Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Aircoprobleem

  1. #1

    Standaard Aircoprobleem

    Met veel plezier rij ik met mijn A4 B6 avant 1.9 TDI tja........multitronic.
    Nou is mij alleen opgevallen er door de venilatieroosters aan de bijrijderskant weinig of geen door de airco gekoelde lucht komt.
    Aan de bestuurderszijde komt wel koude lucht binnen. De airco werkt dus wel.
    Als ik de temparatuur aan de bijrijderskant lager of op low instel begint de ventilator wel harder te blazen maar de lucht blijft warmer dan aan de bestuurderskant op 21 gr. (in de zon).

    Heeft iemand enig idee wat de oorzaak van dit euvel kan zijn???
    Alvast bedankt

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Geen idee.. maar ik heb hetzelfde kwam ik vanmorgen achter..

  3. #3

    Standaard

    Dit probleem ik heb ook gehad, ze hebben een slang vervangen twv 105 euro ex btw + de airco opnieuw laten vullen.

    Bleek vaker voor te komen bij de B6.

    Als er totaal geen gekoelde lucht door de roosters komt is de pomp vaak kapot en dan kun je rekenen op een pomp van + - 500 euro.

    In mijn geval kwam er nauwelijks koele lucht door de roosters, en leek hij op 10 % van het vermogen te werken. Dit kwam dus door die defecte (lekkende) slang.

    Succes!
    2011 Audi A3 2.0 TDI Sportback 2011 Pro Line S Ibis White
    2003 Audi A4 1.9 TDI 175PK S-line
    1995 Audi A4 1.8 120PK S-line

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Mijn airco is pas bijgevuld en gisteren gechekt op evt lekken. Niets gevonden.
    De linkerkant is ijskoud maar rechts is gewoon een stuk minder (maar wel gekoeld).
    Lijkt er dus op dat ere ergens een klep niet goed werkt..

  5. #5
    carson's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2007
    Leeftijd
    35
    Posts
    434
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard

    Dit probleem kom ik vaak tegen op het werk en meestal is er dan een klep die blijft hangen en die vervangen moet worden of gecalibreerd. Meet eens aan de koudste kant wat daar de uitstroom temperatuur is deze zal op een graad of 8-9 moeten liggen.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •