Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    41
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Angry constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Wanneer ik mijn auto in de achteruit zet, krijg ik gelijk een contstante pieptoon te horen van de sensoren, ook al sta ik nergens bij in de buurt, blijft constant piepen in de achteruit, en hoor dus ook niet hoe dicht ik ergens achteruit naar toe rijd, omdat ik niet de onderbrekende toon hoor, maar alleen de continu klinkende piep toon.....
    Soms functioneert het wel gewoon goed.... erg vreemd.. kan iemand me hiermee helpen en heeft iemand het evt ook ervaren?

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Sensor(en) kapot?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3

    Smile Re: contstant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Bij mijn B6 hetzelfde, als de bumper in de zon staat is het helemaal erg, ik heb de auto uit laten lezen en de sensor vernieuwd waar de storing in zou zitten maar het heeft niet geholpen.
    Moet er dus nog mee aan de slag want het is echt vervelend.
    Mario.
    Audi A3 Sportback 1.9TDI 140pk 320Nm 2008 BLS
    Audi Coupe'Quattro 20V 170pk 1988 7A

  4. #4

    Standaard Re: contstant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Heb het ook gehad. Ondanks geen foutmelding in vag-com bleken toch 2 sensoren stuk.

  5. #5
    Quattro wim
    Guest

    Standaard Re: contstant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Als je heel voorzichtig met je vinger over de sensor heen glijdt, dan voel je een soort trilling bij de goede sensoren.
    Als hij stuk is voel je niks! wel eerst in de achteruit zetten natuurlijk. Succes


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: contstant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Zet contact aan, en de auto in de achteruit versnelling. Als je je oor bij de sensor houd, hoor je hem snel tikken. Als je niets hoort is de sensor stuk.

  7. #7

    Standaard Re: contstant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    En probleem opgelost ?
    Ik heb hetzelfde probleem , onder de 13 graden doet ie het niet meer , erboven doet ie het perfect . 1 sensor kapot dat ik weet .
    Bij de grote beurt aangegeven bij de dealer en koste waren €350.- voor het vervangen en spuiten , heb ik maar even laten zitten .

    Ik weet welke sensor kapot is , weet iemand of de sensor te repareren is of dat er gewoon nieuwe in moeten ?

    Weer een klusje als de tempereatuur beter word

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2011
    Leeftijd
    53
    Posts
    14
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Hallo,

    Check even op forum, ik heb een instructie geplaatst hoe je de sensor kunt vervangen (demontage achterbumper). Dat is vrij simpel om te doen.
    Sensoren zijn nieuw (ongespoten) op ebay.de 30-40 euro. Spuiten op kleur kun je gemakkelijk zelf.

    groeten,
    Rene

  10. #9

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Bedankt Rene voor de tip

  11. #10
    SoulDude
    Guest

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Hallo Rene, heb gezocht op het forum maar kan de instructies niet vinden. Heb je toevallig een directe link van het demonteren van de achterbumper van een audi a4 b7 sedan? Bedankt

  12. #11

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SoulDude Bekijk Berichten
    Hallo Rene, heb gezocht op het forum maar kan de instructies niet vinden. Heb je toevallig een directe link van het demonteren van de achterbumper van een audi a4 b7 sedan? Bedankt
    Even naar rene924 zijn profiel, dan zie je alle berichten die hij heeft gepost.

    Hier zijn bericht met de instructie: http://www.audiforum.nl/forum/b6-200...ml#post1189281

    Peet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  13. #12
    SoulDude
    Guest

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Peet, dank voor het antwoord, hier gaat het wel mee lukken!
    Hoop alleen dat het verschil tussen een b6 avant en een b7 sedan niet zo groot is met demonteren ;-)
    Laatst gewijzigd door SoulDude; 24-05-12 om 08:18.

  14. #13

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Ik had hetzelfde probleem met mijn parkeersensoren. Bij mij bleek dat de lak van de parkeersensor niet helemaal meer goed was (denk vocht er onder gekomen), waardoor er waarschijnlijk een beetje afstand ontstond tussen de lak en de sensor en de sensor dus denkt dat je ergens al tegenaan staat. Ik kwam er achter doordat ik de lelijke lak er vanaf gehaald heb en het opnieuw gespoten heb. Nu werkt mijn parkeersensoren weer perfect.

    Wellicht ook een oplossing voor andere als je sensor niet kapot is.

  15. #14
    SoulDude
    Guest

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Was nog even verder aan het zoeken en kwam deze post tegen:

    http://www.audizine.com/forum/showth...Bumper-Removal

    Wel in het engels maar dat moet wel lukken.
    Gaat over: Audi A4 B7 achterbumper demonteren

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Heb ook zo een piep van mijn sensoren achter. Volgens vcds zou er geen of onvoldoende aarde zijn. Iemand enig idee waar dit het meeste voorkomt? Kan ik daar gaan beginnen met cotroleren

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    40
    Posts
    40
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: constant piepen van parkeersensoren bij achteruit rijden...

    Hallo allemaal,
    Ook ik heb afgelopen tijd te maken gehad met dit fenomeen. In eerste instantie uit laten lezen, hierbij kwam het hele parkeerhulpsysteem niet naar voren. Hierdoor dachten we dat het probleem veroorzaakt werd door een defect regelapparaat. Deze vervangen en constante piep bleef bestaan. Vervolgens met een speciale adapter uitgelezen en hierbij kwam parkeerhulpsysteem wel naar voren. Drie van de vier sensoren geven een waarde van 12 tot 14 cm, de vierde geeft wel een juiste waarde van 255cm.

    Gister de bumper gedemonteerd om de kabelboom van de sensoren te testen en deze blijkt geen storingen of kabelbreuken te vertonen. We hebben ook de "geode" sensor verplaatst om te testen of de andere sensoren echt kapot zijn en dit heeft ook niet bevestigd dat de sensoren kapot zijn. Als je er zachtjes je vinger op legt voel je ze allemaal tikken.

    Heeft iemand nog een idee waar ik nog meer kan kijken? Alle suggesties zijn welkom.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •