Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Schurend geluid bij optrekken en gas los

  1. #1

    Standaard Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Hallo allemaal

    Ik heb een probleem met mijn Audi 1.9tdi uit 2007 waar ik me een beetje zorgen over maak.
    als ik een tijdje gereden heb en de motor lekker op temperatuur is hoor ik als ik langzaam optrek rond de 2000 toeren een kort schurend geluidje en schokt de motor een beetje, als ik mijn gas loslaat komt het soms voor.

    Weet iemand in welke richting ik dit moet zoeken?.

    Groeten Edgar

  2. #2
    stylez's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    102
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    ik ondervind hetzelfde, alleen bij lage toeren, en de motor gaat trapsgewijs omhoog in toeren:s
    Heb de auto nogmaar aangeschaft, gelukkig met garantie, maar cruise control werkt ook al niet, dus ik ga wss met een boze blik naar de garage!

  3. #3
    stylez's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    102
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Niemand?

    Heb echt hetzelfde probleem, op 2000 toeren krijgt hij precies een schokje( ik druk gelijkmatig op het gaspedaal, maar de overgang van koppel verloopt niet soepel...
    Ook Bromt de auto tussen 1500-2400 toeren, en het toerental gaat niet gelijkmatig omhoog, maakt ook een schurend geluid bij zachtjes optrekken.

    Ik maak me eigenlijk redelijk zorgen, kheb de wagen nogmaar gekocht, en bij de testrit deed dit zich niet voor..:s

  4. #4
    stylez's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    102
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Heb nu naar de garage geweest, en vrijdag moet hij binnen
    Ik laat je wel iets weten

    Mvg

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    12
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    ben benieuwd
    wat bedoel je eigenlijk met trapsgewijs omhoog gaande toerental?
    bij mij gaat ie effe versnellen rond de 2300 toeren, wat de turbo is veronderstel ik dan als leek, maar hij doet 't ook bij 2900 toeren, en ik denk toch niet dat ik twee turbo's heb.. ook 1.9tdi van 2007


  6. #6
    stylez's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    102
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door erwinc Bekijk Berichten
    ben benieuwd
    wat bedoel je eigenlijk met trapsgewijs omhoog gaande toerental?
    bij mij gaat ie effe versnellen rond de 2300 toeren, wat de turbo is veronderstel ik dan als leek, maar hij doet 't ook bij 2900 toeren, en ik denk toch niet dat ik twee turbo's heb.. ook 1.9tdi van 2007
    Bij mij gaat ie ff versnellen bij 2000 toeren, precies of hij krijgt een redbull boost van 0.5 seconde
    En meestal gaat mijn toerental trapsgewijs omhoog( dwz, niet in een vloeiende lijn, ), hij gaat dus in snakjes , dit gebeurd wanner ik rustig versnel, tussen de 1500-2400 , samengaande met een brom, en een schurend geluid die volgens mij van linksvoor komt

  7. #7
    stylez's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    102
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Ik ben vrijdag naar de garage geweest, ze hebben de cruise control sensor(aan de pedaal) vervangen, en de helft van de problemen zijn nu opgelost, ik krijg alleen nog het schurend geluid als ik optrek, maar de motor loopt nu terug soepel, geen last meer van gebrom, trapsgewijs toerental, en het dipje aan 2000 tr/min

    Nu nog uitzoeken wat dat schurend geluid is bij gas geven...:/

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Al wat meer bekend??

  10. #9
    stylez's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2012
    Leeftijd
    32
    Posts
    102
    Kudos
    6
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door groenhe Bekijk Berichten
    Al wat meer bekend??
    Ik heb geen last meer van het geluid(is vanzelf weg gegaan), als het terugkomt, dan ga ik terug naar de garage.

    Mvg

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    110
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Het is een wilde gok, maar zou het niet het "onderdruk potje" kunnen zijn? Dit potje zet via een membraam de onderdruk over in een beweging welke extra kleppen openzet in het inlaatspruitstuk. Geluiden omschrijven blijft altijd lastig maar tezamen met het schokken lijkt het ook een beetje op iets waar ik ook last van heb. Heb recentelijk het onderdruk potje laten vervangen (membraam gescheurd, turbodruk niet gehaald, motor in noodloop...). Sinds dat dit potje nu weer goed functioneerd lijk ik dit geluid ook te horen. Lijkt wel of bv het stangenstelsel gemonteerd aan dit potje het schurende geluid veroorzaakt. Als het geheel niet soepel loopt en de extra kleppen te abrupt worden open- of dichtgestuurd zou dit het schokken van de motor wel te kunnen verklaren...
    Betreft hier een 2.0 tdi 170pk uit 2007.

  12. #11

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    Inmiddels zijn we een paar weken verder en is het volgende gebeurt.

    Ik heb de auto naar JB autoservice in Dieverbrug gebracht en deze hebben hem onderhanden genomen.
    De volgende dingen zijn gerepareerd:
    - De klepstoters waren niet goed, deze hadden al lichte schade aan de nokkenas gemaakt en zijn vervangen.
    (komt vaker voor en er schijnen hier modificaties voor te zijn)
    - Afdichting van de verstuivers waren niet goed,is vervangen
    - Verstuivers getest waren vervuild en gereinigd in ultrasoon bad

    Na deze reparaties de auto terug gekregen en helaas had ik het geluid nog, maar het stotteren was over. Mocht dezelfde avond nog terugkomen waarna de EGR is afgesloten met een plaatje. Dit is tot nu toe de oplossing voor het geluid want dit heb ik niet meer gehoord daarna. Wel heb ik een foutmelding welke middels een software aanpassing verholpen gaat worden.

    Wat geluid betreft zou ik dan ook vooral concentreren op de EGR.
    Groeten Edgar

  13. #12
    Aadje4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    230
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Schurend geluid bij optrekken en gas los

    EGR afsluiten met een plaatje deden ze vroeger, tegenwoordig kan dat gewoon softwarematig en is een plaatje niet meer nodig.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •