Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Muziek van je telefoon afspelen

  1. #1

    Standaard Muziek van je telefoon afspelen

    Goedenavond!

    Ik probeerde zo juist om via mijn telefoon muziek af te spelen maar helaas niet mogelijk. Als ik op de knop MEDIA druk en vervolgens BRON. Dan krijg ik enkel te zien sd kaart en aux. dus geen Bluetooth. Kan het kloppen dat er een geen mogelijkheid is om via je tel te luisteren?

    Wel kan ik mijn telefoon op aansluiten.

    Nu vraag ik me af wat ik hier tegen kan doen?

    Ik zelf dacht van een kabel in de aux ingang steken. ( wat bij de bekerhouders zit) en die vervolgens in je telefoon doen. En dan bij de optie BRON voor aux kiezen. Is dit mogelijk? Of kan dit niet zo maar.
    Mocht dat wel kunnen, kan in dan een willekeurige kabel kopen?

    Andere opties zijn ook welkom.

    Gaat om een Audi A4 B8 van bj 2012

    Alvast bedankt.

  2. #2
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    44
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Wat voor MMI heb je? Heb je AMI in je handschoenvak?
    Makkelijkste manier is een Bluetooth receiver in de jack steken en zo afspelen, maar dan moet je AUX optie gebruiken.
    Oudere modellen hebben geen BT audio streaming, maar ligt aan welke versie MMI je hebt.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 24-04-22 om 09:52.

  3. #3

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Hoi jay47,

    In de handschoenenvak heb ik niets. De sd kaarten en navigatie cd gaan bij de radio in. Bij handen leuning daar zit wel een aux ingang in. Maar is het niet mogelijk of rechtstreeks van uit de aux naar je telefoon te doen?

    Mocht ik wel zo’n BT receiver halen. Moet ik dan nog iets gaan bekabelen? Of kwestie in de sigaretten aansluiting steken. En dan vervolgens connectie maken.

    En is het ook mogelijk zowel aangesloten te zijn met de BT van de auto om te bellen. En ook nog connectie maken met de BT receiver om muziek af te spelen?

    Dankje alvast

  4. #4

  5. #5

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Dankje voor de info. Maar helaas staat er niets over de aux.

    Hierbij nogmaals de vraag. Wellicht dat iemand meer weet.
    In de handschoenenvak heb ik niets. De sd kaarten en navigatie cd gaan bij de radio in. Bij de handen leuning daar zit wel een aux ingang in. Maar is het nu mogelijk om rechtstreeks van uit de aux een kabel in te doen die vervolgens naar je telefoon te doen? En dan daaruit muziek komt uit de boxen van je auto?


  6. #6
    Jay47's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    44
    Posts
    307
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Aux kabel werkt.
    Laatst gewijzigd door Jay47; 02-05-22 om 22:40.

  7. #7

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bertin7904 Bekijk Berichten
    Dankje voor de info. Maar helaas staat er niets over de aux.

    Hierbij nogmaals de vraag. Wellicht dat iemand meer weet.
    In de handschoenenvak heb ik niets. De sd kaarten en navigatie cd gaan bij de radio in. Bij de handen leuning daar zit wel een aux ingang in. Maar is het nu mogelijk om rechtstreeks van uit de aux een kabel in te doen die vervolgens naar je telefoon te doen? En dan daaruit muziek komt uit de boxen van je auto?
    Ja dat werkt, volume op de smartphone op maximaal zetten.
    In de MMI, bij media, als bron AUX selecteren.

    Peeet
    S5/F5 Sportback MY2018 Myhtos Zwart -> Retrofits Topic S5/F5
    ex A5/8T Sportback 1.8 TFSi H6 ProLine S, 6-2013 ->
    Retrofits Topic A5/8T
    ex A4/8K-B8 Sedan1.8 TFSi H6 ProLine 9-2009-> Retrofits Topic A4-B8/8K
    ex A4-B7 2005, A4-B6 2001, A4-B5 1996, 80-B3 1988 VCDS regio zld

  8. Ad
  9. #8
    Inola's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    ik Heb deze Hama Bluetooth FM Transmitter.
    ik heb hem aangesloten op de 12v aansluiting onder de armsteun.

    1 na het inpluggen van de Transmitter koppel je je telefoon met de transmitter.
    2 je gaat naar de radio van je auto en ga naar de frequentie van de transmitter en pas die aan tot je een goed geluid heb.
    3 Als je de frequentie van de transmitter op 87,4 heb moet je ook de frequentie van de radio op 87,4 zetten.
    4 je kan ook dingen opladen en een usb aansluiten om muziek vanaf je USB af te afspelen.
    Let op je moet wel weten waar je telkens mee moet verbinden.
    Bij mij verbind die automatische met de transmitter omdat ik altijd mijn bluetooth aan heb staan.
    Voor handmatig verbinden, ga op je tel naar bluetooth en selecteer je de transmitter.

    bleu.jpg
    Laatst gewijzigd door Inola; 05-06-22 om 20:50.

  10. #9
    yzy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2012
    Posts
    3.113
    Kudos
    0
    Auto
    Audi E-Tron
    Land
    Land

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inola Bekijk Berichten
    ik Heb deze Hama Bluetooth FM Transmitter.
    ik heb hem aangesloten op de 12v aansluiting onder de armsteun.

    1 na het inpluggen van de Transmitter koppel je je telefoon met de transmitter.
    2 je gaat naar de radio van je auto en ga naar de frequentie van de transmitter en pas die aan tot je een goed geluid heb.
    3 Als je de frequentie van de transmitter op 87,4 heb moet je ook de frequentie van de radio op 87,4 zetten.
    4 je kan ook dingen opladen en een usb aansluiten om muziek vanaf je USB af te afspelen.
    Let op je moet wel weten waar je telkens mee moet verbinden.
    Bij mij verbind die automatische met de transmitter omdat ik altijd mijn bluetooth aan heb staan.
    Voor handmatig verbinden, ga op je tel naar bluetooth en selecteer je de transmitter.

    bleu.jpg
    Dan neem ik aan dat jij geen AMI in het dashboardkastje hebt en geen Aux onder de armsteun? Gevoelsmatig heb ik liever een kabelverbinding dan een FM-zender en -ontvanger. Maar als je daar geen mogelijkheid voor hebt wordt dat lastig.

  11. #10
    Inola's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2022
    Posts
    57
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Heb wel een Aux onder de armsteun maar niks in de dashbordkastje.
    Wat ik ook wel jammer vind is dat de dashbordkastje niet op slot kan.

  12. #11

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Inola Bekijk Berichten
    Heb wel een Aux onder de armsteun maar niks in de dashbordkastje.
    Wat ik ook wel jammer vind is dat de dashbordkastje niet op slot kan.
    De AMI (Audi Music Interface) en een afsluitbaar dashboardkastje zijn beide opties die de eerste eigenaar had kunnen bestellen af fabriek maar blijkbaar niet heeft aangevinkt, ze zijn beide overigens niet heel lastig te retrofitten.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    114
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Muziek van je telefoon afspelen

    OP de AUX aansluiting kun je een auxkabel aansluiten met een bluetooth ontvanger (deze heeft wel weer stroom nodig via de aansteker aansluiting), zie de bekende chinese websites. Hiermee kun je via de AUX muziek van je telefoon afspelen. Ik merk wel dat als je met beide bluetooth verbindt (de audi handsfree & de aux bluetooth) er een hapering in de muziek af en toe optreed.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •