Voordelen:
- Het voordeligst kwa gereden KM
- Olie blijft mooi schoon (of dat nu per definitie beter is..?)
Nadelen:
- Vaker Kleppenstellen, tenzij hydraulish
- Verhoogde afschrijving, bij KM stand van > 200.000 zakt de waarde drastisch
- naar mijn mening: je moet beschaafder rijden, zeker als de auto koud (+/- 30 min) is (maar ja tegenwoordig starten de lpg autos automatisch op benzine).
- Geen garantie meer:
Vermogensverlies zou niet meer mogen zijn, gezien de moderne systemen."Pon’s Automobielhandel B.V. levert vanaf 25 juli 2005 geen LPG systemen meer.
De combinatie met LPG is storingsgevoelig dan wel onmogelijk geworden door de geavanceerde technologie in het motormanagement van Audi. Pon’s Automobielhandel B.V. zal derhalve geen garantie en ondersteuning geven op auto’s, waarin na 25 juli 2005 een gassysteem is ingebouwd. De garantiebepalingen voor auto’s, waar gassystemen zijn ingebouwd vóór deze datum en die geleverd zijn door Pon’s Automobielhandel B.V. blijven uiteraard gehandhaafd".
Het is zeker mogelijk, je hebt idd al rond gekeken in D.
Ik lees net dat bij een Voltran CGS Kit, de benzine injectoren 7% benzine blijven inspuiten voor het koelen van de injectoren. Andere optie zou zijn om de benzine injectoren te gebruiken, of vervangen door hybride injectoren.