Mij is uitgelegd dat in een OEM halogeenlamp het kleine lampje de stadslicht is, en de grote lamp groot licht.
Bij Xenon zou het kleine lampje nog steeds stadslicht zijn, en de grote DRL. Maar met welke knop die werkt weet ik ook niet.
Mij is uitgelegd dat in een OEM halogeenlamp het kleine lampje de stadslicht is, en de grote lamp groot licht.
Bij Xenon zou het kleine lampje nog steeds stadslicht zijn, en de grote DRL. Maar met welke knop die werkt weet ik ook niet.
Ja, dat klopt precies.
Leon,
ik ben op het a6 4f forum ook bezig met deze ombouw, ik ben handig dat is het probleem niet, te handig volgens mijn eega..
ik heb ondertussen xenon koplampen en het eea aan info verzameld, ik snap de adapters met extra draden, die moeten naar de "stuurdoos"in de A stijl om de DRL te activeren of de high beam (klep)dit is me nog niet duidelijk, het zijn 2 draden en bij allebei zou ik er vier nodig hebben lijkt me (2 per lamp)
Als ik een nieuw stuurapparaat moet kopen (CD)om de DRL en high beam te activeren moet ik dan ook een andere lichtscahkelaar kopen?
Ik had het idee om het bestaande grootlichtsignaal 12 v op de draden van de klep te zetten, dit is niet meer als een spoel die de klep opent zover ik kan zien(ik dacht dat de adapters dit ook deden, en dan klopt het verhaal ook van 2 draden voor de drl)
De drl op het signaal van het stadslicht en dan kan ik volstaan met mijn huidge schakelaar en stuurapparaat, is wel niet orgineel, maar resultaat is hetzelfde (buiten dat mijn achterlichten ook branden bij inschakelen drl)
wat vind jij?
nog een vraag: hoe om te gaan met de elektrische stelmotors die normaal op de niveauregeling werken,en dus zonder functie naar beneden staan, zijn deze op een bepaald niveau te zetten?(kan altijd mechanisch vlgs mij) die had ik het liefste op de bestaande draaiknop, ik heb alleen geen goede elektrische schemas hiervoor, om hier eens goed naar te kijken.
de stelmotor die er inzit (xenon) ziet er hetzelde uit als in de halogeenlamp met 4 draden, en lijkt ook te kunnen functioneren op de draaiknop, maar zonder schema??
Re: ombouw halo naar bi xenon permalink
--------------------------------------------------------------------------------
Mooi, vanmorgen even gekeken, stelmotoren halogeen passen op de xenon lamp, gewoon motoren overzetten, bedrading aanpassen (xenon motoren hebben 4 aansl , halo 3)en de lampen zijn bedienbaar via mijn orginele niveau schakelaar
Weer een stap verder
Ook zonder lichtsensor is DRL prima te gebruiken.
Lichtschakelaar op 0 = DRL aan. Zodra je de verlichting inschakelt gaat DRL uit en gaan in ieder geval je stadslichten branden.
Het schakelaartje voor DRL is los van de grote lichtschakelaar te bestellen. Deze schakelaar staat ook in ETKA als versie zonder lichtsensor (geen comming home) dus het werkt sowieso. Enige nadeel is dat dit schakelaartje niet leverbaar is met hoogteregeling en DRL. Hoogteregeling vervalt dus.
Schakelaar op stadslicht is dus stadlicht aan, DRL uit.
Yep, de halo motors hebben 3 draden, de xenon 4 , om er zeker van de zijn dat het werkt zet ik ze over, met bedrading, is wel even puzzelen, maar is te doen (in de steker , van de lamp, overzetten) en controleren of de adapterset ook dezelfde 3 draden doorverbind naar de bestaande kabelboom
De xenonmotors zitten met torkx vast, de halos is een bajonetsluiting
De houders in de lampen zijn exact hetzelfde, dus fluitje van een cent
Gisteren het spul getest, heel simpel, bi xenon is een lamp die normaal brand bij dimlicht en met een mechanische klep (althans audi) die opent als je groot licht inschakelt, dat is het klikken wat je hoort niet meer en niet minder
ieder heeft een eigen systeem, bv de lamp die op en neer gaat, of een klep die voor de lamp klapt, kijk maar een op You tube
http://www.youtube.com/watch?v=iP4WXHmRpjs
Het grote zoek werk is begonnen. Toch maar besloten om OEM parts proberen te vinden. Vermoed dat dit wel even gaat duren.
@Azesje: netjes, ben benieuwd naar de foto's. Heb je oranje of witte knipperlichten genomen? welke temp. lampen?
Aangezien ik het harnas van kufatec wil inbouwen en dus auto-level hebben, neem ik aan dat ik deze stelmotor ombouw niet hoef te doen.
OEM parts voldoende op ebay, kabel van Kufatec, dit moet geen probleem zijn
Lampen denk ik nog over na, het zullen wel leds worden,dus wit ,aangezien ik pas over een maand of zo deze ombouw uitvoer, heb ik nog de tijd om eea aan te schaffen.
ik had mijn units op MP voor een leuke prijs (vind ik althans)deze zijn wel OEM
Let op ik praat over een A6 4F op het A4 B7 forum!!, dus of de onderdelen net zo makkelijk liggen als een A6 weet ik niet, het ging in principe over het ombouwen naar Xenon, alles wat ik schrijf betreft dus een A64F!!