laatste beetje condens zal wel wegtrekken en als het donker is niet beter zicht?
met de afstelling ook weer goed
en pasop wasstraat is funest voor de lampen (harde straal water)
Dagje met lichten aan gereden, je ziet dat het overtollige vocht nu verdwenen is. De koplampglazen zijn wat helderder omdat ik ze schoon gemaakt heb. Bij de linker koplamp zie je nog een dunne streep vocht aan de onderzijde van het glas, bij de rechter koplamp (deze was wat hardnekkiger bedekt met vocht voor de ingreep) zie je nog wel wat vocht vooral bij de xenonlens. Ik hoop dat alles toch goed komt en dat het vanzelf wel verdwijnt.
laatste beetje condens zal wel wegtrekken en als het donker is niet beter zicht?
met de afstelling ook weer goed
en pasop wasstraat is funest voor de lampen (harde straal water)
als er na vandaag geen condens in je lampen meer zit dan zijn ze zeker dicht @massari
bij mij ook niet
heb er nl al 4 gezien met damp in de units met de vraag (hoe kan dat dat jij daar geen last van hebt?)
Heb er inderdaad geen last meer van hoor, al dik een week of zo niet meer, auto is inmiddels al gewassen (met het handje) en heb er ook mee door de regen gereden. Geen condens meer, de truc helpt!
Ben alleen nog niet helemaal content met de viezigheid achter de lampglazen, nog wel wat smerigheid te vinden, helaas kan ik de glazen er niet af halen...
wil er bij mij ook niet uit maar is mee te leven (vind ik)
Tip, de kapjes achter invetten met vaseline, en de plekken waar stelnokjes zitten, dan komt er ook in de wasstraat geen condens meer in
Als je met droog weer een keer rijd met de kapjes achter eraf, en de lampen aan dan droogt het zo op.
Dan moet je geen stoffige wegen nemen anders heb je er een probleem bij
Ik heb hier ook last van bij mijn S4 2004. Bij aankoop was er een lek (condens) en niet droog te krijgen. Dus toch maar nieuwe besteld € 850.-- excl korting. Gisteren na regen ook weer in deze nieuwe unit condens lekker voor dat geld.
Voor de volgende zoekende B6 eigenaar naar een oplossing voor dit probleem... (klik voor fix)
Dit is beked, maar, helaas is het ook bekend dat dit géén garantie is voor een permanente oplossing. Er zijn wat revisies doorgevoerd in de loop der tijd - de latere (onderdeelnummer eindigt op L, volgens mij) hebben minder tot geen last van condens (ik had het zo goed als nooit)..
Linkerkoplamp is eruit en net onder handen genomen. Twijfel alleen om de Xenon unit te demonteren. Ik leg de koplamp wel een nachtje op de (niet te warme) kachel.
O-ring overigens met siliconenvet ingesmeerd en het viel mij op dat hij flink dikker is. Ik moet hem nu met iets kracht in de schacht duwen.