Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 42

Onderwerp: Nieuwe velgen op mijn A4 2.4, of oude repareren?

  1. #21

    Standaard

    yep, en niet in alle imi`s past het originele deksel, ik heb er juist imitatie kappen opzitten, omdat de originele er uit gestolen waren en een vriend van me deze nog had liggen, ze zijn overigens NIET chrome, maar zilver..

  2. #22

    Standaard

    Hoi,

    Het zijn toch echt orginele RS4 velgen, degene waar ik ze van koop (particulier) heeft ze onder de nieuwe audi a4 avant besteld (af fabriek) !
    Nu snap ik er dus helemaal niets meer van.......

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.885
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    De RS4 was nog niet gebaseerd op het nieuwe chassis, geen idee of de ET-waarden voor de oude en nieuwe A4 overeenkomen. Ik denk dat dit de zogenaamde 'S-line'-velgen zijn. Identiek aan die van de RS4 maar verkrijgbaar in meer maten met andere ET-waarden en zelfs andere steekmaten.

    Tom

  4. #24

    Standaard

    Originele RS4 velgen zijn er alleen in 8.5Jx18" ET20 (8D0 601 025 T) en passen alleen onder de RS4 (tenzij je heel handig bent in het verbreden van schermen). Audi heeft dit design velgen op alle modellen geleverd als optie (S-line). Waarbij de maten varieeren van 17" voor de A2 tot 20" als optie op de A8/4D. Steek, breedte en ET zijn modelafhankelijk.

    Deze (S-line) zijn ook voor de A4/B5 FACELIFT geleverd in 7.5Jx17" ET43. Deze velgen worden nu nog steeds geleverd op de A4/8E (actuele model).
    Wanneer het originele Audi velgen zijn, dan moeten ze voorzien zijn van een onderdeelnummer van Audi. Dit zou volgens mij moeten zijn 8D0 601 025 AD (wanneer je het onderdeelnummer hebt, moet de dealer sowieso kunnen uitvinden op welke auto's het onderdeel toegepast is).
    Geen onderdeelnummer --> imitatie.

    Gezien de enorme populariteit van de velgen en de stevige prijzen, zijn er ook imitaties van deze velgen verkrijgbaar. De discussie tussen mij en Leon ging over de maten waarin deze imitatie velgen verkrijgbaar zijn.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  5. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Originele RS4 velgen zijn er alleen in 8.5Jx18" ET20 en passen alleen onder de RS4 (tenzij je heel handig bent in het verbreden van schermen). Audi heeft dit design velgen op alle modellen geleverd als optie (S-line). Waarbij de maten varieeren van 17" voor de A2 tot 20" als optie op de A8/4D.

    Deze zijn ook voor de A4/B5 FACELIFT geleverd in 7.5Jx17" ET43. Deze velgen worden nu nog steeds geleverd op de A4/8E (actuele model).
    Wanneer het originele Audi velgen zijn, dan moeten ze voorzien zijn van een onderdeelnummer van Audi. Dit zou volgens mij moeten zijn 8D0 601 025 AD (wanneer je het onderdeelnummer hebt, moet de dealer sowieso kunnen uitvinden op welke auto's het onderdeel toegepast is).
    Geen onderdeelnummer --> imitatie.

    Gezien de enorme populariteit van de velgen en de stevige prijzen, zijn er ook imitaties van deze velgen verkrijgbaar. De discussie tussen mij en Leon ging over de maten waarin deze imitatie velgen verkrijgbaar zijn.
    Ok bedankt voor je duidelijke uitleg, dan weet ik nu genoeg.....het zijn dus orginele audi velgen gebaseerd op de RS4 (18" versie) en ze zouden dus moeten passen.

    Ik had ook nog even gevraagd aan de huidige eigenaar van de RS4 velgenset (die nu overigens een S4 18" velgenset eronder heeft zitten) waarom hij er 235 onder heeft zitten i.p.v. 225.
    Zijn antwoord was dat er dan een bescherm laag om de velg heen komt omdat de band dan een beetje naar buiten puilt en je dus niet direkt je velg pakt bij een stoeprandje, maar eerst je band. (ze waren zo van de fabriek af geleverd !).

    A.s. zaterdag gaan de nieuwe velgen erop, en dan zie ik meteen of ze passen......als ze dan toch aanlopen gaat het niet door.

    Marco.
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)


  6. #26

    Standaard

    Foto's!!!!!

    Goeie keus de RS4 velgen. Ik vind persoonlijk dat soort velgen erg strak staan op een A-4.

    Ik ga zelf in de toekomst voor de S4 velgen...
    Huidig transport= iets anders

  7. #27

    Standaard

    Marco

    denk dat het een goede keuze is RS4 velgen.
    Ik ga zelf binnekort ook op pad.
    Orgineel of immi maakt me niet uit als ze maar goed zijn.
    Heb je nog een echte tip waar jij vond dat er een goede keus te vinden was? Ik zie verschilende bedrijven in de topic staan?
    Chippies, niet alleen voor bij de borrel.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard

    Ochiba,

    Ik kan dit setje kopen van iemand die ze net nieuw heeft gekocht bij de audidealer, dus ik ben nog niet zo wezen rond-shoppen bij velgenboeren.

    Het enige wat sommigen mij wel hebben verteld is dat de Goodyear's die zoveel op internet worden aangeboden in Thailand worden gemaakt (Goodyear F1), kijk daar dus mee uit......

    Succes met het zoeken naar je velgen.

    Marco
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  10. #29

    Standaard

    OK,

    Ik heb me laatst wel laten vertellen dat je bij die bandensupers eens op de datum van die banden moet kijken.
    Schijnt vooral in Duitseland op gelet te worden en als ze daar niet meer eronder komen komen ze hier naartoe.
    Tevens schijnen het aantal stippen op de banden wat te vertellen over of de band goed is.
    Of het allemaal invloed heeft op de veiligheid weet ik niet je rijdt er tenslotte wel eens hard mee.

    Ik ben een leek maar misschien weten jullie hier meer van.
    Chippies, niet alleen voor bij de borrel.

  11. #30

    Standaard

    Geh geh.....ze passen....... :twisted:

    Tja auto knapt er wel van op.... , ik zal ook even mijn auto updaten in het topic "showroom".

    Wat een verschil met die Cup velgen met de conti's erop, deze orginele S-line velgen (inderdaad 340@7000 er zat een audi partnummer in en ook audi logo overal ingeslagen) met dunlop sp9090 zijn echt perfekt.
    Wegligging van de auto is stukker beter, hij kleeft aan de weg nu, gek genoeg hebben deze banden ook meer comfort (ondanks de 235 bandenmaat) en als laatste is het bandengeluid met 500% afgenomen......

    Er zat alleen geen scheur in de oude velgen, leek zo....., maar hij is ooit eens gerepareerd denk ik......maar ja kan ik ze mooi verkopen.

    Oh oho oh.....ik ben helemaal happy......fotoooooo's

    Marco
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  12. #31

    Standaard

    Tja ik kan het niet laten......nog eentje dan maar.......

    Marco.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Audi A4 2.4 V6 Tip-Tronic (full options)

  13. #32
    audi80's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    7.567
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Allroad

    Standaard

    Mooie velgen
    Onder een mooie auto
    Huidige auto: A4 Allroad 2.0 TFSI S-Tronic 2011
    Verleden: Audi 80 1.8E 1990 , Audi 80 2.0E 1993 , Audi A6 2.4 quattro 2000

  14. #33
    audi a4 avant 2.5 tdi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    68
    Posts
    4.312
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    veel plezier met dat mooie setje velgen en banden onder je a4

    vind het er prachtig onder staan
    if you beat the rings then you have i car

  15. #34
    Jeroen GT's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    7.943
    Kudos
    1
    Auto
    Audi Coupe
    Land
    Land

    Standaard

    Nice set of wheels
    4 Ringen, 5 cilinders...
    '86 Coupe quattro, '87 90 quattro.

  16. #35

    Standaard

    8) Staat `m helemaal toppie!!
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  17. #36
    Iceman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    dan gooi ik er natuurlijk wel goede banden op (michelin, goodyear, etc..)Groet, Marco.
    Als je "Goodyear" neemt die komen uit de zelfde stal als "Dunlop", neem dan de "Eagle F1 GS-D3" dat zijn prima banden.
    Persoonlijk zou ik voor "Bridgestone" kiezen en dan voor de "Potenza S-03 pole position".
    Beide banden type zijn in jou maat te verkrijgen.

    mvg, Hans.

  18. #37

    Standaard

    Ziet er goed uit.
    Goede keuze gemaakt
    GREETZ
    speed is nothing without control

  19. #38

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HZW
    Als je "Goodyear" neemt die komen uit de zelfde stal als "Dunlop", neem dan de "Eagle F1 GS-D3" dat zijn prima banden.
    Persoonlijk zou ik voor "Bridgestone" kiezen en dan voor de "Potenza S-03 pole position".
    Beide banden type zijn in jou maat te verkrijgen.
    Hij heeft twee maanden geleden al gekozen.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  20. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marco
    Dat worden dus nieuwe RS4 velgen 8) ......
    Marco Ik weet dat A6 Velgen ook heel mooi staan. DeRS6 velgen in 17" staan doen het erg goed denk ik
    Mondeo 2.0 Tddi, 2002

  21. #40

    Standaard

    Tips zijn een beetje zinloos omdat hij ~ twee maanden geleden al gekozen heeft, hetgeen ik net ook al meldde...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •