Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 24 van de 24

Onderwerp: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

  1. #21

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Had dit ook op mijn vorige B6 nadat ik de achterbumper had laten spuiten, en dit enkel als het geregend had of net nadat ik de wagen gewassen had. Heb het nooit laten nazien, maar mss kan het ergens iets te maken hebben met een kortsluitinkje (logisch gedacht)?

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    50
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Als-ie piept, is er een fout. Anders piept-ie niet. Andere test:

    1. Zet 'm in z'n achteruit. Klein piepje moet hoorbaar zijn.
    2. Als de lange piep komt, is dat op dezelfde toonhoogte? Of is deze anders?
    3. Als je 'm in z'n vrij zet, en daarna weer in z'n achteruit, komt er dan hetzelfde korte piepje?
    Er komt bij mij een lange piep op een hogere toonhoogte, anders dus. Als ik hem daarna in zijn neutraal zet en dan weer in zijn achteruit dan hoor ik niets. Voel ook geen trilling bij de sensoren.
    Een idee iemand?

  3. #23

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Hogere toon = foutmelding. Lees 'm uit. Je hebt vermoedelijk gewoon een kapotte sensor; met uitlezen moet je kunnen zien welke het is. Als beveiliging tegen valse waardes gaat het systeem daarna uit, vandaar dat een tweede keer achteruit rijden geen piepjes volgen.

    Als het dezelfde toon zou zijn geweest, dan was het mogelijk ene obstructie voor de sensor (alsof-ie tegen een muur staat) en zou het de tweede keer weer activeren. Nu moet je gewoon even VCDS eraan hangen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2016
    Leeftijd
    50
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Ga ik doen, dankjewel voor je snelle antwoord!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •