Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 66

Onderwerp: Bandenadvies

  1. #41
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Dus we gaan richting de Eifel Ben? Mooie band als ik het zo lees http://www.bridgestonetire.com/tire-brand/potenza
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Zojuist 4x de Bridgestone POTENZA S001 235/35 R19 91Y XL besteld.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  2. #42
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    @Straycat: Heb je daar iets speciaals op het oog ?

    offtopic:
    Als je een potje wilt sturen en van het uitzicht genieten dan is onderstaande link wel interessant.

    http://gps-tracks.nl/motorroutes-europa.php?id=2936

    Hebben wij twee weken na aankoop van de audi gedaan. auto was nog niet gechipped en had nog de oude anti-rollbar achter en desondanks 3 dagen genieten achter het stuur.

    nou we toch offtopic bezig zijn: Kun je voor de gein eens een snelle shop maken met jouw HRE velgen onder mijn blik ? ik ben alleen nu al bang dat ik het mooi gaat vinden.
    Laatst gewijzigd door Bennoh; 13-04-15 om 22:46.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  3. #43
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Nog niets speciaals maar ik ben de komende maanden wel van plan om die kant op te gaan, mooie streek, lekker sturen, schnitzeltje, wel zin in.

    Jup, ik kan wel wat shoppen, dan moet ik wel even een paar goede foto's bij elkaar sprokkelen, maar de HRE's FF01's staan heel dik onder een Audi: http://www.audizine.com/forum/showth...S5-A6-S6-A7-S7



    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Heb je daar iets speciaals op het oog ?

    offtopic: Kun je voor de gein eens een snelle shop maken met jouw HRE velgen onder mijn blik ? ik ben alleen nu al bang dat ik het mooi gaat vinden.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  4. #44
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Zie link in m'n edit boven je bericht.

    Alleen wel even kijken wanneer hun vakanties zijn.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  5. #45
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Ja! Gaaf Ben die route. Zo wil ik graag de Alpenstrasse nog eens rijden en ik heb ook eens een docu gezien over Snowdonia in Wales, echt supermooi alleen is het daar natuurlijk wel oppassen met de snelheid Ik heb me suf gewerkt en nu iets meer tijd in de agenda dus in mei en juni wil ik er wel even op uit.

    On topic, onder de HRE's is het rubber nog goed (Michelin's) maar voor dat andere kreng ga ik denk voor Ultraleggera's HLT of de Alleggerita HLT met Michelin's.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS


  6. #46
    Straycat's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    2.527
    Kudos
    700
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Och, als ik tijd heb ga ik denk ik doordeweeks (die vrijheid heb ik dan wel weer) en de zomervakantie vermijd ik toch…

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Zie link in m'n edit boven je bericht.

    Alleen wel even kijken wanneer hun vakanties zijn.
    Audi A4 1.8 TFSI 2010
    997 4S
    FF
    RS

  7. #47
    Marceloo's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Leeftijd
    48
    Posts
    263
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: Bandenadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bennoh Bekijk Berichten
    Beetje offtopic: Als er met de iets smallere banden ruimte is dan kan ik ook hubcentrische wheelspacers 15mm gaan monteren op de achterzijde. Past nu net niet en 12mm spacers hebben volgens m'n onderzoek geen centreerring meer.
    Binnen een uurtje krijg ik mijn Eibach Pro Spacers geleverd, 12mm met centreerring incl verlengde bouten voor mijn A6 uit 2010, gekocht bij carfantasy.nl. Wellicht kun je bij een andere model Audi kijken, zolang de steek en naafdiameter goed is. De boutlengte wijzigt volgens mij ook niet, maar dat zou je moeten controleren.

    http://web2.carparts-cat.com/default...A279004&12=100

  8. Ad
  9. #48

    Standaard re: Bandenadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Straycat Bekijk Berichten
    Dus we gaan richting de Eifel Ben? Mooie band als ik het zo lees http://www.bridgestonetire.com/tire-brand/potenza
    S001 is een van de fijnste banden die ik onder de B6 heb gehad (kop en schouders boven de Conti SC5 en de Michelins in 245/40).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #49
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bandenadvies

    Moet zeer binnenkort m'n voorbanden vervangen. Ik kijk zelf naar de Uniroyal Rainsport 3. Scoren goed op droog en nat wegdek, labels zien er gunstig uit en de DB's zijn net zo hoog als duurdere banden. Volgens mij zijn dat voor het geld (ong. €86 per band) helemaal geen slechte banden!

  11. #50
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marceloo Bekijk Berichten
    Binnen een uurtje krijg ik mijn Eibach Pro Spacers geleverd, 12mm met centreerring incl verlengde bouten voor mijn A6 uit 2010, gekocht bij carfantasy.nl. Wellicht kun je bij een andere model Audi kijken, zolang de steek en naafdiameter goed is. De boutlengte wijzigt volgens mij ook niet, maar dat zou je moeten controleren.

    http://web2.carparts-cat.com/default...A279004&12=100
    Ik vermoed dat mijn achteras een bredere centreerring op zich heeft want ik moet de asafdichting er ook afhalen en op de spoorverbreder zetten. Als de wielen er toch af zijn ga ik dat gelijk uitzoeken.

    Totaalprijs was overigens 666 euro. ('t is maar goed dat ik niet bijgelovig ben. . met montage van €70,- en een uitlijning blijft er nog wat over van de €1K die ik er voor opzij gezet had. Qua onderhoud komen de draagarmen er ook zo langzamerhand wel aan en ik denk erover om dan poly-bussen in/op de huidige armen te laten zetten en daarna pas te laten uitlijnen. Als de zooi dan toch los is kunnen we ook gelijk Eibach verlagingsveren monteren over de huidige dempers en is alles in 1 keer naar wens met een minimum aan dubbel werk. De spacers kan ik later altijd nog monteren.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  12. #51
    Nammi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Bandenadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Moet zeer binnenkort m'n voorbanden vervangen. Ik kijk zelf naar de Uniroyal Rainsport 3. Scoren goed op droog en nat wegdek, labels zien er gunstig uit en de DB's zijn net zo hoog als duurdere banden. Volgens mij zijn dat voor het geld (ong. €86 per band) helemaal geen slechte banden!
    Heb afgelopen maand ook een nieuw setje gekocht. Keuze was uiteindelijk tussen de Uniroyal Rainsport 3 & de Vredestein Ultrac Sessanta. Heb uiteindelijk voor de Vredesteins gekozen, deze kwamen net iets beter uit de reviews (heb de Uniroyal RS 2 gehad en deze bevielen me echter ook prima).

    Zie ook http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vr...c-Sessanta.htm
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2007 Chip 250pk A4 1.8T Avant 2003 163pk VW Passat 1.8T Sedan 2001 150pk
    VCDS 12.12

  13. #52
    bartzel's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    38
    Posts
    939
    Kudos
    39
    Auto
    Audi A3

    Standaard re: Bandenadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nammi Bekijk Berichten
    Heb afgelopen maand ook een nieuw setje gekocht. Keuze was uiteindelijk tussen de Uniroyal Rainsport 3 & de Vredestein Ultrac Sessanta. Heb uiteindelijk voor de Vredesteins gekozen, deze kwamen net iets beter uit de reviews (heb de Uniroyal RS 2 gehad en deze bevielen me echter ook prima).

    Zie ook http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Vr...c-Sessanta.htm
    Lijken inderdaad ook goede banden. Het brandstoflabel is bij de Vredestein echter een dikke F, terwijl de Uniroyals daar een C scoren. Geen idee hoeveel dit daadwerkelijk scheelt in dagelijks gebruik though...

  14. #53
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Bij mij zitten de sessanta's er nog (een paar dagen) onder. Zoals eerder gezegd vond ik ze op bepaalde ondergronden (redelijk nieuw asfalt zonder kuilen o.i.d.) erg lawaaiig. Zo erg dat ik een andere, langere weg naar huis koos (met ander asfalt) om het niet aan te hoeven horen. Ongeveer 27K op de banden gezet en dat vindt ik ok. We zullen zien hoe de Potenza's zich gedragen met weer een volledige profieldiepte. Ik weet niet hoe snel "die grote online bandenhandel" levert maar ik verwacht volgende week een stapel banden voor de deur.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  15. #54
    Nammi's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    123
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Bandenadvies

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartzel Bekijk Berichten
    Lijken inderdaad ook goede banden. Het brandstoflabel is bij de Vredestein echter een dikke F, terwijl de Uniroyals daar een C scoren. Geen idee hoeveel dit daadwerkelijk scheelt in dagelijks gebruik though...
    Klopt, voor mij persoonlijk echter geen punt. Ik rij <10k per jaar met de Audi dus dat beetje extra zal ik niet voelen. In de keuze tussen de Uniroyal / Vredestein ben ik uitgegaan van de reviews (en daarnaast vond ik het profiel mooier). Het kan natuurlijk wel een issue zijn wanneer je 40-50k kilometers per jaar maakt.

    Verschil in verbruik tussen A en G banden is max. 7.5% (dus minder tussen het C en F label). In mijn geval reken ik een verbruik van 10l/100km. (100*0.0075)=7.5l op 1000km. Bij een prijs van 1,60€ zou dat 12€ per 1000km zijn. Dit is dus in het meest extreme geval, daadwerkelijk is het verschil veel kleiner.

    Pak je een vlotte diesel (1 op 15?) met 40k kilometers zit je al snel op 200 liter brandstofbesparing (verschil A en G).
    Laatst gewijzigd door Nammi; 16-04-15 om 09:58. Reden: Typo
    Audi A4 Avant 2.0 TFSI 2007 Chip 250pk A4 1.8T Avant 2003 163pk VW Passat 1.8T Sedan 2001 150pk
    VCDS 12.12

  16. #55
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Vandaag een stapel nieuw rubber op de mat. Afgelopen donderdag had ik de betaalbevestiging gekregen dus max. 4 werkdagen onderweg geweest ergens vanuit onze oosterburen.
    produktiedatum van de banden is week 38 2014.

    _DSC5290.jpg
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  17. #56
    VosS4
    Guest

    Standaard re: Bandenadvies

    Bridgestone Potenza S001 is de fijnste band die ik heb gehad, ongelovelijke grip en feedback zowel bij nat als droog weer, stijve wangen (hou ik van)
    Wegens aanschaf van een andere auto heb ik nu vrij nieuwe Michelins Super Sport eronder...goede 2'e maar de Bridgestone's zijn echt beter!
    Google op andere torums ook maar eens daar komt veelal de Bridgestone's als nummer 1 boven drijven.
    Michelins zijn goed maar de wangen zijn niet zo stijf eerder week...bij korte bochten (lees snelle) merk je gewoon dat ze gaan dansen terwijl de grip er wel is...dus het zit hem in de wang...had ik bij Bridgestone nooit....die komen er ook weer onder de volgende ronde.

  18. #57
    Bennoh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    1.440
    Kudos
    100
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Bandenadvies

    Ik moest zaterdag weer ff naar m'n werk en op de terugweg even een omweg genomen langs de bandenboer. Ik ben blij dat ik ze niet direct daarnaartoe heb laten sturen want de zaak is helaas op de fles. Weer ff op zoek naar een andere 'montagepartner' die m'n banden er zonder velgschade op gaat zetten.

    1 wiel heeft een beetje stoeprandschade opgelopen in de 4 jaar dat ik er nu mee rij en die wil ik weer helemaal netjes hebben. 19" reservewiel kan er op zodat ik het wiel met lakschade kan laten repareren.
    Audi A4 2.0TFSI | S-line exterieur | S4 grille | lipspoiler | Cupra lip | RS4 rollbar achter | B5 schotels | 19" x 8,5J | RS4 elementen | LED's | RNS-E met SDS en RVC

  19. #58

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Bandenadvies

    Mocht deze topic reeds bestaan binnen dit Forum mijn excuses

    Na bijna 35000 km is mijn A4 Avant voor de eerste keer aan nieuwe banden toe sinds aankoop,standaard maat 205/55/16 91V
    maar er is zoveel keuze, mijn lokale banden centrale heeft een voorstel gedaan voor Fulda ecocontrol hp of goodyear efficient grip performance
    wat zijn jullie ervaringen en advies?

    zoek een goede all-rounder

    alvast bedankt

  20. #59

    Standaard re: Bandenadvies

    Hoi! Welkom op het forum.

    Ik denk dat e.e.a. afhankelijk is van je wensen. Ben je een sportieve rijder of niet enz enz.
    De Ecocontrol en goodyear liggen niet echt dicht bij elkaar qua eigenschappen.

    Als je niet een al te wilde rijder bent zijn de volgende banden wellicht ook een prima alternatief en allemaal rond de €70 (online).

    "Groen"
    - Continental premiumcontact 5
    - Dunlop sport Bluresponse
    - Michelin (div soorten)

    "Sportief"
    - Dunlop sp sport fastresponse
    - Dunlop sp sport maxx tt
    - Bridgestones (div varianten)

  21. #60

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2015
    Leeftijd
    49
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Bandenadvies

    Bedankt voor het advies, het zijn de Goodyear's efficientgrip performance geworden, aanstaande zaterdag kan ik langst voor de montage, hopelijk gaan ze even lang mee dan de vorige Michelin energy saver's 35000km, goede band maar bewust gekozen voor iets anders hadden zeer weinig grip in de winter en hebben neiging tot cuppen, doe gemiddeld 12-15000 per jaar dus hopelijk goed voor de volgende 3 jaar

Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •