Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 89

Onderwerp: A4 2.0TDi stationair schudden

  1. #61

    Standaard

    Ik heb ook sinds januari 2008 een Avant 2.0 tdi 2005 met 70000 km op de teller(staat nu op 105000km), gechipt naar 180 pk en 400 nm koppel en helemaal nergens problemen mee. Kijk ervan op in ieder geval dat er bij sommige zoveel problemen zijn. Mijn wagen loopt stationair 950 trpm, hij schud niet, loopt geweldig mooi rond, trilt niet, geen hik of wat dan ook te bespeuren. Het enigste wat je wel heel lichtjes merkt is dat als ik onbelast gas geef, dus even de toeren opvoer de motor heel lichtjes kantelt dat voel je wel maar is verder absoluut niet storend, komt door de wat minder sterkere rubber ophangingen van het blok. type motor is ABLBF1 voor de rest een ieder veel succes met het oplossen van de problemen.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  2. #62

    Standaard

    BLB is in principe de "foute"motorcode, ze hebben het ook niet allemaal.
    Ik zoek nog een testcase om zeker te weten dat het werkt.
    Vergeet niet dat er ook mechanische problemen zijn die voorkomen en het probleem geven o.a.:

    -Vliegwiel
    -Verstuivers/lekkage via cyl-kop aanligvlak/afdichting
    -Bedrading in cylinderkop
    -Balansasmodule
    -Scheuren in cylinderkop
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  3. #63

    Talking

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BRAUDI Bekijk Berichten
    Ik heb ook sinds januari 2008 een Avant 2.0 tdi 2005 met 70000 km op de teller(staat nu op 105000km), gechipt naar 180 pk en 400 nm koppel en helemaal nergens problemen mee. Kijk ervan op in ieder geval dat er bij sommige zoveel problemen zijn. Mijn wagen loopt stationair 950 trpm, hij schud niet, loopt geweldig mooi rond, trilt niet, geen hik of wat dan ook te bespeuren. Het enigste wat je wel heel lichtjes merkt is dat als ik onbelast gas geef, dus even de toeren opvoer de motor heel lichtjes kantelt dat voel je wel maar is verder absoluut niet storend, komt door de wat minder sterkere rubber ophangingen van het blok. type motor is ABLBF1 voor de rest een ieder veel succes met het oplossen van de problemen.


    Chippen is gewoon de oplossing..... Heb ook een B7 2.0 TDI 140pk, BLB, 159000km, welke gechipt is naar 170 PK. Ook net als de auto van Braudi loopt deze stationair 950 trpm en kantelt hij lichtjes bij onbelast gas geven. Echter verder geen trillingen.
    Ik vind deze motor wel een hoop herrie maken voor een diesel, maar als je dan die 170 pk weer de sporen geeft vergeet je dit al snel
    Laatst gewijzigd door mbosma82; 02-08-09 om 20:00.

  4. #64

    Standaard

    Heb ook sinds kort een A6 2.0TDI uit nov 2005 met BLB blok. Na aankoop het 1 en ander binnen de garantie laten vervangen:
    - 2 massa vliegwiel (ratelend geluid in koppeling)
    - nieuwe koppelingsset (mee laten vervangen met 2 massa vliegwiel)
    - aandrijfketting voor de oliepomp is vervangen door een tandwielcombinatie (raar geluid in motor)
    - waterpomp
    De auto rijdt nu als een zonnetje. Ook geen schuddende motor.
    Die pompverstuivers hebben inderdaad een soort traktorgeluid, maar dat hoor je alleen als je er boven gaat hangen. Binnenin is de auto goed geisoleerd. Binnenkort maar 'ns langs de tuner.

  5. #65

    Thumbs up

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbosma82 Bekijk Berichten
    Chippen is gewoon de oplossing..... Heb ook een B7 2.0 TDI 140pk, BLB, 159000km, welke gechipt is naar 170 PK. Ook net als de auto van Braudi loopt deze stationair 950 trpm en kantelt hij lichtjes bij onbelast gas geven. Echter verder geen trillingen.
    Ik vind deze motor wel een hoop herrie maken voor een diesel, maar als je dan die 170 pk weer de sporen geeft vergeet je dit al snel
    Wat ik niet begrijp is dat de meeste het hebben over een hoop herrie dat deze motor produceert, als je buiten de auto staat en de motor loopt ja dan hoor je um wel. Maar in de wagen zelf is het echt serene rust, door het chippen moet ik wel zeggen dat de motor wat stiller is geworden. Heb ook verleden week bij de olieverversing gelijk 190 cc TSL lubricant bij de olie gevoegd, moet zeggen dat de motor stiller is en wat erg opvalt is dat hij mooier rond loopt dan voorheen.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned


  6. #66

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard bij welke tuner ben je geweest?

    Hej hallo,

    Ik ben zelf net nieuw op het forum en lees over iets waar ik ook een probleem mee heb,het stotteren en schudden van de auto.

    Ik rij zelf ook een a4 2.0 tdi b7 en zou graag willen weten waar jij al die problemen hebt laten verhelpen.

    Ik heb de auto nieuw gekocht des tijds en had het probleem al vanaf het begin en heb ook aardig wat bezoekjes gebracht aan PON om die allemaal te verhelpen,dus ben aangenaam verast te zien dat jij de mogelijke oplossing hebt voor dit alles.

    Mvg Mark

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwinlaroi Bekijk Berichten
    Voor mijn vrouw heb ik een half jaar geleden ook een A4 2.0 tdi uit 2005 gekocht. Bleek ook stationair flink te schudden, wat me hoogst verbaasde van een Audi en vooral irriteerde. Dan ga je zoeken op dit forum en blijkt het niet zo ongewoon te zijn.

    Uiteindelijk ben ik onlangs eens bij Hartog Tuning langsgeweest. Hij heeft een halve dag lopen programmeren - testen, programmeren - testen en uiteindelijk heeft hij het gevonden en opgelost. Fantastisch! Hij was er zelf geloof ik ook erg blij mee en vertelde dat dit een soort van doorbraak was, dat hij dit probleem zelf nu ook heeft kunnen herleiden. Wat er precies is aangepast weet ik niet. Maar ik beschouw Pedro maar als een digitale ambachtsman...

    Ik wilde dit, ondanks het mogelijke commerciele effect, toch (be)noemen, want denk serieus dat er een lastig euvel is opgelost voor deze motoren.

  7. #67

    Standaard schuddende auto bij stationair draaien

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B7 Bekijk Berichten
    Ik dacht zelf in eerste instantie ook aan een verstuiver die niet helemaal jofel werkt, maar door berichten over vliegwielproblemen leek me dat ook een mogelijkheid. Echter zou je zeggen dat het dan ook bij hogere toeren te merken zou zijn.
    Ik rijd een sportback 2.0 tdi 140 pk van 2006 en loop ook al vanaf 2007 bij de dealer. Vliegwiel vernieuwd , wat natuurlijk onnodig was, ivm alleen schudden bij stationair draaien. Als de motor koud is dan erger als dan de motor warm is.Volgens de dealer de EGR. Maar alle waardes waren binnen de toleranties. Vanuit Pon het advies om een plaatje met een gat van rond 16 tussen de EGr te plaatsen. Dit scheelde heel erg veel en zelfs acceptabel voor mij. Als de motor koud is schudt deze veel minder en als warm nagenoeg geen schudden meer. Twee maanden geleden de EGR vervangen en het probleem was weer terug dus gisteren weer een plaatje ertussen laten plaatsen. Probleem weer een stuk minder.

  8. Ad
  9. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mbosma82 Bekijk Berichten
    Chippen is gewoon de oplossing..... Heb ook een B7 2.0 TDI 140pk, BLB, 159000km, welke gechipt is naar 170 PK. Ook net als de auto van Braudi loopt deze stationair 950 trpm en kantelt hij lichtjes bij onbelast gas geven. Echter verder geen trillingen.
    Ik vind deze motor wel een hoop herrie maken voor een diesel, maar als je dan die 170 pk weer de sporen geeft vergeet je dit al snel
    Chippen lost het probleem van het schudden niet op omdat de tuners van het stationair toerental afblijven. Ik heb dit nagevraagd bij de beste VAG tuner die er is.In Lochem dan weet je wel wie ik bedoel.

  10. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ronboot Bekijk Berichten
    Chippen lost het probleem van het schudden niet op omdat de tuners van het stationair toerental afblijven. Ik heb dit nagevraagd bij de beste VAG tuner die er is.In Lochem dan weet je wel wie ik bedoel.
    Foute veronderstelling.
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  11. #70

    Standaard

    Testcase gezocht!!

    We zoeken nog 1 of 2 Audi's met dit probleem, die geen andere eerder genoemde mankementen hebben maar enkel slecht stationair lopen.
    Wij willen dit probleem softwarematig oplossen en aan gaan bieden maar willen zekerheid hebben dat het 100% functioneert.

    Wat vragen we:

    - Uw Audi voor 2-3 dagen. (staat binnen wordt max. 5 km. mee gereden)

    Wat krijgt u:

    - Misschien de oplossing ! (gratis)
    - Een leenauto voor die 2-3 dagen
    - Misschien geen oplossing (in dat geval schrijven wij de originele software weer terug, hardwarematig veranderen wij niets)

    Als u interesse heeft stuur dan even een mailtje naar info@hartogtuning.nl

    Bij voorbaat dank.

    Pedro Hartog
    Hartog-Tuning
    Laatst gewijzigd door pedro sr.; 16-10-09 om 08:40. Reden: Typo
    Volg ons op facebook: https://www.facebook.com/#!/hartogtuning.
    TFSI olieverbruik echt opgelost vanaf 3750,-
    www.hartogtuning.nl..... DE Audi-specialisten.

  12. #71

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
    Testcase gezocht!!

    We zoeken nog 1 of 2 Audi's met dit probleem, die geen andere eerder genoemde mankementen hebben maar enkel slecht stationair lopen.
    Wij willen dit probleem softwarematig oplossen en aan gaan bieden maar willen zekerheid hebben dat het 100% functioneert.

    Wat vragen we:

    - Uw Audi voor 2-3 dagen. (staat binnen wordt max. 5 km. mee gereden)

    Wat krijgt u:

    - Misschien de oplossing ! (gratis)
    - Een leenauto voor die 2-3 dagen
    - Misschien geen oplossing (in dat geval schrijven wij de originele software weer terug, hardwarematig veranderen wij niets)

    Als u interesse heeft stuur dan even een mailtje naar info@hartogtuning.nl

    Bij voorbaat dank.

    Pedro Hartog
    Hartog-Tuning
    Pedro, voordat je hier aan gaat beginnen:
    Mijn BLB had hier ook enorme last van.
    Zoals in een ander topic te lezen was heb ik vanwege haarscheurtjes in de cilinderkop onder garantie (met bijbetaling) een andere motor (BRE) erin laten bouwen. Software is onveranderd gebleven. Alle randapparatuur inclusief inlaatspruitstuk is van de BLB overgebouwd en het schudden is weg. Ik heb eens op motor-talk gelezen dat dit toch echt aan de constructie van de motor zou liggen.
    Ben wel benieuwd of het softwarematig op te lossen is.

    gr. bazzzie

  13. #72

    Unhappy

    Ook ik heb een probleempje, nadat mijn wagen, A4 avant 2.0 tdi 2005 was voorzien van spoorverbreders 1 cm rondom en gecentreerd , nu ruim 2 weken geleden een continu trillende auto. De wagen is opnieuw door het bandenbedrijf uitgebalanceerd, daar ook de spoorverbreders laten monteren. Na een drietal keer terug gegaan ivm het blijven trillen van de wagen de spoorverbreders er onderuit laten halen. Het werkte gewoon niet de hele tijd dat getril, ik baalde ervan , zo en nu eronder uit die dingen!! is gebeurd en dat was een ergenis minder , spoorverbreders alleen maar gemonteerd voor de looks. Jammer dan maar in een wagen rondrijden die de hele tijd trilt zit ik niet op te wachten.

    Maar sinds een dikke week een hele lichte vibratie in de auto waarneembaar, je voelt het in het stuur, gaspendaal en door de hele auto heen op dit moment. Je krijgt zelfs tintelende handen en voeten ervan.
    Er ook achter gekomen deze ochtend dat het trillen zich ook voordoet wanneer de auto niet rijdt maar stationair draait. Dus absoluut niets met de banden te maken integendeel.. Ik ben bij de VW dealer geweest deze ochtend en deze vriendelijke vriend heeft dit ook waargenomen, deze zeer hoge trillingen in stuur en gaspendaal , versnellingspook en eigelijk door de gehele auto heen. Of je nu rijdt of stilstaat hij geeft een hoge sonore trilling.

    Eerst even langs Rica in wateringen om de software (chiptuning) er af te halen en de originele software terug te plaatsen zodat de dealer via vagcom alle standaard waardes kan uitlezen, want een getunde motor daar kan de dealer via Vag com niks mee. Zo gezegd zo gedaan.
    Even bij Roel van Rica langs en een 20 minuten later zat de standaard software er weer in(voorlopig dan..) dealer had gezegd dat het mogelijk een verbrande klep kan zijn of dat er iets is met de nokkenas of mogelijk de verstuiver die moeilijk doet. Rica zei dat een verbrande klep niet echt in de lijn van verwachting licht( moet je lijkt mij toch wel merken aan het rijden en dat is niet het geval). Als je je hand op de motor legt voel je ook een hele hoge sonore trilling, je krijgt gelijk een tintelend gevoel in je handen.

    Hij denkt eigelijk direct aan een verstuiver die moeilijk doet, kan defect wezen of mogelijk gedeeltelijk verstopt het is nu even koffiedik kijken en wachten tot volgende week maandag. Motor loopt verder stil en hapert absoluut niet en ook geen rare geluiden of vermogensverlies bij gas geven of wat dan ook , alleen die hele hoge trilling die door de gehele auto en motor blok voelbaar is, je voelt het zelfs aan de carrosserie dat hoge trillen.
    Dealer heeft Vagcom geheel uitgelezen en geen bijzondere dingen waargenomen. Medewerker aan de balie zei ook dat het een mogelijk inwendig verstuiver probleem kan zijn, net als Rica(dealer heeft dit niet van mij gehoord maar zei het gelijk zelf). Een mechanisch probleem in de verstuiver detecteert vagcom weer niet.

    Volgende week maandag kan ik pas terecht en gaan ze verder kijken. Tot nu toe kan ik volgens de dealer gewoon verder rijden, maar het rijdt absoluut niet lekker in zo,n hoog vibrerende auto echt heel vermoeiend. Hoop dat het een verstuiver kwestie is want dan is het probleem zo verholpen.
    Dealer zei dat ze dat zo kunnen testen of de verstuiver defect is. Voorlopig maar even in de Honda van het vrouwtje rond rijden, ach komt dat ding ook weer eens op de weg.

    Maar wel balen en hoop met deze info er meer van te horen te krijgen via deze fantasatische site. Pedro!! jij weet ook heel veel, laat je oordeel kundig licht er eens over schijnen. Ik hoop dat er voldoende info door mij is verschaft . Wel balen dat je anderhalve week in onzekerheid zit over wat het zou kunnen zijn maar met deze info kunnen de kanjers onder ons mij denk ik wel wat meer vertellen.
    Laatst gewijzigd door BRAUDI; 07-11-09 om 06:54.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  14. #73
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb a.s maandag een afspraak bij Pedro met m'n A4, ben benieuwd wat er eventueel uitkomt.
    Rob.

  15. #74
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Ik rijd nu oaar dagen met de nieuwe software, en ik moet zeggen dat het een grote verbetering is. Nog niet 100% weg, maar zeker niet meer hinderlijk stationair schudden. Verder natuurlijk veel kW en Nm erbij, ook niet verkeerd. Ben er blij mee!
    Rob.

  16. #75

    Standaard

    Zo.. probleem van mijn hoog trillende audi is door de dealer opgelost. Niks aan de hand met de motor (gelukkig). Het lag aan de motor ophanging, aan de voorzijde midden onderin zit een rubberophanging pal achter de bumper en deze zit vast aan het subframe ,was iets verschoven, zeg maar gefixeerd . De motor lag dus niet meer vrij in de rubbers rondom maar werd door het voorste rubber zeg maar onnatuurlijk tegen gehouden waardoor er door de hele auto een vibratie was te voelen. Hoe het rubber verdraaid is is echt een raadsel, meestal gebeurd dit als er een aanrijding is geweest maar daar is absoluut geen sprake van. Rubber ophanging is door de dealer weer rechtgezet en het probleem van trillen is helemaal weg. Pluim voor de dealer zou ik zeggen die hier een hele tijd naar heeft gezocht ism met de importeur.
    Laatst gewijzigd door BRAUDI; 23-11-09 om 18:14.
    Audi A4 avant proline 2.0 tdi Rica tuned

  17. #76
    Bertje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    59
    Posts
    451
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Na twee tanken leegereden te hebben kan ik ook iets meer over het verbruik zeggen: is wel wat hoger geworden natuurlijk, ligt nu 1:15,5 veel snelweg, en redelijk stevig doorrijden en 18" 225 banden.
    Rob.

  18. #77

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    20
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Heb dezelfde klachten gehad met dezelfde motor (A4 103 kw 2.0 TDI multitronic) en eerst werd de 4e cilinder weer op start geholpen (liep op drie benen bij start), aircopulley is vervangen en steunen vd motor zijn nieuw EN de balansas vd oliepomp is gerepareerd. Nu niet meer aangedreven door wiel of ketting maar door tandwielen (speciale set van Audi voor dit specifiek probleem). Kosten 3000 Euro, maar gelukkig garantie!

  19. #78

    Standaard Mijn Audi A4 avant TDI 2.0 136pk bj 2005 schud ook

    Ook de audi's bij jullie zuiderburen schudden, ben onlangs ook eigenaar geworden van een Audi A4 avant 136PK bouwjaar 2005 en deze schud ook.
    Hij doet het alleen als de motor boven de 70° begint te komen en bij stationair draaien, bij koude motor draait ie als een zonnetje en hij start zonder problemen ook bij dit koude weer.
    Ook als ik dan gas geef in vrijloop, dan komt ie precies helemaal in resonantie op 1900 toeren en trilt heel de wagen, verder gas naar 2100toeren en dan stopt het trillen.
    Als ik de motor belast door handrem op te trekken en de koppeling een ietwat te laten slippen, dan stopt het schudden ook.

    Heb hem laten uitlezen er is geen probleem vastgesteld, de garage zei me dat dit een veel voorkomend probleem is bij de 2.0L van audi. Vroeger zetten zij het vrijlooptoerental een iets hoger, maar dit mogen ze niet meer van de fabrikant.
    Ze vertelden me ook nog dat ze denken dat dit is omdat de motor volledig gestuurd wordt door de elektronica en de motor zo zuining wordt berekent dat die bijna stil valt. Toch vind ik dat een raar verhaal, met de elektronica en sturing zou je denken dat alles meer onder controle zou moeten zijn.

    Ik vind het toch wel jammer dat mijn juweeltje dat doet. Ik verwacht dat niet van een audi, heb vroeger ook met Audi A3 gereden en daarvoor met Audi 80 en daar was ik zeer tevreden over, maar dit is unexpected.

    ondertussen zijn we 2010, heeft Audi op die 5 jaar het probleem dan nog niet kunnen achterhalen en voor een oplossing kunnen zorgen??

  20. #79

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pedro sr. Bekijk Berichten
    Testcase gezocht!!

    We zoeken nog 1 of 2 Audi's met dit probleem, die geen andere eerder genoemde mankementen hebben maar enkel slecht stationair lopen.
    Wij willen dit probleem softwarematig oplossen en aan gaan bieden maar willen zekerheid hebben dat het 100% functioneert.

    Wat vragen we:

    - Uw Audi voor 2-3 dagen. (staat binnen wordt max. 5 km. mee gereden)

    Wat krijgt u:

    - Misschien de oplossing ! (gratis)
    - Een leenauto voor die 2-3 dagen
    - Misschien geen oplossing (in dat geval schrijven wij de originele software weer terug, hardwarematig veranderen wij niets)

    Als u interesse heeft stuur dan even een mailtje naar info@hartogtuning.nl

    Bij voorbaat dank.

    Pedro Hartog
    Hartog-Tuning

    Is hier nog wat uitgekomen?
    B7 avant 2.5 V6 TDI s-line

  21. #80

    Standaard Re: A4 2.0TDi stationair schudden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door papierprikker Bekijk Berichten
    Heb ook sinds kort een A6 2.0TDI uit nov 2005 met BLB blok. Na aankoop het 1 en ander binnen de garantie laten vervangen:
    - 2 massa vliegwiel (ratelend geluid in koppeling)
    - nieuwe koppelingsset (mee laten vervangen met 2 massa vliegwiel)
    - aandrijfketting voor de oliepomp is vervangen door een tandwielcombinatie (raar geluid in motor)
    - waterpomp
    De auto rijdt nu als een zonnetje. Ook geen schuddende motor.
    Die pompverstuivers hebben inderdaad een soort traktorgeluid, maar dat hoor je alleen als je er boven gaat hangen. Binnenin is de auto goed geisoleerd. Binnenkort maar 'ns langs de tuner.

    hoe heb je het probleem avn ratelend koppeling opgelost want ik heb hier ook een prob mee zie topic
    http://www.audiforum.nl/forum/8p-200...en-2-0tdi.html
    Want garage verteld me dat er niets aan de hand is.
    -Ex Audi A3 SB S-line ibis Facelift-
    -audi A6 2009 sedan-

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •