Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Rammel krakend geluid

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Rammel krakend geluid

    Goedendag,

    Ik heb een a4 b8 s-line uit 2011. Wat is er nu aan de hand. Als ik over klinkerweg, normale drempels rij is er niks aan de hand. Naar rijdt ik over zeg maar beetje stoeprand drempels. Dan hoor ik linksvoor een rammel geluid alsof er wat los zit of speling heeft. Het maakt niet uit hoe zacht of hard ik erover heen rijd. Maar nu komt het. Vorig jaar april, heb ik letterlijk gehele ophanging al vervangen, alle draagarmen, stuurkogel, stabilisatorstangen.
    Ik heb afgelopen december rechtsvoor wiellager vervangen, en 2 weken terug linksvoor de wiellager. Hierbij heb ik bijna alles losgehaald om de poot eraf te halen waar wiellager in zit.. alle rubbers etc zien er nog goed uit. ( ook van de 2 bovenste draagarmen, stel dat )

    Maar het geluid is nog steeds aanwezig. Nu denk ik aan toplagers maar daar zitten geen "kogels" in. En als ik met de hand de auto op en neer veer zie ik geen rare bewegingen.

    Heeft iemand anders een idee of waar ik naar zou kunnen kijken? Of is het toch eventueel een toplager?
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.878
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    Even op een brug zetten met de wielen los en met een koevoet wrikken.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.552
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    Ik had ook iets dergelijks.
    Bij mij was het de "stang" die de stabilisator stang verbindt met de ophanging. Deze is iets van 20 cm lang met aan beide kanten een oog. Het zijn eigenlijk de enige delen van de ophanging die verticaal zitten.
    Ze zijn er in aluminium en in kunststof uitvoering. Vanaf een bepaald bouwjaar is er kunststof gebruikt, daarvoor was het aluminium. Prijs was iets van €25 per stuk.

    Wat ik wel merkte is dat het monteren, of in ieder geval het vastzetten dient te gebeuren terwijl de auto op de wielen staat. Anders gaan ze alsnog kraken.

    Ik heb meteen de rubbers van de stabilisatie stang vervangen, die had ik toch los en kosten bijna niks.
    Laatst gewijzigd door madfred; 16-06-23 om 16:30.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    Weet ff niet welke je bedoelt. Maar ik heb inderdaad alles eerst lichtjes handvest gezet. Toen band erop etc.. en toen goed vast gedraaid.
    En of ik die ook niet heb mee gepakt. Heb namelijk deze set gebruikt.

    https://www.autopartsonline.nl/amp/d...raagarm-219922
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

  5. #5
    madfred's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2004
    Leeftijd
    66
    Posts
    1.552
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    In de set die je gebruikt hebt zitten de "stangen" die ik bedoel. Het zijn de onderste op de afbeelding.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    Oorzaak gevonden... ik was bij Alex van vwaudiengineering en we hebben de auto op de brug gezet en blijkbaar zijn allebei de onderste achterste draagarmen met speling aanwezig.. best vreemd na een jaar.. blijkbaar kan het wel, was ook merk abs. Nu heb ik er nog garantie op dus nieuwe draagarmen zijn onderweg.. wat ik wel zeer vreemd vind, 3 weken terug me auto apk laten keuren. En toen werd die afgekeurd op "wiellager" met speling.. ik heb wiellager zelf vervangen maar vermoedde dat deze gewoon goed was.. maargoed, Dan maar zsm draagarmen vervangen. En daarbij zit er een behoorlijke speling op wat zeker met apk vindbaar had moeten zijn Want heb het al een tijdje.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door SRutten; 28-06-23 om 18:39.
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

  7. #7
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.206
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    Zelfde met mijn b7, na 1 jaar geluid en bovenste draagarm kogels helemaal kaduuk, als ik je een tip mag geven, bestel meyle Hd, dat is net ff wat sterker en claimen beter dan oem te zijn.

    Tot nu toe gaat dat hier ook goed, alles meyle hd. (Ebay.de gekocht)

    https://www.ebay.de/itm/393563770502...BlBMUP6N5LagYg
    Laatst gewijzigd door Rol-Co; 28-06-23 om 20:16.
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rol-Co Bekijk Berichten
    Zelfde met mijn b7, na 1 jaar geluid en bovenste draagarm kogels helemaal kaduuk, als ik je een tip mag geven, bestel meyle Hd, dat is net ff wat sterker en claimen beter dan oem te zijn.

    Tot nu toe gaat dat hier ook goed, alles meyle hd. (Ebay.de gekocht)

    https://www.ebay.de/itm/393563770502...BlBMUP6N5LagYg
    Tis merk wat ik had is van abs. Ja ik weet dat meyle beter is, genoeg gelezen. Maar ik had vorig jaar meer kosten aan de auto gehad en had wel verwacht dat het langer dan 1 jaar mee zou gaan haha
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2021
    Leeftijd
    36
    Posts
    49
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Rammel krakend geluid

    Vandaag 2 nieuwe draagarmen opgezet... 1,5 uur werk. En klaar en stil 😎😎
    Audi a4 1.8 tfsi 211pk Avant S-line

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •