hallo, ik heb een audi a4 2002 2.5 tdi quattro automaat de auto rijd verder goed, behalve als ik plankgas geeft en hoog in de toeren komt begint ie te stotteren en wil ie eigenlijk niet over schakelen, oplaast doet ie het wel maar niet van harte, als je rustig rijd is er niks aan de hand.
iemand een idee???
Zelfde probleem gehad maar dan met een passat, helaas was de transmissie aan revisie toe, bij +/- 210.000km
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8VLimousine S-Line 1.0 daytona GRAYIAudi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK IAudi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK IAudi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACKABT tuned IAudi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACKHartog tuned
Wellicht heb je een soortgelijk probleem als mijn A4 B6 automaat uit 2003 (ca. 220d km). Die schokt bij het optrekken op 1400-1500 rpm in alle versnellingen. De foutcode die aangegeven wordt bij uitlezen is geen signaal van de sensor voor de uitgaande as van de versnellingsbak. De monteur geeft aan dat het niet perse om slijtage van de bak hoeft te gaan maar 'slechts' een defecte sensor.
Die sensor maakt samen met 2 andere sensoren onderdeel uit van een onderdeel waar ook de regelunit aan vast zit. Vervangen kost ca. €850 (excl. arbeid, olie en BTW). Het punt is dat het probleem dan nog steeds kan bestaan en je alsnog de bak moet vervangen.
Met revisies hebben ze slechte ervaringen. Ergo, ik hoop voor je dat het probleem is opgelost door de olie ter vervangen.
Ik heb de olie nog niet laten vervangen omdat ik er aan twijfel of dat het probleem wel is want als ik gewoon rij is er niks aan de hand zodra ik hoog ik de toeren kom begint ie pas te happeren, dus ik wil eerst uitzoeken wat er nou stuk is voor dat ik allemaal onnodige kosten maak.
Trouwens heb de auto laast uit laten lezen en er waren geen foutmeldingen die over de bak gingen.
Je kunt er wat olie uit halen en kijken of er stukjes staal of aluminium in zitten, zo ja dan kan je al rekenen op een defecte schakelplaat (revisie).
Ik hoop het niet voor je ! iig. Succes.
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8VLimousine S-Line 1.0 daytona GRAYIAudi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK IAudi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK IAudi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACKABT tuned IAudi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACKHartog tuned
● Wagen staat horizontaal.
● Versnellingsbak mag niet in het noodprogramma staan.
● De ATF-temperatuur mag aan het begin van de test niet hoger zijn dan 35 °C.
● Keuzehendel in "P", motor stationair laten draaien.
● Airconditioning en verwarming uitgeschakeld.
S3 8V Limousine Ibis White I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8VLimousine S-Line 1.0 daytona GRAYIAudi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK IAudi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK IAudi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACKABT tuned IAudi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACKHartog tuned