Hoi allemaal,
Sinds vorige week slaat mijn auto niet meer aan. Is weggesleept door een een bergingsbedrijf en afgeleverd bij Köhler in Hoofddorp. De volgende dag werd ik door Köhler opgebeld met de vraag wat er met mn auto aan de hand is. Waar ik aangaf dat hij niet meer starten. Dat vonden ze daar best raar, aangezien zij mijn auto van de trailer af hebben gereden en de garage in. Ze hebben mijn auto daar uitgelezen en konden geen storing vinden. Behalve dat de sleutel een zwak signaal gaf. Maar het lampje van de startonderbreking ging niet aan. Misschien je reserve sleutel gaan gebruiken was het advies. Daarnaast zei hij ook dat het misschien aan de printplaat lag. Maar kon vertrekken na de bon betaald te hebben voor het onderzoeken. Dezelfde avond had ik weer hetzelfde probleem!!! Toen de berger kwam leek het net alsof ik geen benzine had?! Ik gaf aan dat ie zeker nog halfvol zat, waarna hij me wazig aankeek. Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik zonder zat hoor...pffff....hij mij slepen naar een benzinepomp, proberen te starten
. Stond mn meter opeens op driekwart...haahaha...weer slepen naar Köhler, en daar staat ie nu al 4 dagen, en zij kunnen het niet vinden...heeft iemand suggesties?
Er zitten verschillende microcontrolers in je auto die via de CANbus met elkaar communiceren.
Op de printplaat achter de klokken zitten de controler voor de wegfahssprerre ( start onderbreking)en natuurlijk de electronica voor de instrumenten.
Als ik je verhaal lees lijkt er wat mis met je instrumentenpaneel.
Er kan ook simpel een losse verbinding in de stekkers zitten.
Haal het ding er eens uit en zet hem terug ( eerst accu los nemen, en zorgen voorde radio code)
Verder zijn er bedrijven die gespecialeerd zijn in reparaties van instrumenten panelen.