Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Uitlaatgassysteem controlelamp

  1. #1
    polo
    Guest

    Standaard Uitlaatgassysteem controlelamp

    Betreft: A4b7 2006 aut. 2.0 tfsi, quittro km-stand: 120000 km

    zins enkele weken heb ik een oranje waarschuwings lampje branden. Dit geeft aan dat er een storing is in het uitlaatgascontrolesysteem... Wel even schrikken!!
    Ben naar audi-dealer gereden en deze hebben motor uitgelezen en ook weten te resetten.
    Na bezoek dealer enkele dagen prima lamp bleef dus uit.
    Echter nu is hij weer gaan branden. Probleem is dus niet opgelost/verholpen.
    Voor aanleveren van deze klacht gemeld dat motor vooraf in koude toestand dus eerste 5 a 7 km een weinig toerental variatie laat zien. (snelheid +/- 65km)
    dit zou kunnen wijzen op brandstof toevoer probleem, bobine, vervuilde sensoren, vertuivers etc, etc.

    Wie zou mij hier meer over kunnen/willen vertellen of een aanwijsbare zoekrichting kunnen geven.

    Een schematische afbeelding van dit circuit zou ook al geweldig zijn.
    Ik heb voldoende ervaring en techn. Kennis. Maar niet de apperatuur. Daarom afhankelijk van plezierige audi-dealer.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.890
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Oorzaak hoeft niet hetzelfde te zijn als de vorige keer. Uitlezen geeft de enige juiste diagnose, simpelweg resetten zonder de storing te verhelpen is geen oplossing.

    Ik lees niets over de oorzaak van de eerste storing, trouwens.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    polo
    Guest

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Klopt, deze is mij op dit moment niet bekend.
    Wel heb ik om e.v.t. schade te voorkomen gevraagd of ik tot volgende afspraak zonder gevolgen kan blijven doorrijden en dat kon.
    Benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is en hoge kosten voorkomen.

    Dank voor reactie.
    Polo

  4. #4

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Hallo, heb hetzelfde gehad vag dealer zoeken en alles vernieuwen, kreeg toen een rekening van heb ik jou daar en probleem nog niet verholpen toen, ben toen vreselijk uit de slof geschoten en de rekening ging met meer als 1/3 omlaag, ben toen naar een gespeciaaliseerd bedrijf in audi eletronica geweest, tuner dus had het binnen een half uur gevonden, bleek een klepje te wezen van de retour leiding brandstof , ontluchting tank , toen was het euvel verholpen! misschien heb je hier wat aan succes! gr Avanty

  5. #5
    AK74's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    50
    Posts
    228
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Heb dit bij een Seat Leon gehad....
    Lambda Sonde moest toen vervangen worden (prijzig).... maar het kan ook iets anders zijn.
    Het weghalen van de melding is meestal maar een tijdelijke oplossing. Als het probleem zelf niet wordt opgelost blijft de melding terugkomen.
    Murphy was just a cynical bastard.


  6. #6
    Peultje's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    35
    Posts
    19
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Bij mijn 2.5tdi v6 120kw brande het lampje ook ineens spontaan, na de auto te hebben uit geschakeld en weer aan gezet brandde hij nog steeds.. vanochtend ook nog maar vanmiddag ineens niet meer...
    ben vanmiddag bij de garage langs geweest om uit te lezen, en hij zei dat er een sensor in het uitlaatsysteem een verkeerde waarde had aangegeven waarschijnlijk..
    Het lampje heeft inmiddels niet meer gebrand... ook zei de monteur dat hij niet weer hoeft te gaan branden, maar dat het wel weer mogelijk is...

    ff afwachten dus!
    TT 99, A4 05, A3 04, A6 09, A3 16

  7. #7
    polo
    Guest

    Smile Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Audi A4 (B7) rijders,

    Oorzaak is verholpen . Dealer heeft onder plastic afdekplaat buiten bij op/aan klepdeksel een defecte drukregelklep van de carter ontluchting vervangen. Bleek niet meer goed te werken. Rubber inwendig aangetast.

    Met groet van Polo

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2014
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Weliswaar voor een A6 avant, maar toch...

    Dit lampje kan vele oorzaken hebben.
    Bij mij gebeurde het op een dag waar ook de cigaretteaanstekerzekering voor de achterpassagiers het begaf (je kent dat wel, een laptop, drie telefoons op een lader, etc).
    De zekering bevindt zich achterin de bagageruimte.
    Bij vervanging van de zekering ging ook het uitlaatgassysteem controlelampje weer uit

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    13
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Uitlaatgassysteem controlelamp

    Sinds van de week bij mijn ook het lampje aan en uit laten lezen, er kwam het volgende uit:
    P310B Brandstof lage drukregeling
    P3138 Inlaatbuis/Ladingsbeweginsklep regelverschil

    De boel laten wissen om te kijken of het weer terug zou komen en zeker weten dus dat het die 2 dingen zijn.. en zoals we al vermoedden kwam het terug.
    Iemand met deze code's ervaring..?

    Het betreft een A4 B7 2.0 TFSI Quattro tiptronic.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •