Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 46

Onderwerp: Motormanagement lampje storing

  1. #21

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    oliepeil wel goed ?een beetje te laag en ook manlampje
    tenminste dat had ik zelf laatst
    Wat als hij te hoog zit?? want ik heb laatst wat bij gedaan omdat het boordcomputer aangaf minimaal dus heb ik er 2 liter bijgegooit.. maar daar voor was hij ook aangweeest en ook weer uit en nu is hij weer aan al anderhalve week. ..

    Maar weten jullie wat het kost om bij een echte audi dealer uit te laten lezen?

  2. #22
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    te hoog weet ik niet bij mij gaf hij motorman lampje en kon geen storing vinden met vag/com
    toen via tip alle vloeistof nivou's gechekt bleek mijn olie op min te staan bij gevuld en lampje ging na 500 meter rijden weer uit
    sindsdien niet weer gebrand (4 mnd geleden)

    uit lezen kost mij niets
    Laatst gewijzigd door johnny boy; 20-01-10 om 20:51.

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  3. #23

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    te hoog weet ik niet bij mij gaf hij motorman lampje en kon geen storing vinden met vag/com
    toen via tip alle vloeistof nivou's gechekt bleek mijn olie op min te staan bij gevuld en lampje ging na 500 meter rijden weer uit
    sindsdien niet weer gebrand (4 mnd geleden)

    uit lezen kost mij niets
    Heeft jou audi wel een boordcomputer? want als hij op minimaal staat moet toch de computer een melding geven van olie min.

    Zou jij hem voor mij ook kosteloos uit kunnen lezen ?

  4. #24
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    ja heeft wel een boordcomputter en nee staat dan nog net boven het melding nivou
    en ik laat het bij een kennis doen (storing uitlezen) of resetten en andere dingen
    krijg binnenkort wel vag/com
    is er niet iemand in de buurt bij jou met vag/com?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  5. #25

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    ja heeft wel een boordcomputter en nee staat dan nog net boven het melding nivou
    en ik laat het bij een kennis doen (storing uitlezen) of resetten en andere dingen
    krijg binnenkort wel vag/com
    is er niet iemand in de buurt bij jou met vag/com?
    Aha dat is wel beter jaa.. Ja ik ben zo aan het rond kijken wie dat dus heeft .. maar ik heb net mij olie pijl gemeten en die zit ver boven het normaal misschien dat dit het probleem kan zijn maar een VAGCOM zal het precies zeggen denk ik.

    Bedankt voor je info..


  6. #26
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MP4 Bekijk Berichten
    Aha dat is wel beter jaa.. Ja ik ben zo aan het rond kijken wie dat dus heeft .. maar ik heb net mij olie pijl gemeten en die zit ver boven het normaal misschien dat dit het probleem kan zijn maar een VAGCOM zal het precies zeggen denk ik.

    Bedankt voor je info..
    dat van het olie pijl gaf de vag/com niet aan ben ik via tip achter gekomen
    degene had het eerder meegemaakt van een vloeistofnivou niet op peil (te laag /tehoog)
    is dus wel toeval dat jij nu zegt dat olie te hoog staat miss wel de reden ?

    suc6 laat 7n horen of dat het was

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  7. #27

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    dat van het olie pijl gaf de vag/com niet aan ben ik via tip achter gekomen
    degene had het eerder meegemaakt van een vloeistofnivou niet op peil (te laag /tehoog)
    is dus wel toeval dat jij nu zegt dat olie te hoog staat miss wel de reden ?

    suc6 laat 7n horen of dat het was
    Ja thanks... Ik zal het zeker doen want ja tot nu toe gaat hij telkens weg maar komt weer terug haha schieten we niks mee op.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Gek genoeg haha is hij weg nadat ik hem schoon gespoten had na die winterse buien... Haha het lijkt wel of de auto zijn eigen wil heeft en goed onderhouden wil worden haha

  10. #29
    juno's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2009
    Posts
    419
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MP4 Bekijk Berichten
    Aha dat is wel beter jaa.. Ja ik ben zo aan het rond kijken wie dat dus heeft .. maar ik heb net mij olie pijl gemeten en die zit ver boven het normaal misschien dat dit het probleem kan zijn maar een VAGCOM zal het precies zeggen denk ik.

    Bedankt voor je info..

    Teveel olie is net zo slecht voor je motor als te weinig, het teveel aan Olie moet je er echt uit halen hoor!

    Het verschilt per motor, maar als er veel te veel olie in zit, kan dat zelfs in de cilinders komen, dan loopt je auto dus deels op Olie........... dat is niet gezond. Door een teveel aan olie loopt je motor zwaarder ipv lichter.
    Dus gewoon verstandig zijn en zorgen dat het peil netjes tussen de Max en Min staat.

  11. #30

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Als er te veel olie inzit komt dat ook in de uitlaat bij de katalysator en eerste en tweede lambdasonde.
    Dan is een brandend motormanagementlampje mss niet zo vreemd.

  12. #31

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Als er te veel olie inzit komt dat ook in de uitlaat bij de katalysator en eerste en tweede lambdasonde.
    Dan is een brandend motormanagementlampje mss niet zo vreemd.
    thanks hier kan ik wat mee.. Maar de lampje is alweer uit dus ... verders loopt hij heel gezond en normaal.

  13. #32

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    En ook belangrijk:
    Zorg ervoor nooit te veel olie in het carter te doen.
    Peil de olie als de auto horizontaal staat en de motor een paar minuten stilstaat.
    Als het peil tussen het bovenste en onderste streepje staat, is het goed.
    Bijvullen - in stapjes van een halve liter - pas als het peil richting onderste streepje gaat.

    Als het peil te hoog is wordt de olie verbrand,vervuilt de katalysator en maakt problemen bij de lambdasondes.
    Ook kunnen de zuigers in de olieplas gaan duiken en dan wordt de olie er door allerlei niet hiervoor bedoelde openingen uitgeperst.
    Zorgvuldig klusje.

  14. #33

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Lampje is al een week uit ik denkd at het de olie peil is geweest eerst te laag en toen iets te hoog maar nu is er al wat weg gebrand dus weer goed denk ik.

  15. #34

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Mensen , de lampje is inmiddels al 1 keer teruggekomen en sinds ik laatst V power heb getankt is hij weer weg dus ik denk dat dit probleem met vuil in de motormanagment systeem te maken heeft en sinds er V power in zit is hij weg ik hoop dat hij weg blijft. Deze benzine maakt al het vuil grotendeels schoon en heeft een effectievere verbranding dus weer eens afwachten.... rare lampje

  16. #35

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Ik heb ook het zelfde. Alleen bij mij heb ik zelf de kapotte onderdeel gevonden.

    Had ik eerst een nieuwe regel-lambdasonde erin gezet, bleef dat lampie terug komen, dus maar opzoek gegaan naar lekkages. wat blijkt??!

    er zit een gat, waar ik makkelijk mijn duim erin kan steken, in die T-stuk buis die aan de kleppendeksel zit. Ik weet niet hoe die buis heet, maar er staat wel 06B103221A erop als onderdeel nummer.

    Bij mij gaf die aan met uitlezen dat de mensel niet goed was.

    Dan maar wachten tot morgen wanneer de dealer weer open is.
    Laatst gewijzigd door SaTiSFaCTioN; 05-04-10 om 09:55.

  17. #36

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SaTiSFaCTioN Bekijk Berichten

    er zit een gat, waar ik makkelijk mijn duim erin kan steken, in die T-stuk buis die aan de kleppendeksel zit. Ik weet niet hoe die buis heet,
    Carterventilatie?

    If so, dan komt er lucht in het inlaatspruitstuk wat niet gemeten is door de luchtmassameter.
    (en wat ook niet gefilterd is)

  18. #37

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Carterventilatie?

    If so, dan komt er lucht in het inlaatspruitstuk wat niet gemeten is door de luchtmassameter.
    (en wat ook niet gefilterd is)
    Ja ik denk dat die is. het is een T-stuk, 2 buizen blaast lucht en 1tje die zuigt die lucht.

    Bij mij is die zuigende kant die rubber helemaal zacht, dus wanneer de motor draait, dan klapt die dicht door de zuiging.

    en bij die 2 blazende buizen, zit psies daar tussen in een dikke gat.

  19. #38

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Dan heb je iets gevonden wat niet in orde is.
    Carterdampen moeten door de motor aangezogen worden.

  20. #39

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door basvag Bekijk Berichten
    Dan heb je iets gevonden wat niet in orde is.
    Carterdampen moeten door de motor aangezogen worden.
    Bij uitlezen geeft die ook aan dat de mengsel te rijk is. Dus waarschijnlijk zuigt die niet genoeg lucht aan doordat die buis dicht klapt.

    Als ik voor een stoplicht stil sta, dan ruik ik ook een vieze geur die waarschijnlijk uit die gat lekt.

  21. #40

    Standaard Re: Motormanagement lampje storing

    Bij stationair draaiende motor ging bij mij het motormanegement lampje branden toen ik de olievuldop eraf haalde om te kijken of er sludge onder op de olievuldop/in de opening zat.
    Er gaat dan meer lucht de motor in en minder langs luchtmassameter,
    het motormanegement spuit minder brandstof in tgv de lagere waarde die de luchtmassa door geeft aan het motormagement,
    het toerental stort in en het motormanagement signaleert een storing.
    Deze motormanagementstoring is incidenteel en na een aantal starts / km´s gaat het motormanagelampje van zelf uit.

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •