Oorspronkelijk geplaatst door
Pollie81
ok, ik dacht opnieuw ECU reset omdat het inleer proces niet goed gaat (niet optimaal is) omdat de motor valse lucht zuigt.
is opzich ook een kleine moeite, en dan kan ik daarna meteen de gasklep opnieuw inleren en evt storingen wissen.
bas (carpediem) had de laatste keer ook storingen gewist, en dat terwijl het lampje niet eens brande.
wat me tot nu toe ook opgevallen is, is dat het lampje niet meteen terug komt maar dat het een tijdje duurt. (meestal na langere ritten)
wat ik me ook afvroeg, maakt het uit als je een ECU reset doet wanneer je de gasklep opnieuw inleert?
ik had nu de reset gedaan, daarna de 50km rijden en dan de gasklep inleren. zat me ineens af te vragen of het niet slim is om eerst de gasklep in te leren na de reset en dan de 50km te rijden.. of maakt dat allemaal niks uit?
als ik er trouwens nu aan terug denk is de kans groot dat deze pakking de boosdoener is.. sinds ik er aan ben gaan sleutelen is hij slechter stationair gaan lopen. (monteurtje! haha). en de eerste keer ben ik bezig geweest aan de carterontluchting, temp. sensor en de gasklep. carterontluchting heb ik zo onderhand helemaal vervangen en de temp. sensor moet haast wel goed zijn want dat is een nieuwe.. blijft de gasklep nog over.
maar goed, hopelijk kom ik er morgen aan toe.