Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 85

Onderwerp: Remmen upgrade TDI 66 kW?

  1. #1

    Standaard Remmen upgrade TDI 66 kW?

    Goedendag heren/ dames

    Wij zijn momenteel aan het brainstormen om verzwaarde remmerij te monteren onder een A4 b5 1.9 TDI 66 kw van 1998. Dit omdat de auto nu al matig remt, en we het vermogen (nu na chip 115 pk) op gaan schroeven naar om en de bij 160 pk.

    Wat is het slimst om nu te gaan doen?

    Andere remschijven + blokken?

    Grotere remschijven, grotere blokken?

    En wat zijn de kosten dan?

    Het gaat in principe alleen om voor.

  2. #2
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    welke maat schijven heb je nu ???
    Ik ga binnenkort mijn remmerij ook aanpakken, ik ga van 288x25 naar de 314x25 (geboorde & gegroefde)
    Dit is redelijk eenvoudig en goedkoop te maken.Je hebt alleen een paar ankerplaten nodig (á 95euro pst) en nieuwe schijven en blokken.
    Audi A2 1.4 aua

  3. #3

    Standaard

    En hoe zit het met de wiellagers, meende dat ze bij een A4 in de schijf geperst zitten. Of heb ik dat mis?

  4. #4
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.210
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Coupe
    312x25 bedoel je waarschijnlijk, hier ook van 288 naar 312, de remklauw bevestiging van de TT heb ik al, die komen uit engeland zelfs (70 pond), hier in nederland niet te vinden, duitsland ook niet.
    En welke schijven ga je doen? ik zelf dacht aan de zimmerman crossdrilled bij vasparts voor 65,- p/s , blokken ben ik nog niet uit maar waarschijnlijk de oem trw's.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  5. #5

    Standaard

    Had Leon die er ook niet onder? Viel me zwaaaaar tegen, wat er nu onder zit (rs4? ) remt behoorlijk goed.


  6. #6
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Coupe
    312x25 bedoel je waarschijnlijk, hier ook van 288 naar 312, de remklauw bevestiging van de TT heb ik al, die komen uit engeland zelfs (70 pond), hier in nederland niet te vinden, duitsland ook niet.
    En welke schijven ga je doen? ik zelf dacht aan de zimmerman crossdrilled bij vasparts voor 65,- p/s , blokken ben ik nog niet uit maar waarschijnlijk de oem trw's.
    nee, ik bedoel echt 314x25. de remklauw bevestiging van een TT past toch helemaal niet ?wat moet je daar mee ?Je moet een A6 4B ankerplaat hebben voor 312x25 schijven.
    Het soort blokken verschilt heel erg in remvermogen.Welke ik ga nemen weet ik nog niet.Het gaat zeker geen ebc green worden, die zijn niet toereikend, ferodo is stukken beter maar slijten zeer snel....maar welke dan ?daar ben ik nog niet uit..

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Had Leon die er ook niet onder? Viel me zwaaaaar tegen, wat er nu onder zit (rs4? ) remt behoorlijk goed.
    de originele 288x25 schijven zijn helemaal bagger..de overstap naar de 314 schijven is een prima upgrade voor het geld.Er zijn natuurlijk altijd betere systemen met dito prijzen.Een 1.8T komt uit de fabriek met 288x25 dat zal niet zomaar gedaan zijn, het is goed genoeg voor huis tuin en keuken gebruik.Alleen met een getunende auto of plannen voor tuning lijkt het me geen verkeerde investering
    Audi A2 1.4 aua

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door marietje Bekijk Berichten
    Had Leon die er ook niet onder? Viel me zwaaaaar tegen, wat er nu onder zit (rs4? ) remt behoorlijk goed.
    Ik heb nog steeds 312mm, alleen met Porsche 4zuiger Brembo klauwen. De originele klauwen met de 312 schijven zijn niks waard.. Remt voor geen meter.
    Laatst gewijzigd door Leon; 21-02-09 om 19:00.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.210
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    @coupe
    TT klauwbevestiging is het zelfde als van de B6/passat alleen op 312mm , ook de blokken kan je gewoon je normale gebruiken, sommige a4b6 zijn geleverd met 288 en andere weer met 312, het verschil zit hem volgensmij in automaat of handbak, e 3.0L v6 heeft ze ook.

    @Leon
    Remt voor geen meter? het kan toch nooit slechter remmen als de 288? rem opervlakte blijft het zelfde. De upgrade doe ik trouwens niet voor beter te remmen, maar het moet niet slechter worden natuurlijk.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9
    eraser's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2008
    Leeftijd
    47
    Posts
    800
    Kudos
    0

    Standaard

    @Leon
    Remt voor geen meter? het kan toch nooit slechter remmen als de 288? rem opervlakte blijft het zelfde. De upgrade doe ik trouwens niet voor beter te remmen, maar het moet niet slechter worden natuurlijk.

    als je het niet doet voor het beter remmen kun je n et zo goed de normale nemen.
    du pain , du vin , du audi

  11. #10

    Standaard

    Ze remmen niks beter dan de 288 remmen, hooguit dat ze wat minder snel warm worden.
    De klauwen blijven dan ook hetzelfde. Beter investeer je in goede blokken en schijven, dan is die 3 cm echt niet belangrijk.
    Voor de looks is het wel mooi, maar dat is een ander verhaal.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

  12. #11
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.210
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    @Eraser
    Nee, ik doe het niet echt voor het betere remmen, het zelfde is voldoende, ik ben niet zo'n laagvlieger die veel remt of het circuit op moet. (valt ook niet mee met een diesel)
    Enige waar ik het voor doe is dat het zo'n maf klein schijfje is in een 19" wiel, het liefst had ik nog groter maar dat word een hele verbouwing waar ik niet achter sta, dit is vrij simpel met lage kosten.

    @Leon
    Toch de mensen die ze al hebben zeggen dat het beter remt maar dat zal tussen de oren zitten dan, nieuwe schijven en blokken remmen zoiezo beter als oude zooi. (ja weet ik, heel even slechter maar dan beter).

    Blokken ben ik nog niet uit, overal lees ik wel iets negatiefs over, oem dan maar denk ik, of heb jij nog een goed advies?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  13. #12
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    ik ben van 280mm massief (achterlijk trouwens op een auto van 1300kg rijklaar) naar 312mm geventileerd gegaan..
    verschil is wel degelijk merkbaar... vooral dat het blijft remmen

    ik moet idd toegeven dat het niet veel harder remt.. je moet nog steeds vrij hard op het pedaal staan wel je hard remmen..
    volgens mij is dit gewoon te wijten aan een zwakke rembekrachtiging...


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  14. #13
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    op mijn A6 was er ook merkbaar verschil, maar er zijn natuurlijk altijd betere oplossingen.Maar voor een kleine 400euro heb je geen porsche remklauwen,ankerplaten en schijven en blokken.
    Zoals ik al zei maken de blokken ook een groot verschil.

    hierbij wat oud hollands jat en plak werk....

    Ik wou even wat dingen duidelijk hebben over remschijven. Ten opzichte van een schijf zijn er de volgende upgrades:
    - Dubbel/geventileerd
    - Grotere schijven
    - Groeven
    - Kuiltjes
    - Geperforeerd
    - Ander materiaal

    Geventileerd
    Voordeel:
    - Veel meer oppervlakte dus koelt veel sneller af. Gevolg: veel minder snel fading door je remschijven.

    Grotere schijven
    Voordelen:
    - Iets meer remkracht, maar is relatief weinig tov verandering diameter
    - Meer oppervlakte - betere koeling - minder snel fading door je schijven
    Nadeel:
    - Gaat ten koste van acceleratievermogen

    Groeven
    Iedereen kent het wel, van die strepen die schuin van de het hart van je schijf naar buiten lopen.
    Voordelen:
    - Afvoeren remstof - meer remkracht
    - Afvoer ontstane gassen - minder fading door schijven
    - Groter totaal oppervlak - meer koeling
    Nadeel:
    Remblokken slijten veel harder

    Dat laatste voordeel ben ik dus niet zeker over, ik heb alleen wel is gelezen dat het beter koelt. Vroeg me af of dat ook zo was omdat de oppervlakte vergroting volgens mij minimaal is.

    Kuiltjes
    Geen voordelen, alleen optisch.

    Geperforeerd
    Het volgende heb ik aan voordelen gevonden, ik vraag me af welke nou wel en niet gelden:
    - Betere afvoer van remstof
    - Snellere reactie bij vocht op de remmen ("De reactietijd wordt verkort doordat de druk van de gevormde waterdamp sneller wordt verlaagd.")
    - Afvoer ontstane gassen - minder fading door schijven
    Nadeel:
    - Integriteit van de schijf als geheel wordt aangetast en is minder sterk

    Ander materiaal
    Ander materiaal, zoals keramische schijven
    Voordeel:
    - Kan veel meer hitte aan
    Nadeel:
    Erg veel duurder

    Constructie, 2 delig
    Bijvoorbeeld een hart van aluminium en daarbuiten staal.
    Voordeel:
    - Lichter dus meer acceleratievermogen
    - Minder hitte naar onderdelen als wiellagers
    Nadeel:
    - Erg duur
    Audi A2 1.4 aua

  15. #14

    Standaard

    Ik ben ook alvast rustig aan het rondkijken. De zoekfunctie gebruikende kwam ik al snel op Brembo Sport schijven, maar die zijn echter behoorlijk aan de prijs in maatje 312.

    Zimmermann lees je nogal wisselende berichten over.

  16. #15
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    ik heb al op vier verschillende auto's (80,coupe,A4,A6) zimmerman schijven gehad en nog nooit problemen.
    Audi A2 1.4 aua

  17. #16
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.210
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Ja inderdaad, brembo word mij nou juist afgeraden, dus maar zimmies, ik heb ze achter er al op.....origineel formaat , dat wel.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  18. #17
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    ik ga ook voor 314 zimmermans, ik ben toch niet van plan om het circuit op te duiken met mijn pamperbak..Alleen iets meer remvermogen is niet verkeerd en het spul is binnenkort toch aan vervanging toe.
    Audi A2 1.4 aua

  19. #18
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.210
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Heb je een link van die 314 zimmie? , of is dat specifiek B5 ? ik zie alleen 312

    Deze
    http://www.vassparts.nl/index.php?ta...roduct_id=2118
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 22-02-09 om 17:31.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  20. #19

    Standaard

    Weet je toevallig welke product ik bij VAS nodig heb? Er wordt daar geen woord gerept over de maten van de schijven.

    Deze zouden het moeten zijn; http://cgi.ebay.de/Zimmermann-Sportb...1%7C240%3A1318?

  21. #20

    Standaard

    314x25mm is van de A6/4F. En denk dat Coen die moet bestellen.
    Laatst gewijzigd door Leon; 22-02-09 om 17:40.
    Audiwereld.nl: Uw retrofitspecialist

    Led upgrades | Grilles | Chiptuning | MMI retrofit | Cruise control | S-line / S / RS ombouw | Facelift upgrades| Bluetooth | DAB(+) | PDC | Camera upgrades | Schade reparatie | Velgen | VCDS

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •