Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Audi FSI / TFSI op LPG

  1. #1

    Standaard Audi FSI / TFSI op LPG

    Hoi,

    Ik rijd momenteel een diesel maar aangezien de wegenbelasting de spuigaten uitloopt heb ik het forum afgezocht naar Audi op LPG, maar geen echt resultaat kunnen ontdekken of het nu goed of slecht gaat.
    Ook heb je diverse duitse autofora waar erover gesproken wordt.

    Een Audi A4 Avant 1.8 T uit 2005 zou wel om te bouwen zijn op LPG alleen de TFSI motoren weer niet.
    Nu las ik gisteren op een Forum dit: Even reageren op audi FSI kan niet op gas klopt niet wij kunnen sinds een jaar wel fsi op lpg leggen,en inderdaat dat was een audi A4 2.0TFSI van prins zelf (in RS4 kleedje).de BMW 650i ook.

    Wel laten doen bij een VSI specialist, en dat zijn er maar enkelen in nederland.
    Is het misschien mogelijk om een topic te openen waar iedereen die op LPG rijdt zijn voor en nadelen opsomt, ik zie nu door de bomen het bos niet meer.

  2. #2
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    Voordelen:
    - Het voordeligst kwa gereden KM
    - Olie blijft mooi schoon (of dat nu per definitie beter is..?)

    Nadelen:
    - Vaker Kleppenstellen, tenzij hydraulish
    - Verhoogde afschrijving, bij KM stand van > 200.000 zakt de waarde drastisch
    - naar mijn mening: je moet beschaafder rijden, zeker als de auto koud (+/- 30 min) is (maar ja tegenwoordig starten de lpg autos automatisch op benzine).
    - Geen garantie meer:
    "Pon’s Automobielhandel B.V. levert vanaf 25 juli 2005 geen LPG systemen meer.
    De combinatie met LPG is storingsgevoelig dan wel onmogelijk geworden door de geavanceerde technologie in het motormanagement van Audi. Pon’s Automobielhandel B.V. zal derhalve geen garantie en ondersteuning geven op auto’s, waarin na 25 juli 2005 een gassysteem is ingebouwd. De garantiebepalingen voor auto’s, waar gassystemen zijn ingebouwd vóór deze datum en die geleverd zijn door Pon’s Automobielhandel B.V. blijven uiteraard gehandhaafd".
    Vermogensverlies zou niet meer mogen zijn, gezien de moderne systemen.

    Het is zeker mogelijk, je hebt idd al rond gekeken in D.

    Ik lees net dat bij een Voltran CGS Kit, de benzine injectoren 7% benzine blijven inspuiten voor het koelen van de injectoren. Andere optie zou zijn om de benzine injectoren te gebruiken, of vervangen door hybride injectoren.
    Laatst gewijzigd door theeuwke; 01-07-09 om 22:32.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  3. #3
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Ik zat enkele maanden met dezelfde vraag, heb toen gebeld met technische afdeling van zowel Prins als Vialle. Beiden kwamen met hetzelfde verhaal. Beiden zijn ooit begonnen met het installeren van LPG installaties in FSI motoren, maar de cilinders/injectoren vertoonden dermate veel slijtage dat ze hiermee zijn gestopt. Plannen om de installatie FSI geschikt te maken zijn uitgesteld tot eind 2009/begin 2010.

  4. #4
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    is natuurlijk wel de vraag; hoe implementeren Prins/Vialle het?
    Er zijn nog wat andere fabrikanten (Voltran en Icom), wellicht een telefoontje waard, en natuurlijk deze informatie gebruiken die je al hebt. hier misschien een nuttige thread: http://www.motor-talk.de/forum/umrue...-t2210161.html
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  5. #5

    Standaard

    Ik kreeg het volgende antwoord.
    Bij VAG is het noodzakelijk vanwege koeling om bij het gas (LPG) 25% benzine mee te spuiten.
    Het mengsel van 75% LPG en 25% benzine zou voldoende zijn om de motor keurig te laten lopen, zonder oververhit te worden.

    Het volgende probleem is de elektronica, deze ziet namelijk dat er 75% brandstof mist en genereerd foutmeldingen, dit was op te lossen door een resetunit aan de boordcomputer te hangen, die steeds bij het starten je boordcomputer reset.

    Al met al een hoop gedoe en de garagehouder adviseerde mij om geen gas in te bouwen in Audi of Volkswagens.


  6. #6
    theeuwke's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2006
    Posts
    3.888
    Kudos
    1
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    reset oplossing lijkt me een beetje ruk. maar eigelijk moet de computer geen foutmeldingen generen;
    lpg+benzine moet gewoon lambda 1 zijn, en dan heb je als het goed is geen foutmelding.
    Koos Audiloos, want mijn Audi heeft Koos. Nog altijd op zoek naar een Audi Ur-Quattro of Ur-80 Quattro.

  7. #7
    msw73's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    658
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door theeuwke Bekijk Berichten
    is natuurlijk wel de vraag; hoe implementeren Prins/Vialle het?
    Er zijn nog wat andere fabrikanten (Voltran en Icom), wellicht een telefoontje waard, en natuurlijk deze informatie gebruiken die je al hebt. hier misschien een nuttige thread: http://www.motor-talk.de/forum/umrue...-t2210161.html
    ben niet technisch, maar als 2 van de grootste producenten stoppen met inbouwen in FSI en ik ook nergens (track, trader, scout, etc) deze combi te koop zie staan, is dat wel een teken aan de wand.

    volgens vialle kon ik me opgeven voor een proefproject, maar daar had ik weinig trek in en had bovendien nog geen Audi met FSI.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •