Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 97

Onderwerp: Terugroepactie bobine

  1. #41
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Het betreft hier een TRA van de fabriek, niet van de dealer en valt onder de fabrieksgarantie en niet dealer garantie. Er zullen altijd dealers zijn die gaan lopen zeiken als je niet het onderhoud bij hun laat doen, nou pech voor hun, zeker als ze zo reageren dan zou ik daar niet eens heen willen!
    Ik heb de dichtstbijzijnde Audi dealer gebeld waar ik dus nog nooit geweest ben, geen enkel probleem, u kunt zo een afspraak maken en wij regelen de rest. Aangezien mijn APK er ook aankomt laat ik dat er meteen bij doen, wel zo handig. Zo kan het ook!
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  2. #42
    Gizmo1982's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    41
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Ben vanmiddag ff bij de dealer op bezoek geweest met mijn A4 Cabrio B6 uit 2004 om de winterbandjes om te wisselen voor de zomerbandjes en zonder er zelf over begonnen te zijn hebben ze mijn bobines gechecked. Schijnbaar zijn deze alle vier al eens vervangen, dus er hoefde niets aan gedaan te worden (volgens de monteur trouwens de eerste die hij gezien had tot nu toe die ok was :s). Maar ook deze versie valt dus onder de terugroepactie.

  3. #43

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Met dank aan dit forum anders had ik dit niet geweten: ook mijn s4 uit 2004 komt in aanmerking. Zijn een hoop bobines :-).

  4. #44

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Bij mij ook de boel vervangen na afspraak. Kon alleen niet rekenen op coulance van de bobine die half januari stuk is gegaan. Jaja, zo`n 3 weken voor de TRA...
    Audi A4 (B6) 2.0 5V Sedan
    Seat Leon 1.9 TDI
    Audi A3 (8P) Sportback 1.9 TDI Attraction
    Audi A3 (8P) Sportback 1.4 TFSI Attraction

  5. #45
    basic
    Guest

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Vandaag bij Hoogenboom in Rotterdam geweest en er zijn 2 stuks vervangen,dit gebeurde in een half uurtje. Toen ik richting huis reed en de snelweg op ging rijden viel me op dat de auto anders was. Ik miste vermogen en niet zo'n beetje ook. Normaal kan ik met mijn 2.0 benzine uitvoering makelijk wegkomen in zijn 3e versnelling bij een snelheid van 30-35 km/u. Nu merk ik dat het allemaal wat langer duurt,hij gedraagt zich rustiger. Ook optrekken vanuit stilstand is veranderd en ook inhalen van 100-120 duurt te lang. Ik neem morgen nogmaals contact op met Hoogenboom om te kijken wat er scheelt. Eerlijk gezegd als dit zo blijft heb ik hem liefst zoals die eerst was. Greetz..


  6. #46
    basic
    Guest

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Gisteren ben ik na telefonisch contact weer richting Hoogenboom gegaan. Er werd gelijk een monteur geregeld die met mijn auto een proefrit zou gaan maken. Toen hij terug was verklaarde hij geen onregelmatigheden had geconstateerd. Ik eigenwijs doen door te zeggen dat hij toch anders reed. Ze stelden voor om de oude bobines ( ze worden bewaard met code die gekoppeld is aan de auto) weer terug te plaatsen en na een week contact met hen op te nemen of er verschil zou zijn. Toen zei ik om de bobines nu te vervangen en samen een proefrit te maken. Na 10 minuten reden we met de oude bobines en hij moest toegeven dat de auto meer pit had dan bij de eerste rit,dit was bij elke versnelling te merken. Hij bracht verslag bij de manager en men denkt dat het misschien aan 1 bobine ligt,toevallig een imitatie die de vorige eigenaar had (laten) vervangen. Ondanks dat ik weer de keus kreeg om te vervangen zal ik dit niet doen. Ik was al tevreden met mijn auto dus deze actie laat ik voorbij gaan. Misschien een idee aan die gene die aan deze actie meedoen,weet hoe je auto nu is en hoe die straks kan zijn. Groetjes

  7. #47
    A-tje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    56
    Posts
    512
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Mijn A4 moest voor de APK naar de dealer en er zou meteen gekeken worden naar de bobines ivm de terugroepactie. Kreeg net telefoontje, er zijn er 2 vervangen, de andere 2 waren nog goed, vielen binnen de specificaties van Audi (whatever that means...)

    EDIT: net auto opgehaald, blijkt dat er in het verleden al 2 bobines vervangen waren, mocht ik daar de bon nog van hebben, dan konden deze ook gereclameerd worden, blijkbaar heeft de vorige eigenaar deze laten vervangen, geen bon. Maar wel netjes dat ze het vroegen. Service was perfect, werd ontvangen met een kopje koffie en versgebakken croissants, jus d' orange en bij het ophalen een flesje water voor onderweg meegekregen en een stuk speciaal handgemaakte pepermunt van een topkok. Was voor het eerst dat ik bij deze dealer kwam (Wittebrug, Forepark).
    Laatst gewijzigd door A-tje; 11-04-11 om 13:01.
    Audi A3 8Y Limousine S-Line, S-Tronic

  8. Ad
  9. #48

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    vind ook dat er een terug roep actie moeten doen voor de multitronic meeste mensen hebben daar ook last van ben je zo (1500 euro kwijt)
    ik moet volgende week naar de audi dealer de haas in veenendaal voor de bobine

  10. #49

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    56
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    11-04 auto (a4 2.0 2001) om 8.00 uur gebracht bij Wittebrug Forepark. Ook koffie, jus d'orange en croissants, goeie service hoor. 4 nieuwe bobines, binnen een uur gefixt. Flesje water (met foto vd after-sales manager erop) en pepermunt in een zakje toen ik wegging. Ik ben zeer tevreden!

  11. #50
    VTT
    Guest

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Toevallig hoorde ik van de terugroepactie. Is maar goed ook want vandaag was mijn derde! bobine aan de beurt. Half jaar geleden 1e, paar maanden terug 2e en nu dus de 3e bobine die het begeeft. Morgen naar de dealer. Kijken of het een strijd op gaat leveren want de kosten van die andere wil ik wel terug (totaal 120 euro). Wel apart trouwens dat ik niet een brief of mail heb gekregen over de terugroep. Bij andere merken krijg je ze constant (ook niet goed natuurlijk.....) maar hier kwam ik dus toevallig achter. Ik begreep wel (van de Mobiliteits service monteur) dat het niet verstandig is om zelf te bepalen welke bobine erin zit, want als je de bobine er al uitkrijgt dan kan de bobine door het eruit halen beschadigd worden. Oh ja, bij mij gaat het om een A4 1.8T uit 2004.

  12. #51
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VTT Bekijk Berichten
    Toevallig hoorde ik van de terugroepactie. Is maar goed ook want vandaag was mijn derde! bobine aan de beurt. Half jaar geleden 1e, paar maanden terug 2e en nu dus de 3e bobine die het begeeft. Morgen naar de dealer. Kijken of het een strijd op gaat leveren want de kosten van die andere wil ik wel terug (totaal 120 euro). Wel apart trouwens dat ik niet een brief of mail heb gekregen over de terugroep. Bij andere merken krijg je ze constant (ook niet goed natuurlijk.....) maar hier kwam ik dus toevallig achter. Ik begreep wel (van de Mobiliteits service monteur) dat het niet verstandig is om zelf te bepalen welke bobine erin zit, want als je de bobine er al uitkrijgt dan kan de bobine door het eruit halen beschadigd worden. Oh ja, bij mij gaat het om een A4 1.8T uit 2004.
    zelfde verhaal bij mij dec 2010 (2 kapot) alle bobines vervangen en feb TRA geen cent terug gekregen alleen "ja meneer u heb de goede bobines er op zitten) "TIP" dus de oude bobs er op/in zetten en een afspraak maken bij andere dealer (heb je iig nieuwe bobs)
    de oplichter opgelicht dus
    met dank aan de stealer (toch raar dat er zoveel bobs te koop staan de laatste tijd)

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  13. #52
    VTT
    Guest

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    zelfde verhaal bij mij dec 2010 (2 kapot) alle bobines vervangen en feb TRA geen cent terug gekregen alleen "ja meneer u heb de goede bobines er op zitten) "TIP" dus de oude bobs er op/in zetten en een afspraak maken bij andere dealer (heb je iig nieuwe bobs)
    de oplichter opgelicht dus
    met dank aan de stealer (toch raar dat er zoveel bobs te koop staan de laatste tijd)
    Vandaag bij de dealer geweest. 2 Bobines onder garantie vervangen en de rekeningen van de vorige 2 waren niet ouder dan 2 jaar dus deze gaan ze claimen bij de importeur. Was standaard procedure voor hun. Met een beetje mazzel 120 euro terug.

  14. #53
    hoey's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    40
    Posts
    75
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Zo.....

    Ook ik ben terug van de Audi Dealer in Venlo.. 4x nieuwe bobine voor mijn 2.0FSI welke ik zelf uit duitsland heb geimporteerd geen gedoe ofzo 1 bak koffie later stond ik weer buiten...
    Altijd gaan als de ´Brandweer`

  15. #54
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    en ook voor mij kwam vandaag een aangetekende brief binnen van Audi Wahl uit Oosterhout met daarin keurig vermeld dat mijn a4 in aanmerking kwam obv mijn chassisnummer om de bobines te controleren en te vervangen.

    maar even langsgegaan en een bak koffie erbij, 10 min later stond ik weer buiten met nieuwe bobine's en een mooi compliment over mijn a4 van de monteur!
    Laatst gewijzigd door Coen Bergmans; 28-04-11 om 13:35.

  16. #55
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Mijn afspraak staat morgenvroeg om 0800 bij de dealer, half uurtje zeiden ze ook tegen mij, kijken wat er uit komt..
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  17. #56
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Vraag meteen of ze uit coulance je interieurfilter vervangen. Voor de moeite zeg maar..

  18. #57
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    ???? Waarom het interieurfilter?

    Dat is overigens vorige week al door mezelf vervangen
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  19. #58
    Dedde's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    46
    Posts
    1.450
    Kudos
    113
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Omdat deze snel en goedkoop te vervangen is. Heb nu al 2 x vernomen van vrienden met Audi die voor de bobines terug moesten komen en brutaal gevraagd hebben of ze voor de moeite meteen de filter willen vervangen, gratis dus. In jou geval heeft het dus geen nut. Wellicht kan je dan vragen of ze wat opties willen aangooien met VAGcom. Mocht je dat willen uiteraard..

  20. #59
    emiel10's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Posts
    2.549
    Kudos
    86
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    Op die manier, nee, krijg al wat korting hier en daar op onderdelen, dus als ze mij de bobines vervangen ben ik tevreden.
    Audi A6 1.8TFSI Ultra Advance Sport S-line/VW Crosspolo 6R/VW Kever 1200 1970/VW T2 Westfalia
    Audi A3 8P SB 1.8TFSI Attraction B.eAudi TT 8N 1.8T coupe 225pk/350nm

  21. #60

    Standaard re: Terugroepactie bobine

    ben bij de dealer geweest heb 6 nieuwe bobine gekregen was binnen 1 uur klaar

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •