Precies wat rodelschwein zegt. Ik had het ook. Zo uit het niets kwam dat geluid opzetten. Tevens begonnen mijn remmen bij flink remmen ook te trillen. Alsof de schijven zo krom waren als een hoepel. Na vervangen van de wiellagers niks geen last meer
Precies wat rodelschwein zegt. Ik had het ook. Zo uit het niets kwam dat geluid opzetten. Tevens begonnen mijn remmen bij flink remmen ook te trillen. Alsof de schijven zo krom waren als een hoepel. Na vervangen van de wiellagers niks geen last meer
Het is lastig om de juiste te vinden of het OEM-nummer, er zijn verbeteringen geweest.
En moet je ook het huis kopen?
De prijsverschillen zijn groot.
Audi B6 1.9tdi
http://webshop.porza.nl/article/list/16049/10679
Alleen de lagers zijn voldoende, ik heb zelf SKF lagers genomen en die werken prima.
Prijzen verschillen overigens enorm, heb de mijne hier vandaan, scheelt een slok op een borrel
vergeleken met jou link: http://www.auto-onderdelen24.nl/skf/1362650
Net terug van een retourtje Jura, Frankrijk: geen abnormale trillingen meer in de koets. Ook het 'strandbalgeluid' zoals ik het noem, een bepaalde gons bij het rijden, is verdwenen. Bij het manoeuvreren in de kleine ruimte, bij drempels en stoplichten hoor ik intussen ook geen kraak meer. Verder lijkt de auto soepeler te sturen.
Ook blij met de Michelin PS3's: prima grip en de waterafvoercapaciteit is ook super! Bandenruis lijkt ook prima, al kun je dat slecht beoordelen in de regen op o.a. Belgische autosnelwegen.
Noch de universele garagehouder, noch de Audi dealer heeft speling geconstateerd, terwijl ze daar toch behoorlijk wat moeite voor hebben gedaan. Het lijkt er dus op dat je oren en handen de beste instrumenten zijn om dit vast te kunnen stellen.
Originele Audi-onderdelen kosten wat meer: wiellager = 165 euro, wielhomokineet = 176 euro (incl. BTW)
Volgende week worden de wiellagers vervangen omdat hij linksvoor bromt vanaf 60km.
Ik ga zelf de SKF lagers bestellen.
Of kan ik beter ook gelijk de homokineten laten vervangen?
Welke moet ik dan hebben?
http://www.auto-onderdelen24.nl/audi...171/homokineet
A4
B6
2001
1.9tdi
AWX
Handschakel
06-HS-NZ
Die link wat je stuurt heeft meerdere goede ertussen zitten. Gewoon kijken naar een handgeschakelde versie. En twijfel je nog, gewoon mailen met je chassisnummer. Kunnen ze het zo voor je nakijken.
De nieuwe wiellagers en complete aandrijfassen van SKF zitten er op, dus hij stuurt weer strak.
Ik was totaal incl montage en nieuwe blokken achter 600euro kwijt.
Maar toch blijf ik een soort brom horen horen van 100km per uur.
Het lijkt te komen van mijn nieuwe banden, de Michelin Pilot sport3 . Blijkbaar het afrolgeluid.
Achter hoor ik het niet.
Dit verbaast mij toch wel, of ik zeur teveel en is dit normaal met 225-40-18 banden.
Straks in de winter nog maar is luisteren als de winterset er onder zit.
Afrolgeluid kan heel anders zijn per band. Loopvlak (profiel) en compound maken veel uit voor welke geluiden er worden doorgegeven; zacht brommen of hoogfrequent razen - alles kan. Je kan proberen te wisselen tussen voor en achter; als 't geluid mee verhuist zijn het je banden, als 't dat niet doet zit 't 'm elders...
Ik word er knettergek van.
Het lijkt wel het rupswerk van een tank (flink brommen)
Ik zal ze is verwisselen van voor naar achter,
Het lijkt van voor te komen, dit setje is 1week later geplaatst.
De achterzijde lijkt nu wel stil te zijn, maar mijn vrouw denkt dat het van de achterzijde komt!
Zouden het ook de wiellagers aan de achterzijde kunnen zijn?
Ik zat vandaag naast mijn vrouw op de bijrijdersstoel en hoorde ik het duidelijk van achteren komen en is de voorzijde stil.
Dus eerst maar is de wiellagers laten checken.
Is vervangen veel werk aan de achterzijde?
Misschien is het waardeloze info.....
maar net na het verlagen van mijn B5 had ik ook dit geluid....
en kon ik het ook niet vinden.....
maar naar veel gezoek bleek dat de veer niet goed op z'n plek in de schokdemper zat
waardoor deze over de onderste schotelrand heen sprong....
Dit veroorzaakte een irritante klap/ping geluid dat voornamelijk te horen was met optrekken en remmen
.
met veel aandacht het topic gelezen :-) maar wil even opmerken bij het stukje " luisteren en denken waar het bromgeluid van banden" vandaan komt. Ik heb me ook ooit gek gezocht, en was er heilig van overtuigd dat het van achteren kwam. NIET dus haha. dat geluid weerkaatst, en doet gekke dingen of je links of rechts zit. in het midden kan het plots "weg" lijken te zijn.
mijn advies, banden geluid? wissel even met iemand die nergens last van heeft. scheelt een hoop geld en ergernis. Het aandachtig luisteren naar het geluid tijdens het rijden kan gevaar voor jou en anderen opleveren ;-)
aanvulling,
bij het verlagen is méér geluid ook logisch. de akoestiek veranderd in je wielkast, en soms gaat men naar en andere bandenmaat waardoor je altijd meer zult horen. ( bij lagere band )