Alles is mogelijk, maar past de spiegel wel op de ruitvoet? De regensensor heeft een aparte voet nodig op de ruit. Een normale spiegel heeft deze voet (voor zo ver ik weet) niet.
De regensensor die ik kan kopen heeft idd een speciaal kapje die afwijkt van het standaard bevestiging binnen spiegel.
Dit kapje dekt vlgs mij dan de bedrading af. Belangrijker is de voeding, is dit makkelijk aan te sluiten op iets wat wellicht in de fabriek al wel is voorbereid omdat dit als optie bij nieuwe aanschaf te leveren is?
thx voor de reactie.
volgensmij ben ik die een keer tegen gekomen, stond volgensmij B7 en B8 bij
als het die is,dan is het met die grote zwarte kap erbij, die lijkt me dus alleen voor een B8 geschikt te zijn
in die zwarte kap daar kan bij een B8 het lane assist oog in zitten
Remy
ga voor de voet naar een kleine lokale ruitenboer en laat er een originele raam met regensensor in zetten
dan heb je ook meteen het zwarte venster en al op de raam zitten van de spiegel naar het dak
bij de meeste kleine ruitenboeren heb je geen eigen risico als je het goed aanpakt, en kost dat dus niets
als je al een verzekering hebt zodat je geen eigen risico hebt, kan je ook carglass laten komen en zeggen dat je met regensor hebt
zit de regensensor zelf er wel bij, anders moet je die ook nog hebben
maar is die grote zwarte kap niet voor een B8 bestemd ???
Remy
Ik ga op mijn A4 cabrio van 2005 hetzelfde doen: achteraf een regensensor (laten) inbouwen. Een voorzichtige rekensom levert voorlopig het bedrag van € 1.750,00 op: nieuwe voorruit, nieuwe achteruitkijkspiegel, nieuwe bedrading, nieuwe comfortautomaat, nieuwe lichtschakelaar, uitbouwen, inbouwen, inleren van de computer. Ben benieuwd of t gaat werken allemaal. I'll keep you posted.
Het hele project gaat de prullebak in, want het blijkt niet mogelijk te zijn: mijn B6 cabrio ging weliswaar april 2005 op kenteken, maar is modeljaar 2004 en daar schijnt in het geheel geen regensensor voor beschikbaar te zijn! Pas na de facelift naar B7 begin 2006 werd een regensensor leverbaar op op een A4. En dat terwijl mijn Mercedes-Benz C280 kombi uit 1998 er al één had! Wie loopt hier nou achter?!