Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste
Resultaten 101 tot 120 van de 174

Onderwerp: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

  1. #101

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    Graag even jullie advies.
    Ik heb nu de pakking van het gasklephuis vervangen samen met de slangetjes.
    Dit heeft alleen geen effect, auto loopt nog steeds slecht stationair. Zal ik nu toch een ECU reset doen samen met opnieuw inleren gasklep?
    Ik had verwacht als hij valse lucht zou pakken op de pakking dat het met het vervangen meteen resultaat zou geven. Maar dat is dus niet zo..
    Ik ben eerlijk ik heb niet hele topic doorgelezen. Maar ik heb ook een 1.8T Avant van 2003. Die van mij liep van de zomer heel onregelmatig stationair en het motor storings lampje ging branden. Maatje van mij is een VAG monteur en die had al snel door het het een terugslagklepje van wel 8 euro defect was. Deze zit ergens tussen de carter ontluchting.

    Nummer 6 op de afbeelding

  2. #102
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    ben dit ook tegen gekomen (over kapotte bleedervalve)
    http://www.audiforum.nl/forum/b6-200...elmatig-2.html
    dankjewel, die gaat mij erg helpen komende week denk ik zo.
    alhoewel ik dat klepje wel in mijn hand heb gehad, en leek voor mijn gevoel goed te functioneren.
    weet jij zo wat dat klepje moet doen? even uit het geheugen, er zit een zwart klepje in wat ik in kon drukken/leek een veertje achter te zitten.
    volgende week nog eens goed kijken en nog eens uitlezen, even zien welke codes er precies in zitten.

  3. #103
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RSVisch Bekijk Berichten
    Ik ben eerlijk ik heb niet hele topic doorgelezen. Maar ik heb ook een 1.8T Avant van 2003. Die van mij liep van de zomer heel onregelmatig stationair en het motor storings lampje ging branden. Maatje van mij is een VAG monteur en die had al snel door het het een terugslagklepje van wel 8 euro defect was. Deze zit ergens tussen de carter ontluchting.

    Nummer 6 op de afbeelding
    dat is de bleeder valve, waar johnny boy mij net een link over gaf.
    ik heb hem al eens in mijn handen gehad, maar zal hem nog eens demonteren. heb nu ook weer meer kennis over hoe het moet functioneren.
    alhoewel me nog niet 100% duidelijk is hoe ik kan beoordelen of het klepje stuk is.

    edit: wat ik tot nu toe wel gelezen heb is dat je een extreem vacuum krijgt als deze klep kapot is. (olievuldop zuigt vast). dat heb ik dan weer niet, dat heb ik gisteren nog geprobeerd. dop gaat er vrij makkelijk vanaf.
    Laatst gewijzigd door Pollie81; 14-12-13 om 18:49.

  4. #104

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    14
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    IMG188.jpgBrandstof filter vervangen afgelopen week en onder de auto nog twee slangenklemmen geplaatst op de slang van de tank ontluchting.Mijn benzine filter was enorm vervuilt.Gisteren de storing gereset en nu maar weer een weekje wachten .Misschien dat hierdoor mijn mengsel te arm was.Het Filter zat er al vanaf 2006 eronder.

  5. #105
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eddie Bekijk Berichten
    IMG188.jpgBrandstof filter vervangen afgelopen week en onder de auto nog twee slangenklemmen geplaatst op de slang van de tank ontluchting.Mijn benzine filter was enorm vervuilt.Gisteren de storing gereset en nu maar weer een weekje wachten .Misschien dat hierdoor mijn mengsel te arm was.Het Filter zat er al vanaf 2006 eronder.
    waar zit het filter? bij de tank zeker? die kan ik wellicht ook wel even controleren of gewoon vervangen..


  6. #106
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Ik heb het ook 2 jaar geleden vervangen. Filter kostte me toen welgeteld 15 euro. Volgens de dealer hoefde het nooit vervangen te worden maar ik deed het toch. Het filter zat bij mijn FSI aan de rechterkant t.h.v. vlak onder rechterachterdeur.

  7. #107
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Ik heb het ook 2 jaar geleden vervangen. Filter kostte me toen welgeteld 15 euro. Volgens de dealer hoefde het nooit vervangen te worden maar ik deed het toch. Het filter zat bij mijn FSI aan de rechterkant t.h.v. valk onder rechterachterdeur.
    tja schijnbaar is dat een nieuwe hype ofzo.. ook bij andere merken al regelmatig tegen gekomen. brandstof filters voor het leven die toch problemen gaan geven.. net als bakolie.. uiteindelijk is het toch beter als het een keer vervangen word. of misschien gaan ze er vanuit dat auto's geen 10 jaar meer meegaan..

  8. Ad
  9. #108
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Moet ik echt eerst onder de auto kijken welk brandstoffilter ik heb?
    Als ik namelijk bij mister auto kijk krijg ik 3 verschillende filters..

  10. #109
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Haal bij de dealer. Het kost de wereld niet!

  11. #110
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4FSI Bekijk Berichten
    Haal bij de dealer. Het kost de wereld niet!
    dat is ook net zo makkelijk natuurlijk ja..
    Ik wacht wel even, zal nog wel wat meer bijkomen.

  12. #111
    DonQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    116
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    tja schijnbaar is dat een nieuwe hype ofzo.. ook bij andere merken al regelmatig tegen gekomen. brandstof filters voor het leven die toch problemen gaan geven.. net als bakolie.. uiteindelijk is het toch beter als het een keer vervangen word. of misschien gaan ze er vanuit dat auto's geen 10 jaar meer meegaan..
    Filters zijn meestal onderdelen die om zo veel tijd dienen vervangen te worden. Gezien niet alle benzine superschoon is, en filter juist dat vuil filtert om duurdere reparaties te voorkomen, is het niet echt vreemd dat een benzine filter vervuild raakt. Vooral als men te vaak lang rijdt met een 'bijna lege tank'.
    ...Iemand met 'Etka' zou je hier aan de juiste OEM nummer kunnen helpen...je hoeft niet perse naar dealer. Mann filter is wel de no.1
    Carpe Diem = Iedere dag rijden in je Audi. ;)

  13. #112
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonQ Bekijk Berichten
    Filters zijn meestal onderdelen die om zo veel tijd dienen vervangen te worden. Gezien niet alle benzine superschoon is, en filter juist dat vuil filtert om duurdere reparaties te voorkomen, is het niet echt vreemd dat een benzine filter vervuild raakt. Vooral als men te vaak lang rijdt met een 'bijna lege tank'.
    ...Iemand met 'Etka' zou je hier aan de juiste OEM nummer kunnen helpen...je hoeft niet perse naar dealer. Mann filter is wel de no.1
    ik weet er alles van maar net als bij mijn vorige auto ford c-max. daar stond voorgeschreven dat het brandstoffilter en de versn. bak olie voor het leven waren. dus nooit vervangen hoeven te worden. iets wat dus in mijn ogen nergens op slaat. filter raakt zoals je al zegt na een tijdje wel verzadigd zeker als men inderdaad de tank regelmatig te ver leeg rijd. bij de c-max ook. verschillende gevallen bekend van wat stroever schakelende auto's wat opgelost werd door een simpele verversing van de bak olie.
    nou heb ik niet heel erg goed gekeken maar kon er in mijn boekje zo gauw niks over vinden (brandstoffilter).
    als hier iemand het OEM nummer kan opzoeken voor me zou dat zijn zijn, mister auto had ook een aanbieding voor wisserbladen die ik eigenlijk ook nodig heb.. zo niet ga ik dinsdag of woensdag gewoon even naar de lokale dealer.

  14. #113
    DonQ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Posts
    116
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Ik ben er zeker van dat iemand hier voor jou dat oem nr wil opzoeken. Maar dan voor beide dingen kun je gerust bij iedere betere automaterialen zaak gaan ipv dealer. Een goede en juiste filter en wisserbladen krijg je bij die als je ze je kentekenplaat weet te zeggen. Als het maar 1 tientje of 2 zou kunnen schelen...Voor dit soort 'onderdelen' is een dealer niet echt noodzakelijk.
    Carpe Diem = Iedere dag rijden in je Audi. ;)

  15. #114
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Brandstof filter met drukregelaar 8E0 201 511L frontantr. AVJ,AMB,BFB,BEX deze zal bij de dealer ongeveer 45 a 50 euro kosten.
    Jij het er 1 met drukregelaar er in vandaar duurder.
    Deze heeft ook 4 aansluitingen dus 4 slangen.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  16. #115
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Brandstof filter met drukregelaar 8E0 211 511L frontantr. AVJ,AMB,BFB,BEX deze zal bij de dealer ongeveer 45 a 50 euro kosten.
    Jij het er 1 met drukregelaar er in vandaar duurder.
    Deze heeft ook 4 aansluitingen dus 4 slangen.
    Wat moet ik toch zonder jou.
    Maar, die 211.. moet dan geen 201 zijn?
    ik kom namelijk bij misterauto veel nummers tegen maar die hebben in het midden allemaal 201.
    daar heb ik dus de 8E0 201 511 L
    ook als ik beide nummers in google gebruik krijg ik weinig hits als ik 211 gebruik.

  17. #116
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    Wat moet ik toch zonder jou.
    Maar, die 211.. moet dan geen 201 zijn?
    ik kom namelijk bij misterauto veel nummers tegen maar die hebben in het midden allemaal 201.
    daar heb ik dus de 8E0 201 511 L
    ook als ik beide nummers in google gebruik krijg ik weinig hits als ik 211 gebruik.
    Ja sorry 8E0 201 511 L het is laat hè
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  18. #117
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Ja sorry 8E0 201 511 L het is laat hè
    haha, dat heb je weleens.. misterauto heeft 3 types mann filters, bij een daarvan worden de volgende OEM nummers genoemd: 8E0 201 511 C/G/F en L dus dat zou hem moeten zijn dan. kost daar overigens 18,22

  19. #118
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    haha, dat heb je weleens.. misterauto heeft 3 types mann filters, bij een daarvan worden de volgende OEM nummers genoemd: 8E0 201 511 C/G/F en L dus dat zou hem moeten zijn dan. kost daar overigens 18,22
    Dat moet hem zijn 4 aansluitingen. ( kijk ook even onder de auto of die er ook zo uit zie)
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  20. #119
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door DonQ Bekijk Berichten
    Filters zijn meestal onderdelen die om zo veel tijd dienen vervangen te worden. Gezien niet alle benzine superschoon is, en filter juist dat vuil filtert om duurdere reparaties te voorkomen, is het niet echt vreemd dat een benzine filter vervuild raakt. Vooral als men te vaak lang rijdt met een 'bijna lege tank'.
    ...Iemand met 'Etka' zou je hier aan de juiste OEM nummer kunnen helpen...je hoeft niet perse naar dealer. Mann filter is wel de no.1
    Sterker nog bij de dealers krijg je ook Mann en Fram filters als je Origineel koop.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  21. #120

    Standaard Re: motormanagement storing/te arm mengsel B6 1.8t

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door A4 T Bekijk Berichten
    Sterker nog bij de dealers krijg je ook Mann en Fram filters als je Origineel koop.
    Geen Fram bij Audi!

Pagina 6 van 9 EersteEerste ... 23456789 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •