Resultaten 1 tot 2 van de 2

Onderwerp: Fabrieksalarm retrofit

  1. #1

    Standaard Fabrieksalarm retrofit

    Van de week in de Allroad het fabrieksalarm compleet gemaakt.

    Aangezien de Allroad een US import is, zit er wel alarm in, maar zonder de Tilt/motiondetectie.
    met behulp van de http://www.audienthusiasts.com/Project_Alarm.html handleiding de motion/tilt geïnstalleerd, en de knop in de deur erbij gebouwd.
    Vagcom eraan, motion en tilt aanvinken, klaar! al met al een redelijk simpele en niet zo dure klus.

    Helaas weinig zinvol, want alarm blijkt er met het openen via de sleutel gewoon af te gaan, en dat mag niet volgens de bij ons geldende norm, dus niet te certificeren. Inmiddels een compleet alarm ernaast laten monteren, want ik heb wel een certificaat voor de verzekering nodig. Wilde sowieso al een 2e startonderbreker, want zoals ik begrijp zijn de keyless-go systemen best wel kwetsbaar...
    Uiteindelijk zitten er nu dus 2 complete alarmen in. Kan nooit kwaad.

    Nu heb ik nog 1 vraag, heb het zelf in VAGCOM niet kunnen vinden; Weet iemand waar je in VAGCOM in kan stellen dat bij het openen met de sleutel het fabrieksalarm wel bekrachtigd blijft?
    Dan is dat ook gelijk maar goed ingesteld...
    Laatst gewijzigd door airknight; 02-10-15 om 12:36.
    Niet het bezit, maar het genieten van het gebruik, bepaalt de waarde.

  2. #2

    Standaard Re: Fabrieksalarm retrofit

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door airknight Bekijk Berichten
    Van de week in de Allroad het fabrieksalarm compleet gemaakt.
    Aangezien de Allroad een US import is, zit er wel alarm in, maar zonder de Tilt/motiondetectie.
    met behulp van de http://www.audienthusiasts.com/Project_Alarm.html handleiding de motion/tilt geïnstalleerd, en de knop in de deur erbij gebouwd.
    Vagcom eraan, motion en tilt aanvinken, klaar! al met al een redelijk simpele en niet zo dure klus.
    Helaas weinig zinvol, want alarm blijkt er met het openen via de sleutel gewoon af te gaan, en dat mag niet volgens de bij ons geldende norm, dus niet te certificeren. Inmiddels een compleet alarm ernaast laten monteren, want ik heb wel een certificaat voor de verzekering nodig. Wilde sowieso al een 2e startonderbreker, want zoals ik begrijp zijn de keyless-go systemen best wel kwetsbaar...
    Uiteindelijk zitten er nu dus 2 complete alarmen in. Kan nooit kwaad.
    Nu heb ik nog 1 vraag, heb het zelf in VAGCOM niet kunnen vinden; Weet iemand waar je in VAGCOM in kan stellen dat bij het openen met de sleutel het fabrieksalarm wel bekrachtigd blijft?
    Dan is dat ook gelijk maar goed ingesteld...
    Je kunt wel de vertraging op 0 seconden zetten in de 46 Adaption, staat standaard op 30 sec.

    Loop in iedergeval even alle, de Adaption kanalen na, in de 46.
    Want die missen in de DIY van AudiEnthousiast .

    Pas ook een OEM alarm installatie, na retrofit gecodeerd,
    Zie topic, voor de mogelijk heden in de 46 adaption -> http://www.audiforum.nl/forum/audifo...ml#post1676963

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •