Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Forge blow off valve split R, 1.8 TFSI

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    164
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Forge blow off valve split R, 1.8 TFSI

    Goedemorgen,

    Heeft er iemand ervaring met de Forge blow off valve split R op een A4 avant 2010?

    Ik lees dat het beter is voor de levensduur van je turbo en al helemaal als je auto gechipt is.

    Is de montage moeilijk en klopt bovenstaande info?

  2. #2
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.341
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Forge blow off valve split R, 1.8 TFSI

    Of het beter is voor je turbo kan ik je niet vertellen, maar waarom wil je met een A4 lijken op zo'n blazende Seat Leon of Ibizarijder?
    Als het je gaat om een betere diverser valve, kun je beter degene uit onderstaande link nemen. Is een verbetering ten opzichte van de originele divertervalve en maakt niet dat rare afblaasgeluid.

    http://www.vagcafe.com/product/gfb-d...-0-tfsi2-0tsi/

    Bij JD engineering raden ze deze aan als de originele diverter valve stuk is.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2016
    Posts
    164
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    Dat blazende geluid is puur een bijzaak.

    Bedankt voor de link. Ik zal eens googlen.

    Zijn er hier mensen die ervaring hebben met een blow off en hun ervaringen willen delen?
    Laatst gewijzigd door tom; 28-04-17 om 08:59.

  4. #4
    AlphaMale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Forge blow off valve split R, 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Bij JD engineering raden ze deze aan als de originele diverter valve stuk is.
    Kleine aanvulling: Als de diverter lek is. Je hebt nog steeds een werkende DV nodig. Je vervangt alleen de (lekke) rubber/plastic delen voor een metalen DV+.

    @ Wess: Op Audizine (sorry) staan tal van topics over BOVs op de Audi en 't merendeel raadt het af op de TFSI blokken.
    Laatst gewijzigd door AlphaMale; 03-05-17 om 10:48.
    Updates: Stage 1 | Eibach Pro Kit| Mandrus Millenium 19" | 3.0TDI FMIC | AfE Pro Dry S | 034 Turbo Intake Hose Retrofits: S-Line Interior | S-Line FL rear bumper | L+R exhaust | FL leds rear | PDC+camera |RS4 grille

  5. #5
    Superavenger69's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    1.341
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Forge blow off valve split R, 1.8 TFSI

    Uiteraard heb je nog steeds een werkende DV nodig, maar het membraan is juist het deel dat vaak stuk gaat. De DV+ bevestig je dan op de basis met de stekker.

    gfbvalve-500x210.jpg


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door AlphaMale Bekijk Berichten
    Kleine aanvulling: Als de diverter lek is. Je hebt nog steeds een werkende DV nodig. Je vervangt alleen de (lekke) rubber/plastic delen voor een metalen DV+.

    @ Wess: Op Audizine (sorry) staan tal van topics over BOVs op de Audi en 't merendeel raadt het af op de TFSI blokken.
    Q3, 45 TFSI Quattro S Line, Turbo blauw
    A4 B8 avant, 2.0 TFSI S-tronic Quattro.. A4 B7 avant, 3.0 tdi S Line Quattro.


  6. #6
    AlphaMale's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Forge blow off valve split R, 1.8 TFSI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superavenger69 Bekijk Berichten
    Uiteraard heb je nog steeds een werkende DV nodig, maar het membraan is juist het deel dat vaak stuk gaat. De DV+ bevestig je dan op de basis met de stekker.

    gfbvalve-500x210.jpg
    I know, ik heb em om exact die reden.
    Updates: Stage 1 | Eibach Pro Kit| Mandrus Millenium 19" | 3.0TDI FMIC | AfE Pro Dry S | 034 Turbo Intake Hose Retrofits: S-Line Interior | S-Line FL rear bumper | L+R exhaust | FL leds rear | PDC+camera |RS4 grille

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •