Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 24

Onderwerp: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Heren,

    audi a4 cabrio 3 L V6 heeft problemen met de parkeersensoren. In de achteruit langdurig constant piepsignaal. geen wijziging in het geluid als je een voorwerp dicht nadert.

    Sensoren hebben alle 4 spanning. Sensoren tikken ook allemaal.

    Iemand een idee ?

    VrG

  2. #2

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Uitlezen. Waarschijnlijk toch een sensor kapot, of de controller stuk.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Het gaat ook nog eens om de weerstand van elke sensor. En die kan je uitlezen met VAGcom zoals Bastet ook aangeeft.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Geen foutcodes aanwezig !!!!!

  5. #5

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhunter Bekijk Berichten
    Geen foutcodes aanwezig !!!!!
    Als-ie piept, is er een fout. Anders piept-ie niet. Andere test:

    1. Zet 'm in z'n achteruit. Klein piepje moet hoorbaar zijn.
    2. Als de lange piep komt, is dat op dezelfde toonhoogte? Of is deze anders?
    3. Als je 'm in z'n vrij zet, en daarna weer in z'n achteruit, komt er dan hetzelfde korte piepje?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.600
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    heb ik ook vaak als ze smerig zijn (behoorlijk irritant) schoon maken (zowat om de 2 dagen) en ze werken weer

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  7. #7
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard parkeersensoren

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    heb ik ook vaak als ze smerig zijn (behoorlijk irritant) schoon maken (zowat om de 2 dagen) en ze werken weer
    idd, en ook even met een tandenstoker langs de randjes schoonmaken


    Sent from my iPad using Diesel
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  8. Ad
  9. #8
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb hetzelfde probleem. Bij uitlezen zijn er geen foutcodes, maar als je gaat kijken bij de measuring blocks, zul je zien dat 1 of meerdere een te hoge waarde aangeeft. Dat betekend dus dat diegene kapot is. Bij ingeschakelde toestand horen ze ongeveer 2ohm aan te geven. Bij mij is de binnenste links diegene die kapot is. Die geeft namelijk iets meer dan 4ohm aan.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Showroom !

    1 lange constante piep die nadat ie in zijn vrij heeft gestaan niet meer terugkomt.

    sensoren zijn schoner dan schoon !!!

  11. #10
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Wat bedoel je met showroom? En heb je mijn bericht gelezen? Bekijk de sensoren eens met measuring blocks in VAGcom.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  12. #11
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard parkeersensoren

    100 % defecte sensor(en)


    Sent from my iPhone using diesel
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Bastet !!

    Alle drie kloppen !!

    Na het korte piepje de lange................................net alsof de auto direct tegen de muur staat !!!

  14. #13

    Standaard re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhunter Bekijk Berichten
    Bastet !!

    Alle drie kloppen !!

    Na het korte piepje de lange................................net alsof de auto direct tegen de muur staat !!!
    Dan is het niet een andere toonhoogte. Een foutmelding klinkt hoger dan de andere piepjes. Als het echt is alsof de auto tegen een muur aan staat, dan is er gewoon een sensor die denkt dat er iets heel dichtbij is. Toch gewoon eentje stuk denk ik dan. Of onder een verkeerde hoek.

    Houdt de piep op na een 10-tal seconden? Of blijft deze gerust een halve minuut duren..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #14
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Dit is de laatste keer dat ik het ga zeggen: 1 van je sensoren is kapot. Hoe je daar achter kan komen heb ik aangegeven. Als je het niet wilt lezen, prima, maar op deze manier ben je over een jaar nog aan het zoeken.

    Succes er verder mee.....
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    sensoren zijn ok !!!!!!!!!

    heb ze gewisseld met mijn s8 en wat denk je.............op s8 werkt het prima. (en andersom geprobeerd natuurlijk !! en wat denk je..............hetzelfde probleem) Geen sensor kapot dus.

    niet boos worden Maarten ;-)

  17. #16
    A6SurveillanceDriver Raza's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    38
    Posts
    1.255
    Kudos
    46
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhunter Bekijk Berichten
    sensoren zijn ok !!!!!!!!!

    heb ze gewisseld met mijn s8 en wat denk je.............op s8 werkt het prima. (en andersom geprobeerd natuurlijk !! en wat denk je..............hetzelfde probleem) Geen sensor kapot dus.

    niet boos worden Maarten ;-)
    Heb je met kabel en al omgewisseld of alleen de sensoren? Misschien toch ergens een (klein) kabelbreukje???
    Audi A6 3.0TDI quattro Hartog Tuned

  18. #17

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rhunter Bekijk Berichten
    sensoren zijn ok !!!!!!!!!

    heb ze gewisseld met mijn s8 en wat denk je.............op s8 werkt het prima. (en andersom geprobeerd natuurlijk !! en wat denk je..............hetzelfde probleem) Geen sensor kapot dus.

    niet boos worden Maarten ;-)
    Tip: houd je uitroeptekengebruik binnen de perken. Het komt over alsof je heel geagiteerd bent. Gewoon een puntje dekt de lading al.

    Anyway, ik wil nu wel eens antwood hebben op de vraag of de toonhoogte van je piep anders is. If not - dan is er gewoon een meetfout. Zo ja, dan is er een foutmelding terug te vinden.

    De sensoren zijn volgens mij wel anders qua vorm/plaatsing/instelling, dus of de test met de S8 100% betrouwbaar is weet ik niet, maar goed. Je hebt altijd nog een controller en zoals Raza zegt een mgoelijke kabelbreuk.

    Als uitlezen echt niet helpt, dan moet je gewoon gaan vervangen. Begin met de PDC controller. Easy as that.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Ik word niet boos, maar vind het jammer dat wanneer iemand tips geeft er geen reactie op komt. En helemaal niet als er vragen gesteld worden. Maar waarschijnlijk zullen dan de sensoren ansich niet kapot zijn, maar zoals Raza of Bastet al aangeeft, of de bekabeling of de controller.

    @Bastet, van de B6 sensoren zit er geen verschil in de positie van de sensoren. Ze zijn allemaal hetzelfde. Of ze hetzelfde zijn als de S8 weet ik ook even niet.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2004
    Posts
    98
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S8

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    2e piep signaal is duidelijk anders van toon. De sensoren van mijn s8 zijn identiek aan die van de a4. Op jullie aanraden toch nog maar eens de bekabeling nalopen. (en de rest)
    Verder stel ik jullie tips en advies zeer op prijs en houdt jullie op de hoogte.

    De gouden tip blijft natuurlijk welkom.

    VrG

  21. #20

    Standaard Re: parkeersensoren geven constant piepsignaal in achteruit, sensoren werken wel

    Als de 2e piep anders is qua toon, dan is er een fout gedetecteerd en zou deze uit te lezen moeten zijn. Zo niet, dan is de PDC controller vermoedelijk gewoon gaar en zendt dus ten onrechte een 100% OK signaal over het CAN, wat ook verklaart waarom de sensoren wel goed werken in de S8.

    De PDC controller is vast wel ergens op de sloop te vinden (die van de S8 zal denk ik niet werken ivm andere programmering van de auto).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •