Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Pdc werkt niet

  1. #1

    Standaard Pdc werkt niet

    Wanneer ik in de achteruit schakel, hoor ik normaal gesproken eerst een piep van de pdc en wanneer er een object dichterbij komt, begint het steeds sneller te piepen.

    De laatste tijd komt het vrij vaak voor dat ik soms geen piepje meer hoor en dat de pdc soms niet meer werkt.

    Heeft iemand een idee waar dit aan kan ligggen?
    B7 avant 2.5 V6 TDI s-line

  2. #2
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Eén (of meer) van je parkeersensoren kaduuk. Als het zonnetje lekker staat te schijnen dan werkt het over het algemeen wel. Is het wat vochtiger weer is dan weigert de pdc met als waarschuwing daarvoor het lange piepsignaal.
    Audi A3 SB dsg.

  3. #3
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Yup. Eerste advies is laten uitlezen. Meestal kan vrij precies vastgesteld worden welke sensor bv. niet goed meer werkt.


    Ps. Eisbaer: je verhaal over een zonnetje vs. vochtig weer. Ik heb acht sensoren (voor & achter) maar die blijven het hele jaar door precies gelijk functioneren. Heb je zelf misschien niet een storing in je systeem ?
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eisbaer Bekijk Berichten
    Eén (of meer) van je parkeersensoren kaduuk. Als het zonnetje lekker staat te schijnen dan werkt het over het algemeen wel. Is het wat vochtiger weer is dan weigert de pdc met als waarschuwing daarvoor het lange piepsignaal.
    Dus normaal gesproken hoor je geen piep. (ik dacht juist dat je een piep moet horen wanneer je m in de achteruit zet...)
    B7 avant 2.5 V6 TDI s-line

  5. #5
    Steven's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    51
    Posts
    12.565
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 200

    Standaard

    Dat hangt van de auto af. Ik hoor bv. wel degelijk een piepje als de auto in z'n achteruit wordt gezet, zuiver ter indicatie dat het systeem actief is.
    Audi Cabriolet 2.8L V6, Modeljaar 2000
    Audi 200 quattro Turbo 20V, Modeljaar 1990
    Tesla Model X met vleugeldeuren en orgaan vernietigende acceleraties


  6. #6
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a4avnt Bekijk Berichten
    Dus normaal gesproken hoor je geen piep. (ik dacht juist dat je een piep moet horen wanneer je m in de achteruit zet...)
    Als je hem in zijn achteruit zet hoor je een korte piep. In het geval van een storing hoor je een lange piep.
    Audi A3 SB dsg.

  7. #7
    eisbaer's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    60
    Posts
    443
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Steven Bekijk Berichten
    Yup. Eerste advies is laten uitlezen. Meestal kan vrij precies vastgesteld worden welke sensor bv. niet goed meer werkt.

    Ps. Eisbaer: je verhaal over een zonnetje vs. vochtig weer. Ik heb acht sensoren (voor & achter) maar die blijven het hele jaar door precies gelijk functioneren. Heb je zelf misschien niet een storing in je systeem ?
    Steven, dan zijn jouw sensoren gelukkig in orde.
    Ik heb soms een storing waarbij de pdc niet werkt, herkenbaar aan het lange piep waarschuwingssignaal wanneer je in de achteruit schakelt. Ik heb met vcds een uitlezing gedaan en geconstateerd dat één van mijn parkeersensoren een fout logt. Mijn eigen ervaring is dat de storing gerelateerd is aan vochtigheid. Dus alhoewel die ene sensor een fout geeft werkt deze wel goed in droge omstandigheden. Als het ´s nachts geregend heeft dan word ik de volgende morgen bij het achteruit uitparkeren geheid getrakteerd op de lange piep. Of de sensor daadwerkelijk kapot is of dat het misschien een contact is weet ik niet.
    Audi A3 SB dsg.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door eisbaer Bekijk Berichten
    Als je hem in zijn achteruit zet hoor je een korte piep. In het geval van een storing hoor je een lange piep.
    Hoi,

    Ik heb ook wat probelem met mijn PDC en wie weet weten jullie wat het kan zijn:

    1 Als ik hem in zijn achteruit zet hoor ik ongeveer 3 seconden een lange piep. is dat de lange piep? - van het is niet in orde - of is een lange piep bv 6 seconden+ lang? Vaak doet hij het dus niet ondamks deze piep. maar soms doet hij het wel en ik kan me geen verschil in pieplengte herinneren.

    2 Heel vaak, bijna altijd, doet hij het niet na het rijden en dan inparkeren. Ik begreep dat het systeem uitgaat bij snelheden boven 15kmpu of zoiets. Hij zou dus ook automatisch weer aan moeten gaan onder deze grens snelheid. dat doet hij dus blijkaar niet. Wel zie ik als ik dan achteruit ga het lampje knipperen.

    Ik zal alles nogmaals degelijk checken. Maar wie weet hebben jullie alvast advies.

    Marcus

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcusnl Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb ook wat probelem met mijn PDC en wie weet weten jullie wat het kan zijn:

    1 Als ik hem in zijn achteruit zet hoor ik ongeveer 3 seconden een lange piep. is dat de lange piep? - van het is niet in orde - of is een lange piep bv 6 seconden+ lang? Vaak doet hij het dus niet ondamks deze piep. maar soms doet hij het wel en ik kan me geen verschil in pieplengte herinneren.

    2 Heel vaak, bijna altijd, doet hij het niet na het rijden en dan inparkeren. Ik begreep dat het systeem uitgaat bij snelheden boven 15kmpu of zoiets. Hij zou dus ook automatisch weer aan moeten gaan onder deze grens snelheid. dat doet hij dus blijkaar niet. Wel zie ik als ik dan achteruit ga het lampje knipperen.

    Ik zal alles nogmaals degelijk checken. Maar wie weet hebben jullie alvast advies.

    Marcus

    Volgens mij is dit de werking:

    Een lange piep is ongeveer 4 seconden en zal maar 1 keer te horen zijn. Dit is om aan te geven dat de pdc niet werkt.
    Elke volgende keer dat je tijdens dezelfde rit de auto in de achteruit zet, zul je geen pieptoon meer horen.
    Als je bij het in de achteruit zetten dus geen pieptoon hoort, werkt de pdc niet.

    Bij een wel werkende pdc zal de auto altijd een korte pieptoon geven bij het in de achteruit zetten.
    Laatst gewijzigd door a4avnt; 14-07-09 om 19:39.
    B7 avant 2.5 V6 TDI s-line

  11. #10

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb het even uitgebreid getest en toevalligerwijs doet hij het nu prima dus dat kwam mooi uit.

    Door de auto in zijn achteruit te zetten gaat de pdc pas aan. Ook indien je al gereden hebt dan moet je eerst even in zijn achteruit om hem weer aan te zetten.

    Hij geeft een korte piep (1 seconde) en dan af en toe een piepje. Als je een lange piep (4seconden) hoort heb je een storing.

    Marcus

  12. #11
    Remy B.
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marcusnl Bekijk Berichten
    Hoi,

    Ik heb het even uitgebreid getest en toevalligerwijs doet hij het nu prima dus dat kwam mooi uit.

    Door de auto in zijn achteruit te zetten gaat de pdc pas aan. Ook indien je al gereden hebt dan moet je eerst even in zijn achteruit om hem weer aan te zetten.

    Hij geeft een korte piep (1 seconde) en dan af en toe een piepje. Als je een lange piep (4seconden) hoort heb je een storing.

    Marcus
    zoals ik je verhaal lees heb je voor ook PDC als ik het goed begrijp, en die werken niet altijd ???
    als het zo is dat je PDC voor en achter hebt dan zit er een schakelaar langs je gevarenlicht schakelaar
    als je die indrukt dan gaan ze voor en achter aan, en gaan uit als je boven de 15km komt
    ook als je de auto in zijn achteruit zet gaan ze voor en achter aan

    Remy

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •