Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Raam wil niet meer omhoog

  1. #1

    Standaard Raam wil niet meer omhoog

    Het elektrisch zijraam aan de de bestuurderskant van mijn Audi a4 B6 wil niet meer omhoog. Ik hoor het motortje even zoemen en dan stopt de motor. Het lijkt wel of dit vast zit.

    Ik heb het soortgelijke een aantal jaren terug gehad met een golf 4 van 2002 en dat heeft de dealer toen gratis gemaakt. Weet iemand of audi ook een soortgelijke coulance regeling heeft bij dit probleem?
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobsie Bekijk Berichten
    Het elektrisch zijraam aan de de bestuurderskant van mijn Audi a4 B6 wil niet meer omhoog. Ik hoor het motortje even zoemen en dan stopt de motor. Het lijkt wel of dit vast zit.

    Ik heb het soortgelijke een aantal jaren terug gehad met een golf 4 van 2002 en dat heeft de dealer toen gratis gemaakt. Weet iemand of audi ook een soortgelijke coulance regeling heeft bij dit probleem?
    Dit lijkt me toch vaker voor te komen?
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  3. #3
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tobsie Bekijk Berichten
    Dit lijkt me toch vaker voor te komen?
    heb volgens mij een topic over gelezen (poos terug)
    had geloof ik te maken met schoon maken en smeren of raam rubber te stroef gaat het in de stop net als je er een hand tussen hebt (loopt te zwaar)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  4. #4

    Standaard

    Ben gisteren naar de audi dealer geweest en geen coulance... dus. Absurd voot rrn auto van nog geen 5 jaar oude met 80.000 km op de teller.
    Audi A4 avant B6, BJ 2004, 1.8T BFB motor tuned 204pk, Vialle Lpi

  5. #5

    Standaard Raam wil niet meer omhoog !!

    Hallo audi vrienden, hallo Tobsie,

    Is het zo, dat wanneer je het raam omhoog doet, dat het raam plots vast loopt, en weer direct naar beneden gaat?

    Als dit zo is, dan zie jet het raam waarschijnlijk scheef trekken omhoog.

    Dan wil het gewoon zeggen dat er een meenemer stuk is, dat is een stukje kunststof wat gewoon los te koop is bij de Audi dealer.
    Vaak word er door de heren van het onderdelenmagazijn gezegd, nee, dat is geen los onderdeel.
    Dan moet je direct zeggen, ja, dat is weldegelijk een los te leveren onderdeel, enkel dat dient besteld te worden in Duitsland.
    Gewoon een kunststof plaatje van 6 bij 4 cm, met wat verdikkingen waar het meeneemkabeltje in vast zit.
    Ze willen je gewoon een compleet rail mechanisme verkopen van een goede 87,00 euro, terwijl de meenemers per stuk 6,00 euro kosten, dat is een bere groot verschil.
    Laat je niet vermurwen, en het is precies zoals ik het zeg.
    Ik ben ook geatendeerd door de firma Coen Donkers, dat dit een los onderdeel is, en daar was ik reuze blij mee.
    Zo, kan het ook.
    Kijk ook eerst goed of het raam niet vast loopt in de rubber geleiding, maak deze anders heel goed schoon.
    Vaak volstaat het door goed te reinigen, en wat glycerine te gebruiken.
    Dit spul kan je ook goed gebruiken, als in het najaar de rubbers nig droog zijn, door met wat glycerine de deurrubbers in te smeren, dan zitten in de winter bij vorst de deuren niet vast gevroren aan de deurrubbers.

    Let op !! Gebruik geen vaseline, dit geeft een ontzettende troep, dan gaan de rubbers zwart afgeven, en is erg lastig te verwijderen van je kleding! Doe dit nooit..

    Nou, Tobsie, ik wens je veel succes toe.

    Met vriendelijke groet,
    Ad


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •