Bekijk Poll Resultaten: verhogen of verlagen?

Stemmers
18. Je mag niet op deze poll stemmen
  • ben voor verlagen

    13 72,22%
  • ben voor niet verlaagd

    5 27,78%
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 21

Onderwerp: verlagen omkeren

  1. #1

    Standaard verlagen omkeren

    Hopelijk in de goede rubriek want met exterieur heeft het toch ook wel te maken en idem dito met weggedrag,maar dit vind ik toch meer thuishoren in techniek.

    Is er iemand met ervaring of kennis over het verhogen van het sportonderstel A4.
    Het laag instappen en het steeds moeten stoeien met drempeltjes is voor een audi-collega in de straat reden om te overwegen zijn 95er om te bouwen.
    We hebben gemeten met mijn niet verlaagde A4 als vergelijk en we kwamen op 5-10 cm.(al naar gelang de plaats die je meet)
    Het lijkt mij dat behalve de veren ook de schokbrekers vervangen moeten worden en dat het dus een kostbare zaak wordt.
    Of je moet het geluk vinden iemand te vinden die juist andersom wil.
    commentaar a.u.b.

    Daar het toch echt met het onderstel te maken heeft, vind ik het onder weggedrag vallen en niet onder tuning/motorisch. Maar de rubrieken houden inderdaad wat ruimte voor interpretatie over... 340@7000

  2. #2

    Standaard

    Moment.
    1. Een buurman heeft een verlaagde A4.
    2. Jij hebt een A4 met het originele, standaard onderstel (geen slechtwegenonderstel, geen idee of dat voor de A4 in NL geleverd wordt).
    3. De A4 van de buurman ligt 50 tot 100 mm lager.


    Indien aan alle drie de voorwaarden is voldaan, dan betreft het volgens mij geen origineel Audi onderstel, maar een aftermarket. Wanneer het basisvoertuig een Audi met een standaard onderstel was, dan zou je sowieso de originele veren i.c.m. dempers er weer onder moeten kunnen bouwen. Wel is het belangrijk dan de assen opnieuw te laten uitlijnen.
    Volgens mij is de veer/dempercombinatie ook het enige verschil tussen standaard en fabriekssportonderstel (correct me if I'm wrong), dus moet het helemaal geen probleem zijn.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Ik denk dat je goed moet opletten waarvanaf je meet.
    Je kan alleen een goede meting verichten als je vanaf bepaalde punten bij de auto meet die hetzelfde zijn. Grote kans dat een verlaagde A4 andere bumpers heeft dan een standaard A4. Het is misschien dan ook het beste om bij beide wagens de afstand van de straat tot alle 4 de wielkasten (midden dus langste verticale afstand) te meten. Dan kan je van beide auto's de gemiddelde hoogt berekenen.

    Ik vind persoonlijk 5-10 cm een ruim begrip qua meten en het kan idd geen orgineel sportonderstel zijn.

  4. #4

    Standaard

    Wie van de drie?
    Alle drie goed.
    U mag door voor de hoofdprijs....

    Nee,zonder dollen, de A4 van de buurman is dus geleverd met sportonderstel.Meerprijs 5000 gld. of zoiets.
    Is toch van de zotten als de kortere veren en straffere dempers zoveel duurder zouden zijn?

    En,zoals je zegt,opnieuw uitlijnen....
    Had ik effe nie aan gedacht,maar is toch ook een kostbare zaak?

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Volgens mij heb je gelijk, alleen veren en dempers. En die verlaging lijkt me teveel voor een fabrieks-sportonderstel.

    Tom


  6. #6

    Standaard

    Jullie zijn veel vlugger dan ik........
    (als ik wat getypt heb,staan er ineens 2 berichten bij!Opa zal zich hier moeten haasten..)

    Gemeten is bv. de dorpelhoogte bestuurderskant 7cm.
    spatscherm lv 5 cm.
    bestuurdersstoel wel bijna 10 cm.(is niet betrouwbaar want is zacht materiaal)

  7. #7
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    ik heb een sport onderstel onder mijn auto en bij mijn weten en navragen staat ie dan 2 cm lager als een standaard onderstel.
    5 tot 10 cm is het een schroef set dan .
    if you beat the rings then you have i car

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 2.5 tdi
    ik heb een sport onderstel onder mijn auto en bij mijn weten en navragen staat ie dan 2 cm lager als een standaard onderstel.
    5 tot 10 cm is het een schroef set dan .
    Wat bedoel je met een schroef set?
    Het is er niet later opgezet.

  10. #9
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    weet het niet zeker hoor maar hebben jullie ook allebei dezelfde velg diameter.
    zelfde uitrustings niveau in verband met gewicht.
    zelfde motor ook voor gewicht.
    dacht dat dit er ook nog mee te maken had maar weet dat niet zeker.
    maar weet zeker dat er iemand is die dat precies weet.
    if you beat the rings then you have i car

  11. #10

    Standaard

    Beetje opmerkelijk want normaal halen sportonderstellen fabriek af niet meer dan 20 - 35 mm verlaging...

    Ach, dat het veel kost is logisch. Ten eerste zijn opties altijd duur, ten tweede is het productievolume kleiner waardoor productiekosten hoger zullen zijn en de kosten van constructie en afstemming over een kleiner aantal voertuigen verdeeld zal worden. En wie mooi wil zijn, moet pijn lijden...
    Kijk daarnaast eens wat een goede aftermarketset kost, bedenk dan dat over een fabrieksoptie ook nog eens BPM dient te worden afgedragen à ~43%...

    Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoeveel uitlijnen kost, misschien dat die andere vlugge jongens :wink: een idee hebben...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  12. #11
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    zou kunnen als je dat meteen bij nieuw aanschaf doet .
    want audi doet zaken met .....
    ik heb dit namelijk gevraagd met aanschaf van mijn auto en was geen probleem ook niet in geval van garantie.
    als je het maar bij hun liet monteren en niet bij beun de haas.
    if you beat the rings then you have i car

  13. #12
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    o.a....Om eerlijk te zijn heb ik geen flauw idee hoeveel uitlijnen kost, ...
    Ik heb laatst 38,- euro betaald voor met uitlijnen.

    Nu zit ik dit topic met veel interesse te lezen aangezien m'n Audi ook redelijk laag staat. Nu valt het me op dat ik totaal geen problemen met drempels heb (had ik wel verwacht).
    In het begin erg langzaam aan komen rijden ivm spoilers vooronder.
    Maar (door de strakke vering?) totaal geen moeite....ook niet met een iets hogere (lees normale) snelheid.

    Kan het zijn dat er veel verschil zit tussen "verlagen" en een "sportonderstel" ?? (want dit is vele malen beter dan voorheen m'n kadett.....die moest scheef de drempel over :? )

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  14. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audi a4 avant 2.5 tdi
    zou kunnen als je dat meteen bij nieuw aanschaf doet .
    want audi doet zaken met .....
    ik heb dit namelijk gevraagd met aanschaf van mijn auto en was geen probleem ook niet in geval van garantie.
    als je het maar bij hun liet monteren en niet bij beun de haas.
    WAT? Begrijp hier eerlijk gezegd niets van...?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  15. #14

    Standaard

    Als het andere schokdempers en veren zijn kun je dat zien: zoek op de veer en schokdemper een merk, dat zal er zeker opstaan. Of vraag bij je dealer de spec's over die auto ff op.

    Als hij nog z'n originle dempers heeft kun je de originle veren zo terug plaatsen. Dat kan ook met de andere dempers maar dan veert ie en raakt ie de wielkast omdat die dempers korter zijn.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  16. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Kan het zijn dat er veel verschil zit tussen "verlagen" en een "sportonderstel" ?? (want dit is vele malen beter dan voorheen m'n kadett.....die moest scheef de drempel over :? )
    Wanneer je met "verlagen" het monteren van kortere veren bedoelt: JA.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  17. #16

    Standaard

    Leuk veel rakties,bedankt allemaal....

    De wagens zijn exakt hetzelfde:motor/banden ook.
    Wel heeft de verlaagde 50.000 meer gelopen.

    Zelf vonden wij het verschil ook abnormaal,het staat leuk,maar is slecht mee te leven.Ook maakt de motor van de verlaagde veel meer geluid!

    Zoetjesaan begin ik me af te vragen of mijn eigen wagen dan verhoogd is :wink: maar volgens dealer is de verlaagde wagen van de buurman nieuw geleverd met sportonderstel en wellicht heeft de vorige eigenaar daar nog een schepje bovenop gedaan?

    Heeft het zin om meer wagens te meten?

  18. #17
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Arlo
    Kan het zijn dat er veel verschil zit tussen "verlagen" en een "sportonderstel" ?? (want dit is vele malen beter dan voorheen m'n kadett.....die moest scheef de drempel over :? )
    Wanneer je met "verlagen" het monteren van kortere veren bedoelt: JA.
    Dan was m'n kadett "slecht" verlaagd...die liep bij het miste of geringste aan (op de grond of in de wielkasten).
    Ben ik nu toch een stuk beter af (ik las laatst ergens op een site dat de Competition een S2 onderstel heeft?)


    Dus misschien bestaat er een kans dat basvag z'n buurman gewoon kortere veren heeft en geen sportonderstel
    (dan is het toch een "gewoon" kwestie van veren vervangen?)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


  19. #18

    Standaard

    Yep, heeft ie alleen andere veren op originle dempers, is het de verlagingsveren vervangen door originle veren en klaar.

    mzzl.
    Me owns audi soon...

  20. #19

    Standaard

    Wanneer je daadwerkelijk 50 mm verschil meet langs de loodlijn van het hoogste punt van de wielkast (op het voor-/achterscherm) tot aan de grond dan is dat absoluut geen origineel sportonderstel en is er meer gebeurd. Audi combineert zelf veren altijd met dempers.

    Wanneer hij met een dergelijke verlaging heeft gereden met originele dempers dan zet ik erop in dat de dempers ook ter ziele zijn en vervangen kunnen worden...

    Ten aanzien van het geluid:
    1. Originele (inleg)luchtfilter?
    2. Originele uitlaat?
    3. Evt. "leeggehaalde" componenten in de uitlaat (moeilijk te controleren)?

    @Arlo:
    Heb je dan ook 5-gaats naven (5x112) in plaats van 4-gaats (4x108)?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  21. #20
    Administrator Arlo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    22.332
    Kudos
    97
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    @Arlo:
    Heb je dan ook 5-gaats naven (5x112) in plaats van 4-gaats (4x108)?
    Net even wezen kijken......en ik heb 4-gaats......dus 't zal wel iets van een "aanpassing" zijn geweest van die jongen z'n Competition.
    Ik zal die site nog eens opzoeken....(een monteur herkende mijn onderstel niet toen 'ie op de brug stond....dat vond ik ook al vreemd)

    Grtz. Arlo
    One liter, driver's licence eater...


Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •