Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: 6 versnellingsbak achteraf installeren

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 6 versnellingsbak achteraf installeren

    Goeiedag allen,

    Ik rij momenteel met een Audi A4 B7 avant S-line met 5 versnellingsbak en 115pk maar zou een 6 bak willen installeren daar ik vaak op autosnelweg rij en een 6de versnelling wel handig vind.

    is dit mogelijk en weet iemand daar een eventueel prijskaartje van?

    Ik hoor het graag en alvast bedankt voor de info heren.

    greetz
    Pieter

  2. #2
    ricardo964's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2007
    Leeftijd
    49
    Posts
    1.619
    Kudos
    14
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 6 versnellingsbak achteraf installeren

    Ik ben geen expert maar heb er ook wel eens naar geïnformeerd voor mijn A3. Volgens mij kan je zo op 1.000 euro rekenen als je goedkoop een ruilbak kan vinden. Koppeling en vliegwiel moeten ook vervangen worden volgens mij.

    Bij mijn A3 ben ik bezig de 5e versnelling te vervangen door tandwielen met een langere overbrenging zodat ie minder toeren maakt in zn 5e versnelling maar dat scheelt ong. 200 rpm. Dit is aanzienlijk goedkoper. Maar of dit zo makkelijk kan met een A4 weet ik niet...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    36
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 6 versnellingsbak achteraf installeren

    bedankt voor de info greever,

    Op vlak van mechanica en dergelijke ben ik een totale leek dus mijn vraag aan jou is nu als je andere tandwielen steekt gaat de wagen dan ook minder snel optrekken in 5de versnelling of blijft dat hetzelfde? verandert dit iets aan de topsnelheid van de wagen?

    greetz

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2010
    Leeftijd
    48
    Posts
    680
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 6 versnellingsbak achteraf installeren

    Als de overbrenging langer wordt, is het toerental bij eenzelfde snelheid lager, dit geeft meer comfort en een lager verbruik maar meteen ook een iets langzamere accelleratie. Als de overbrenging korter wordt zal hij sneller optrekken maar meer toeren maken. Ik zou mij eerst even verdiepen in de eindoverbrenging van de een en van de ander. Het is niet per definitie zo dat een 6 bak een lager toerental oplevert dan die 5 bak. Onderling is er tussen de diverse 6 bakken ook een behoorlijk verschil. Zo mag mijn bak best een langere 5 en 6 hebben na de tuning, de 2.5 heeft deze langere overbrenging standaard.
    Audi A4 B6 1.9 TDI quattro avant S-line
    Solardak | Audi Navi-plus | Xenon | Michelin Pilot Sport 235-40-18 | EPS custom downpipe RVS | KKK BV43 turbo | Custom JD tuning 201pk 408Nm | Goodridge brakelines red | ATE 312-255 | Ferodo DS2000

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •