Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: schokkende versnellingsbak

  1. #1

    Standaard schokkende versnellingsbak

    hallo, ik heb een audi a4 2002 2.5 tdi quattro automaat de auto rijd verder goed, behalve als ik plankgas geeft en hoog in de toeren komt begint ie te stotteren en wil ie eigenlijk niet over schakelen, oplaast doet ie het wel maar niet van harte, als je rustig rijd is er niks aan de hand.
    iemand een idee???

    mvg jorrit

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    Verplaatst naar het juiste subforum, gaat over een B6.

    Ik vermoed dat het tijd wordt voor verse bakolie. Hoeveel heeft de auto gelopen?
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    de auto heeft rond de 3 ton gereden kan je de bak olie zelf makkelijk vervangen?

    mvg jorrit

  4. #4
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.891
    Kudos
    389
    Land
    Land
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #5
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    Zelfde probleem gehad maar dan met een passat, helaas was de transmissie aan revisie toe, bij +/- 210.000km
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned


  6. #6

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    Wellicht heb je een soortgelijk probleem als mijn A4 B6 automaat uit 2003 (ca. 220d km). Die schokt bij het optrekken op 1400-1500 rpm in alle versnellingen. De foutcode die aangegeven wordt bij uitlezen is geen signaal van de sensor voor de uitgaande as van de versnellingsbak. De monteur geeft aan dat het niet perse om slijtage van de bak hoeft te gaan maar 'slechts' een defecte sensor.
    Die sensor maakt samen met 2 andere sensoren onderdeel uit van een onderdeel waar ook de regelunit aan vast zit. Vervangen kost ca. €850 (excl. arbeid, olie en BTW). Het punt is dat het probleem dan nog steeds kan bestaan en je alsnog de bak moet vervangen.
    Met revisies hebben ze slechte ervaringen. Ergo, ik hoop voor je dat het probleem is opgelost door de olie ter vervangen.
    Laatst gewijzigd door McDD; 25-09-10 om 07:16.

  7. #7

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    hallo,

    Ik heb de olie nog niet laten vervangen omdat ik er aan twijfel of dat het probleem wel is want als ik gewoon rij is er niks aan de hand zodra ik hoog ik de toeren kom begint ie pas te happeren, dus ik wil eerst uitzoeken wat er nou stuk is voor dat ik allemaal onnodige kosten maak.
    Trouwens heb de auto laast uit laten lezen en er waren geen foutmeldingen die over de bak gingen.

  8. Ad
  9. #8
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    Je kunt er wat olie uit halen en kijken of er stukjes staal of aluminium in zitten, zo ja dan kan je al rekenen op een defecte schakelplaat (revisie).
    Ik hoop het niet voor je ! iig. Succes.
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  10. #9

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    hey bedankt voor je tip maar zit er dan gewoon een aftappertje op de bak??

  11. #10
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard Re: schokkende versnellingbak

    ● Wagen staat horizontaal.
    ● Versnellingsbak mag niet in het noodprogramma staan.
    ● De ATF-temperatuur mag aan het begin van de test niet hoger zijn dan 35 °C.
    ● Keuzehendel in "P", motor stationair laten draaien.
    ● Airconditioning en verwarming uitgeschakeld.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •