bank) zijn anders bij sedan/avant.
    - links/rechts gestuurd: identiek qua stoelen, maar de bestuurdersstoel slijt het hardst. In Engeland dus de rechterstoel, in NL de linker.
    Grandioos, echt informatie waar ik verder mee kan.
    Vandaag een creme kleurig S4 interieur bekeken.
    Alleen de bestuurdersstoel is wat aangetast.
    Auto zou ook een Facelift zijn, achterlichten zijn het zelfde als ik nu heb, front lag er af.
    Denk dat ik het aanschaf.
    Als ik het dus goed begrijp, alle front seats hebben dus wel airbags.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dennis3258 Bekijk Berichten
    Grandioos, echt informatie waar ik verder mee kan.
    Vandaag een creme kleurig S4 interieur bekeken.
    Alleen de bestuurdersstoel is wat aangetast.
    Auto zou ook een Facelift zijn, achterlichten zijn het zelfde als ik nu heb, front lag er af.
    Denk dat ik het aanschaf.
    Als ik het dus goed begrijp, alle front seats hebben dus wel airbags.
    Uitgezonderd de eerste 2/3 jaar (1995-1997.6), daar wil het nog wel eens ontbreken - verder is alles voorzien van stoelairbags volgens mij... (pin me niet vast op data!).

    Facelift kan je ook herkennen aan de deurklink (1e generatie is ongespoten zwart, 2e generatie is vlak/80-stijl in kleur, en 3e generate (facelift, 1999.7) is bollere opgelegde klinken (B6-stijl). Daarnaast is de stootlijst op de deuren en spatscherm vóór bij de facelift breder (2x zo dik), en zijn de zijrichtingaanwijzers rechthoekig (helder/wit) ipv vierkant (oranje).

    Ook is de rand rond de kentekenplaat achter anders (avant), en is de kofferklep clean (zonder streep) op de limo's. Interieur herken je aan verlichte ventilatieroosters, andere middenconsole en een moderner stuur.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    95
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    In a nutshell:

    - airbagstekkers: 2-pins vs 3-pins, is om te solderen (3-pins = 2x signaal + 1x massa, bij de 2-pins gaat de massa via de stoel)
    - rails: alleen anders bij elektrische lengterichtingverstelling, anders alles identiek
    - elektrische overige delen: één 30A constante +12V onder je stoel (als je al lendensteunen hebt, dan heb je die lijn al!)
    - avant/sedan: indien na 1997.8 zijn de banken voorzien van een bout-vergrendeling (pin) ipv beugel, neerklapbare banken zijn uitwisselbaar. Als je sedan nu een vaste bank heeft zou ik ombouwen vergeten! Zijwangen (kleine delen náást de bank) zijn anders bij sedan/avant.
    - links/rechts gestuurd: identiek qua stoelen, maar de bestuurdersstoel slijt het hardst. In Engeland dus de rechterstoel, in NL de linker.

    Bastet

    ik wil jou vanwege de parate kennis een compliment geven
    en ook een vraag stellen.
    nu heb ik andere stekkers aan de stoelen zitten grote gele ipv de kleine gele.
    waar moet ik op letten bij het over zetten ??
    zijn de kleur codes het zelfde?

  11. #10

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Maak er eens een foto van.. .

    Heb je het over de airbag stekkers? If so - die kan je gewoon doorverbinden door de kabelboom aan te passen. Heb je 't over andere functies (dan zijn de stekkers doorgaans rood (verstelling) of groen (verwarming), dan wordt het meer werk.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    58
    Posts
    95
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Bastet

    Ik heb het idd over airbag stekkers ik ben helaas niet in het bezit van een andere stekker maar ik ben ook niet dol op kroonstenen ( hihi)
    Maar is de kleur codering hetzelfde....?
    Of maakt dat voor de airbag niet uit?

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Heb een interieur gevonden.
    Niet geprefereerd zwart maar bruin.
    Komt van een 1998 A4 B5 V6 Quatro, naar het schijnt, op de foto staat de auto naast de seats.
    Prachtig op de foto, maar het moet nog ontvangen worden.
    Komt uit Engeland, en duurt een week of 2 voor het in Noord Ierland is.
    Heb de beste man betaald voor het geheel, kwam de intelligente vraag in mij op, "hoe zit het met de airbag stekker onder stoel, welk type is het?"
    Welnu, het antwoord van de beste man, "stekkers? zit niets onder, dus geen airbags".
    Heb ik natuurlijk weer.
    Bestaat er een manier om het systeem in de maling te nemen?
    Ik kan niet rijden zonder de aangesloten stekkers, toch?

    Tijdens mijn zoektocht naar een oplossing voor het airbag verlichting probleem ben ik deze oplossing tegen gekomen,heb ik hier iets aan?

    http://www.audiworld.com/tech/elec138.shtml

    Bijgaand het set, inclusief deur bekleding en al.
    Weet alleen niet of het bruin geverfd leder is of dat het natuur leder is.

    1.jpg
    Laatst gewijzigd door dennis3258; 05-05-13 om 22:09.

  14. #13

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Het antwoord op een van de eerst gestelde vragen, mis ik nog, namelijk, is het ook mogelijk om een stoel van een passat of een a6 of een ander uit hun stal te plaatsen
    Past dit.

  15. #14

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door swift Bekijk Berichten
    Het antwoord op een van de eerst gestelde vragen, mis ik nog, namelijk, is het ook mogelijk om een stoel van een passat of een a6 of een ander uit hun stal te plaatsen
    Past dit.
    Nope, past niet. A6 stoelen gebruiken hele andere (platte en brede) rails, de achterbank is zo'n 15cm breder en 10cm dieper. Passat gebruikt volgens mij A6 stoelen vóór, maar daar kan ik me in vergissen. Achter past sowieso niet.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    In a nutshell:

    - airbagstekkers: 2-pins vs 3-pins, is om te solderen (3-pins = 2x signaal + 1x massa, bij de 2-pins gaat de massa via de stoel)
    - rails: alleen anders bij elektrische lengterichtingverstelling, anders alles identiek
    - elektrische overige delen: één 30A constante +12V onder je stoel (als je al lendensteunen hebt, dan heb je die lijn al!)
    - avant/sedan: indien na 1997.8 zijn de banken voorzien van een bout-vergrendeling (pin) ipv beugel, neerklapbare banken zijn uitwisselbaar. Als je sedan nu een vaste bank heeft zou ik ombouwen vergeten! Zijwangen (kleine delen náást de bank) zijn anders bij sedan/avant.
    - links/rechts gestuurd: identiek qua stoelen, maar de bestuurdersstoel slijt het hardst. In Engeland dus de rechterstoel, in NL de linker.
    Zoals je aangeeft, bij de "nieuwe" stoel zit een gele stekker met 2 draden en een andere grotere stekker.
    De stekker onder de "oude" stoel heeft 3 polen.
    Kleur van de bedrading is blauw, bruin, bruin met wit.
    Ik neem aan dat de draadjes van de oude 2 polige stekker, de 2 draden direct geplaats kunnen worden op positie Blauw en Bruin.
    Van beide stoelen is een draad de afzonderlijk loopt, de bruin witte, dat zal dan de massa moeten zijn?
    Kan ik dan de massa van de stoel direct op de derde plek van de 3 polige stekker plaatsen, of moet ik iets anders doen.
    Op de foto van de stoel die uit mijn auto kwam, de stekker incl. bedrading.

    photo[1].jpg
    Laatst gewijzigd door dennis3258; 16-05-13 om 08:50.

  17. #16

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Ik vergeet steeds welke stekker waarop moet (misschien kan @Leon daar wat meer over vertellen). Bruin is volgens mij massa.

    My $0.02: blauw en bruin/wit op de 2 draden van de andere stekker; de derde bruine draad is een losse massa die eerst via de stoelmassa liep.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  18. #17

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2013
    Leeftijd
    66
    Posts
    85
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Ik heb even gekeken bij @Leon maar kon nergens een PM mogelijkheid vinden.
    Die massa die over het stoelframe loopt, kan ik die gewoon op de massa zetten van de nieuwe type stekker?
    Dan hoef ik alleen deze over te zetten op de stekker.
    Of moet ik de hele airbag wisselen, zit ik niet echt op te wachten.
    Dan zet ik wel een weerstandje in de stekker, maar heb dan geen werkende airbag in de stoel.
    Waarschuwings lampje is dan wel uit, ook weer een voordeel, lol.

  19. #18

    Standaard Re: Andere bestuurders stoel

    Je kan gewoon de stekkers overzetten, massa = massa, dus dan hou je de functionaliteit. Airbag hoef je NIET over te zetten.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •