Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

  1. #1
    Mathew1975's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    49
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    goede morgen,

    Bij mij voor ligt er zand op de bestrate weg en als ik van mijn pad af rij (stapvoets) en dan links of rechts de weg opdraai, is het net of er 1 voorwiel over de weg schuift.
    Ook vorige week op een gladde parkeerplaats was dit het geval.

    Het is net of beide voor wielen in de bocht evenveel omwentelingen willen maken, waardoor ik het idee krijg dat hij met een wiel schuift over de weg.

    Het is een beetje moeilijk uit te leggen maar ik hoop dat jullie het begrijpen.

    Kan het er misschien mee te maken hebben dat het een MT-automaat is?
    Heeft het te maken met de ESP?

    ik hoor het graag van jullie.

    groet Mathew
    ​Audi A4 2.0 TURBO !!!!!!!

  2. #2

    Standaard Re: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    Nog zomerbanden er op liggen? Mogelijkis bij lage temperaturen het rubber zo stug dat deze iets "verzet" bij het wringen in een bocht?

  3. #3

    Standaard Re: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    Beste Mathew. Ik heb zelf ook een Audi met MT-automaat. Het 'probleem' waar jij last van hebt herken ik wel. Het heeft denk ik te maken met zomerbanden icm automaat. Gezien het feit dat de wagen continu koppeling heeft als je de rem op laat komen bij een automaat, zullen de wielen ook altijd willen door draaien. Dan krijg je het effect alsof de auto schuift aan de kant waar je heen draait. Het is inderdaad een beetje moeilijk uit te leggen wat je dan voelt, maar toen ik dit las herkende ik het gelijk.

  4. #4
    Mathew1975's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    49
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    he Roy,
    bedankt voor je reactie.
    ik ben blij dat ik dus niet de enige ben met dit "probleem". waarschijnlijk zal het dus wel normaal zijn. en idd met de winterbanden er nu onder ervaar ik het niet, komt volgens mij omdat de winterbanden veel zachter rubber hebben dan de zomerbanden.
    na de winter komen er bij mij nieuwe 18" velgen onder met 225-40/18 banden, dus zal het nog wel erger worden.. ik hoop alleen niet dat het dan ten koste gaat van me lagers en draagarmen.
    ​Audi A4 2.0 TURBO !!!!!!!

  5. #5
    Antoineveld's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    248
    Kudos
    16
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    Heb hetzelfde probleem met Audi A4 Avant (maar met handbak) met zomerbanden (235-45-17). Ik meende ook dat er een bus of iets niet in orde was. Toevallig van het weekend bij een garage geweest en samen met hun naar gekeken. Alle rubbers en draagarmen bleek niets mee mis te zijn. Na montage van de winterbanden (205-55-16), heb ik tot op heden niets meer gemerkt. Ik vond/vind het evengoed apart en heb het bij andere auto's nog nooit meegemaakt.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2007
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    Hier iid het zelfde..lijkt voornamelijk rechtvoor te zijn..erg vreemd en nog niet eerder meegemaakt met verschilende andere auto,s op zomerbanden
    hee hallo!

  7. #7

    Standaard Re: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    Hoi
    Ik ervaar exact hetzelfde. Zowel op zomer als winterbanden. Het fenomeen doet zich inderdaad enkel rechts vooraan voor.
    Ik heb de indruk dat het samenhangt met het feit dat ik rechtsvooraan bij een korte oneffenheid / riooldeksel een nadrukkelijkere "schok/geluidje" heb dan linksvooraan. Mijn draagarmen zijn meerdere malen gecontroleerd geweest en zijn goed. Wiellager en verbindingsstangetje tss schokdemper en draagarmen is ook vervangen. Stabi-stang in perfecte staat.
    Ik vermoed dat het probleem zich voordoet door beginnende slijtage van de schokdemper maar ben niet zeker. Slijtage schokdemper= bijgeluiden / minder wegcontact.
    Ofwel komt er meer kracht op het rechterwiel omdat de bak daar het meeste aandrijft?

    Ik wacht af tot er echt iets stuk gaat alvorens klakkeloos te vervangen, maar de schokdemper is mijn verdachte no1

    Ik heb ondertussen 235.000 km. Hoeveel hebben jullie er ?

  8. Ad
  9. #8
    Mathew1975's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Leeftijd
    49
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1 voorwiel schuift over de weg! bij stapvoets een bocht nemen.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bartel Bekijk Berichten
    Hoi
    Ik ervaar exact hetzelfde. Zowel op zomer als winterbanden. Het fenomeen doet zich inderdaad enkel rechts vooraan voor.
    Ik heb de indruk dat het samenhangt met het feit dat ik rechtsvooraan bij een korte oneffenheid / riooldeksel een nadrukkelijkere "schok/geluidje" heb dan linksvooraan. Mijn draagarmen zijn meerdere malen gecontroleerd geweest en zijn goed. Wiellager en verbindingsstangetje tss schokdemper en draagarmen is ook vervangen. Stabi-stang in perfecte staat.
    Ik vermoed dat het probleem zich voordoet door beginnende slijtage van de schokdemper maar ben niet zeker. Slijtage schokdemper= bijgeluiden / minder wegcontact.
    Ofwel komt er meer kracht op het rechterwiel omdat de bak daar het meeste aandrijft?

    Ik wacht af tot er echt iets stuk gaat alvorens klakkeloos te vervangen, maar de schokdemper is mijn verdachte no1

    Ik heb ondertussen 235.000 km. Hoeveel hebben jullie er ?
    Mijn a4 heeft er nu 80.000 km op staan.
    ​Audi A4 2.0 TURBO !!!!!!!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •