Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: zwaar sturen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard zwaar sturen

    vanmiddag had ik een rit van ongeveer 100 km op allemaal binnen door wegen. dus veel sturen,remmen en optrekken. het waaide behoorlijk.
    nu valt het mij op ( mischien onzin ) dat mijn A4 2.5 TDI Q uit 2002 best zwaar stuurt. is dit ook jullie ervaring.
    ik heb als vergelijking verschillende alfa's, de passat en saab van mijn ouders en verschillende volkswagens en opels op mijn werk.
    deze sturen veel lichter voor mijn gevoel. Ik vindt het niet vervelend maar het viel me ze op.

    nu is het natuurlijk al een oudere auto maar ook als ik ze dus vergelijk met autos van ongeveer het zelfde bouwjaar

    ben benieuwd of dit verbeelding is of dat het mischien door het weer kwam of dat audi mischien echt wat zwaarder stuurt of heeft het mischien met het Quattro te maken

  2. #2

    Standaard Re: zwaar sturen

    Zit er servo op de auto?

    Ik merk namelijk geen eens verschil tussen 17" 225 en 19" 235. Stuurt net zo licht - met servo.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: zwaar sturen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Zit er servo op de auto?

    Ik merk namelijk geen eens verschil tussen 17" 225 en 19" 235. Stuurt net zo licht - met servo.
    sorry servo ?

  4. #4

    Standaard Re: zwaar sturen

    Uit de prijslijst:

    Servotronic (221)
    - snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: zwaar sturen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 030 Bekijk Berichten
    Uit de prijslijst:

    Servotronic (221)
    - snelheidsafhankelijke stuurbekrachtiging
    oei dat zou ik na moeten kijken staat vast wel in de boekjes denk ik ?
    ga ik morgen eens uitzoeken


  6. #6

    Standaard Re: zwaar sturen

    Je kan je chasisnummer invoeren op www.my-audi.de. Dan zie je meteen met welke opties de auto uit de fabriek is gerold.

    Daarop vooruitlopende; heb je servo dan gaat er iets mis. Dat hoort - zelfs met de maat zoals hierboven aangegeven als een veertje te sturen.

  7. #7
    skippie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    31
    Posts
    1.715
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S3

    Standaard Re: zwaar sturen

    Misschien moet je wat vaker naar de sportschool

    Maar even zonder grappen, stuurt het ook zwaar als je gewoon stilstaat en stuurt? dan gaat het bij mij
    namelijk ook gewoon zonder moeite.
    Audi S3 1999. JD tuned! 270PK 400NM

    Why worry about tomorrow? It will be gone the day after.

  8. Ad
  9. #8
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.253
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: zwaar sturen

    Even simpel

    Banden op spanning?
    voldoende olie in de bekrachtiging?

    Sander
    Op myaudi staat dit bij serienausstattung
    Servolenkungunterstützt die Lenkbewegung während des Fahrens und erleichtert das Einparken

    Geen snelheidsafhankelijk denk ik als je dat bedoeld. Al is het wel zo dat het nooit zwaar stuurt inderdaad, zelfs niet met zachte 235 19 inch.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2011
    Leeftijd
    39
    Posts
    67
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: zwaar sturen

    even voor de duidelijkheid, het is niet zo dat het heel zwaar gaat alleen als ik het vergelijk met andere autos gaat het wat zwaarder. het is niet het gevoel dat ik zonder stuurbekrachtiging rijd.
    banden spanning is een goede. die zal ik zo eens even checken.

    en idd ik moet veel vaker naar de sportschool. moet wel ff denken of wij die hier in de buurt hebben, blijf er liever ver van weg

  11. #10
    pansier's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: zwaar sturen

    Ik merk het zelf ook. Voorheen reed ik een Alfa 159 en stuurde standaard veel lichter dan mijn Q5 (3 maanden oud) met Audi dynamic steering.
    Comfort is bij lage snelheid (0 - 10km/h) op zich wel licht, maar wordt al snel zwaarder. Dynamic is sowieso al zwaarder en voelt bij normale snelheid (30+ km/h) of de stuurbekrachtiging niet aanwezig is.

    Is dit niet misschien bij te stellen door de dealer?
    (wilde de vraag eerst hier stellen, zodat ik eventueel met betere info naar de dealer kan)


    De sportschool is denk ik niet nodig

  12. #11

    Standaard Re: zwaar sturen

    Ik heb zelf een Audi A4 B6 uit 2003 en deze stuurt veel zwaarder dan auto's van tegenwoordig met elektrische stuurbekrachtiging, laatst reed ik in een nieuwe VW polo die stuurt gewoon eng licht. Heeft volgens mij gewoon te maken met het generatie verschil, de A4 B6 stamt van 2001.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Leeftijd
    37
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: zwaar sturen

    Ik voel dit ook,maar infeite is het een voordeel op de autosnelweg,je stuurt niet zo hard in als je wil veranderen van strook.M'n vriend rijd een Passat b5.5 en die zijn stuur is heel wat lichter.Zal idd aan deze generatie liggen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •