Zit er servo op de auto?
Ik merk namelijk geen eens verschil tussen 17" 225 en 19" 235. Stuurt net zo licht - met servo.
vanmiddag had ik een rit van ongeveer 100 km op allemaal binnen door wegen. dus veel sturen,remmen en optrekken. het waaide behoorlijk.
nu valt het mij op ( mischien onzin ) dat mijn A4 2.5 TDI Q uit 2002 best zwaar stuurt. is dit ook jullie ervaring.
ik heb als vergelijking verschillende alfa's, de passat en saab van mijn ouders en verschillende volkswagens en opels op mijn werk.
deze sturen veel lichter voor mijn gevoel. Ik vindt het niet vervelend maar het viel me ze op.
nu is het natuurlijk al een oudere auto maar ook als ik ze dus vergelijk met autos van ongeveer het zelfde bouwjaar
ben benieuwd of dit verbeelding is of dat het mischien door het weer kwam of dat audi mischien echt wat zwaarder stuurt of heeft het mischien met het Quattro te maken
Je kan je chasisnummer invoeren op www.my-audi.de. Dan zie je meteen met welke opties de auto uit de fabriek is gerold.
Daarop vooruitlopende; heb je servo dan gaat er iets mis. Dat hoort - zelfs met de maat zoals hierboven aangegeven als een veertje te sturen.
Misschien moet je wat vaker naar de sportschool
Maar even zonder grappen, stuurt het ook zwaar als je gewoon stilstaat en stuurt? dan gaat het bij mij
namelijk ook gewoon zonder moeite.
Even simpel
Banden op spanning?
voldoende olie in de bekrachtiging?
Sander
Op myaudi staat dit bij serienausstattung
Servolenkungunterstützt die Lenkbewegung während des Fahrens und erleichtert das Einparken
Geen snelheidsafhankelijk denk ik als je dat bedoeld. Al is het wel zo dat het nooit zwaar stuurt inderdaad, zelfs niet met zachte 235 19 inch.
even voor de duidelijkheid, het is niet zo dat het heel zwaar gaat alleen als ik het vergelijk met andere autos gaat het wat zwaarder. het is niet het gevoel dat ik zonder stuurbekrachtiging rijd.
banden spanning is een goede. die zal ik zo eens even checken.
en idd ik moet veel vaker naar de sportschool. moet wel ff denken of wij die hier in de buurt hebben, blijf er liever ver van weg
Ik merk het zelf ook. Voorheen reed ik een Alfa 159 en stuurde standaard veel lichter dan mijn Q5 (3 maanden oud) met Audi dynamic steering.
Comfort is bij lage snelheid (0 - 10km/h) op zich wel licht, maar wordt al snel zwaarder. Dynamic is sowieso al zwaarder en voelt bij normale snelheid (30+ km/h) of de stuurbekrachtiging niet aanwezig is.
Is dit niet misschien bij te stellen door de dealer?
(wilde de vraag eerst hier stellen, zodat ik eventueel met betere info naar de dealer kan)
De sportschool is denk ik niet nodig
Ik heb zelf een Audi A4 B6 uit 2003 en deze stuurt veel zwaarder dan auto's van tegenwoordig met elektrische stuurbekrachtiging, laatst reed ik in een nieuwe VW polo die stuurt gewoon eng licht. Heeft volgens mij gewoon te maken met het generatie verschil, de A4 B6 stamt van 2001.