direct na koude start of ook na het rijden?
Beste,
Ik heb een Audi A6 1.9TDI 96/131Pk Bouwjaar 2003 met 167.000Km 5versnelling
Laatste tijden krijg ik hem slecht in versnelling 1 en achteruit soms lukt hij echt soepel op eerste keer dan nieuw,
hij haat wel op de eerste keer maar moet beetje harder duwen ik hoor geen kraakjes of zo iets bij schakelen
Wie kan mij antwoorden a.u.b
Mvg
zou kunnen maar lijkt me niet een kans hebber,
lijkt me eerder een zaak van vertanding
als het alleen bij koude motor was kon het aan de olie liggen maar als het ook in warme toestand is denk ik van niet
Klinkt eerder als versleten of vervuilde synchroonringen.
Anders eens een teflon toevoeging proberen in je versnellingsbak olie, misschien dat het helpt.
Beste, Hoeveel zal een schroonringen kosten en zit dit in de koppeling
Mvg
Beste,
er is geen krakend geluid alleen voel ik een beetje dat het harder moet aan duwen soms,
Soms lukt hij echt soepeller toen ik hem gekocht,
Mvg
en kan dit gekuist worden,
Nog een vraagje, 11 jaar geleden had ik een audi 80 1986 ik krijgde hem moeilijk op de 5de versnelling toen ben ik naar de audi service geweest en ze hebben de versnelling olie verandert zonder te testen het daarna ging het soepel
Kan dit ook door de olie zitte misschien olie te weinig ???
Help me a.u.b zo wil ik niet in men wagen stappen
Er zijn verschillende oorzaken waarom een versnelling (versnellingen) moeilijk ingelegd kunnen worden.
1) het schakelmechanisme van pook naar bak is (deels) versleten of moet opnieuw worden afgesteld.
2) drukgroep versleten waardoor de koppeling niet helemaal vrij komt, dit is vooral merkbaar in de 1e versnelling en achteruit.
3) synchomesh ringen zijn versleten, dit is vaak merkbaar bij vaak gebruikte versnellingen zoals 2 en 3 omdat daar vaak naar terug wordt geschakeld. In de meeste gevallen is de achteruit versnelling niet voorzien van een synchromesh omdat je deze van stilstand gebruikt. Daarom kan ie ook kraken als je deze versnelling inlegt wanneer de auto nog een beetje in beweging is.
Het vervangen van synchromesh ringen is een dure grap omdat dan de hele bak uit elkaar moet, vaak is een revisiebak dan goedkoper, of een bak van de sloop met aantoonbaar weinig kilometers.
Ik hoop het ook Tom en mijn Koppelingspedaal drijft van hoog ik moet hem te los laten voor dat de auto weg rijd
het is ietske hoger dan in het midden niet volledig van boven maar wel ietske hoger dan middel niet zoals mijn vorige audi 80 & Audi A6en heeft dat ook iets mee te maken of is het koppelingspedaal pomp versleten ?
Mvg, dank voor je reactie