Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 28 van de 28

Onderwerp: kosten reparatie EGR klep

  1. #21

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Bedankt voor de reacties.
    Ik rijd nu 15 jaar auto, waarvan de eerste 6 jaar lease. Elke 2-3 jaar was er wel een mega reparatie (in de orde van 2000-4000 euro), ook bij de VW Polo, Golf, Seat Leon die ik hiervoor reed, 2de hands of nieuw.

    Je bent gewoon een keer aan de beurt als je een auto hebt. Die verhalen hoor je meestal niet, maar als je doorvraagt heeft iedereen wel eens een flinke reparatie gehad. Dan zou je kunnen zeggen: koop een nieuwe auto, dan heb je dat niet. Helaas, ook nieuwe auto's kunnen nét na de garantie een motor hebben die in de soep loopt --> total loss.

  2. #22

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glitchcool0 Bekijk Berichten
    Serieus he reparatie van 5200 euro! My god dat is waarschijnlijk 1/7 van wat die auto nieuw kost! Dat is gewoon buiten alle proporties! Zo'n rekening ik denk dat ik de auto ter plekke in zou ruilen voor een japanner ofzo.
    Ja dat heb ik ook wel geprobeerd, maar kreeg niet meer dan 5000 euro inruil terug. En ik denk dat mijn auto nog tussen de 10.000 en 11.000 euro waard is. Dus daar sta je dan......... inruilen of voor 5200 euro laten maken, het is wel een super fijne auto dus heb voor het laatste gekozen.
    Het is ook onze 2de auto voor mijn vrouw, ik had het zelf wel geweten....... inruilen op een nieuwe Kia sportage ha ha.
    Rij zelf al jaren Toyota landcruiser automaat en nu een Toyota Tundra TRD Rock Warrior, dat zijn pas echt goede auto"s.

    Maar kan iemand mij een adresje geven voor een luchtmassameter ??

  3. #23
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Ik zou voortaan eerst naar Coen Donkers gaan. Scheelt je een heleboel geld.

  4. #24

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jelle.. Bekijk Berichten
    Ik zou voortaan eerst naar Coen Donkers gaan. Scheelt je een heleboel geld.
    Heb zelf 5 adressen afgebeld maar het kwam allemaal op het zelfde geld, mijn garage heeft hem naar autrans in lunteren gebracht.
    Bakrevisie 2700,- + computerkast van bak 1000,- + BTW en nog wat bijkomende dingen maakt het al gauw 5200,-

  5. #25
    Jelle..'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2007
    Leeftijd
    34
    Posts
    2.499
    Kudos
    45
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Ik ging er vanuit, omdat er bij je lijstje; koppeling vervangen stond, dat het om een handgeschakelde ging. Maar als de automaatbak gerepareerd moest worden klinkt het logischer.


  6. #26
    senator's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Ik mag ook mee praten met dit lijstje van verschrikkelijk hoge kosten.....


    3 weken geleden mijn 2.0 tdi bij de dealer binnen gereden om naar een probleem te laten kijken (1 cilinder loopt niet mee)... conclusie dealer: 4400 euro betalen en dan vervangen ze de kop...

    Nee, ik mn auto opgehaald, kop verwijderd en momenteel ben ik de pomp-verstuiver gaten aan het voorzien van een insert(busje) waardoor mijn huidige kop gewoon weer terug kan met een nieuwe nokkenas.... kost me nu ongeveer 800 euro.... das een heel verschil(ik moet er alleen wel 4 dagen voor sleutelen, draaien en frezen)

    Nee, de dealer maakt de prijzen TE hoog!!

    Ik denk dat deze reparatie(dus met het venieuwen vd kop) niet meer dan 2000 euro had mogen kosten!!

    affijn ik houdt jullie op de hoogte als mn bak weer loopt

    ( http://www.myturbodiesel.com/1000q/m...ace-vw-tdi.htm voor achtergrondinformatie)


    Groeten
    Laatst gewijzigd door senator; 15-02-12 om 18:19.
    S8 d2...... Donker blauw... :-)
    A4 8E b7, BPW, Zwart
    Manta C30SE, Kadett B 1100, Ducati 748

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    87
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Al ben ik met je eens dat het een verschil is maar hoeveel uur ben je er in die 4 dagen mee bezig? 4 dagen fulltime of 2 uurtjes per dag? Uurloon is al snel 70e per uur van een monteur dus tja. als jij 4 dagen x 8 uur bezig ben = 32 uur x 70 = 2240 euro enkel aan werkplaats fee .

    Al vragen dealers al snel teveel hoor voor reparaties en als de computer ze niet exact vertel wat er mis is tja dan weten ze het niet meer.

  8. Ad
  9. #28
    senator's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    39
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S8
    Land
    Land

    Standaard Re: kosten reparatie EGR klep

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door glitchcool0 Bekijk Berichten
    Al ben ik met je eens dat het een verschil is maar hoeveel uur ben je er in die 4 dagen mee bezig? 4 dagen fulltime of 2 uurtjes per dag? Uurloon is al snel 70e per uur van een monteur dus tja. als jij 4 dagen x 8 uur bezig ben = 32 uur x 70 = 2240 euro enkel aan werkplaats fee .

    Al vragen dealers al snel teveel hoor voor reparaties en als de computer ze niet exact vertel wat er mis is tja dan weten ze het niet meer.
    Hey nog ff inhaken op jouw kosten berekening..

    Ik als "leek Audi sleutelaar" was ongeveer 4 uurtjes bezig met het verwijderen vd kop, als ik een inschatting mag maken ben ik over 4 uurtjes klaar voor de testrit.. dus in totaal 8 uurtjes werk voor een "leek" dan mag ik toch niet meer als pak em beet 70*8= 560 euro kwijt zijn okay we ronden het naar boven af omdat de croissantjes en de cappuccino ook betaald moeten worden... 800euro!!

    Ik heb even gekeken en voor een nieuwe kop + inhoud ben je(mits je de oude pompverstuivers herbruikt) 1550 incl nieuwe distributie set..

    Affijn.. Ik weet weer genoeg
    S8 d2...... Donker blauw... :-)
    A4 8E b7, BPW, Zwart
    Manta C30SE, Kadett B 1100, Ducati 748

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •