Resultaten 1 tot 3 van de 3
    1. #1

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2011
      Leeftijd
      46
      Posts
      8
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Stuurbekrachtigingspomp vervangen, stuurt zwaar

      Ik heb een Audi A4 B7, 2.0 uit 2005.
      Vorige week lekte mijn stuurbekrachtigingspomp, en heb deze vervangen voor een originele Audi pomp.
      Systeem ontlucht en alles werkte goed, stuurde weer licht.
      Na 10km rijden stuurde hij weer zwaar, en toen ik de motorkap open deed zag ik weer olie sporen wat verneveld was, rond de pomp was het ook vochtig.
      Pomp lekt niet en ook geen lucht in het systeem.
      Kleine gaatjes geprikt in de rubbers aan beide kanten van mijn stuurhuis, maar ook daar geen lekkage zichtbaar.
      Als ik weg rij, of langzaam is het stuur bijna niet om te krijgen, hoe harder ik rij hoe makkelijker het stuurt
      Heeft iemand een idee wat het nog kan zijn, lees veel dat het in de leidingen kan zitten, iets met een binnenslang die los laat en niet zichtbaar is langs buiten.

    2. #2

      Standaard Re: Stuurbekrachtigingspomp vervangen, stuurt zwaar

      Hoe is dat ontluchten gegaan, wat heb je precies gedaan toen je de auto voor het eerst startte chronologisch?
      Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
      TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
      www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

    3. #3

      Algemeen Auto Social
      Sinds
      04 2011
      Leeftijd
      46
      Posts
      8
      Kudos
      0
      Auto
      Audi A4
      Land
      Land

      Standaard Re: Stuurbekrachtigingspomp vervangen, stuurt zwaar

      Ik heb de stuurbekrachtigingspomp vervangen, na het vervangen heb ik olie (vloeistof) in het potje gedaan tot bijna aan de rand.
      Toen de auto gestart en toen de olie weg gezogen werd heb ik meteen bij gevuld tot het bleef staan net boven het maximum.
      Toen heb ik de retour leiding los gehaald en een kleine liter olie bijgevuld om te spoelen, dit weer opgevangen in een bakje.
      Retourleiding terug gezet, en weer gevuld met nieuwe olie
      Toen de motor uit gezet, voorwielen iets los van de grond gezet en toen een paar keer van link naar rechts gestuurd tot het eind punt.
      Toen er geen luchtbellen meer kwamen heb ik de motor gestart en weer hetzelfde gedaan, tot dat er geen lucht meer mee kwam.
      Ben toen geen proefrijden en het werkte toen perfect, stuurde zoals het hoort.
      Na 5 minuten begon hij weer zwaar te sturen en zag ik dat er olie verneveld onder de motorkap zat, meeste bij de pomp.
      Toen weer bijgevuld om het lek te vinden, maar sindsdien geen lekkage of sporen hiervan.
      Hij bleef zwaar sturen, dus een klein gaatjes geprikt in de afdekrubbers van het stuurhuis, daar ook geen lekkage.
      Dacht zelf eerst aan een leiding die verstopt zit, maar volgens een monteur zou het toch lijken op het stuurhuis.
      Deze nu ook gehaald en ga die er van de week onder zetten.
      Had gehoopt dat ik een fout heb gemaakt met ontluchten, dus hoop dat iemand kan bevestigen dat het toch goed is gegaan of niet.

    Forum Rechten

    • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
    • Je mag geen reacties plaatsen
    • Je mag geen bijlagen toevoegen
    • Je mag jouw berichten niet wijzigen
    •