Pagina 7 van 53 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste
Resultaten 121 tot 140 van de 1042

Onderwerp: Trillen B8 - veel voorkomend probleem?

  1. #121
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.213
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @stumpie:
    misschien dat jouw dealer dan eens zelf reflectie op houding van Pon zou kunnen geven?
    de fabriek wil best perfectie, Pon alleen als het ze niets kost...
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  2. #122

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ketelapper Bekijk Berichten
    @stumpie:
    misschien dat jouw dealer dan eens zelf reflectie op houding van Pon zou kunnen geven?
    de fabriek wil best perfectie, Pon alleen als het ze niets kost...
    Daar zou je zomaar eens gelijk in kunnen hebben. Maar uiteindelijk worden Audi's in Inglostadt gebouwd en niet in Leusden...

  3. #123

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Posts
    17
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Ik tel 17 verschillende forumleden met trilklachten, al dan niet inmiddels opgelost.
    Is dat veel op het aantal verkochte A4 's waarvan de eigenaren dit forum weten te vinden?

    Wat zou de kans op dit probleem zijn in de auto die ik begin november geleverd krijg...?

  4. #124
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door a10 quattro Bekijk Berichten
    Ik tel 17 verschillende forumleden met trilklachten, al dan niet inmiddels opgelost.
    Is dat veel op het aantal verkochte A4 's waarvan de eigenaren dit forum weten te vinden?

    Wat zou de kans op dit probleem zijn in de auto die ik begin november geleverd krijg...?
    het forum is niet zo bekend bij audi-fans als men zo vermoeden...
    ik heb diverse kennissen met een audi en deze wisten niks van het forum... wat moet ik daar nu mee hoor je dan.
    't is maar wat je leuk en/of belangrijk vindt.
    Bij mijn dealer is er nog eentje met trillings-problemen en die wist ook niet van "ons" forum. Hij laat alles regelen door zijn leasebedrijf.
    Ik ben echter privé-rijder en mag/kan alles zelf uitzoeken. De dealer zegt me : als je volgende maand nog niets gehoord hebt, moet je ff bellen.

    we kunnen voorlopig alleen maar wachten ben ik bang
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  5. #125
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.213
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @a10quattro:
    ik vrees dat de kans meer dan 50% is mijn ervaring is inmiddels, dat nagenoeg iedere A4 rijder die ik spreek, ook trillingen heeft. het is echter een eye-opener voor de meesten als ik ze kan vertellen dat het niet zo hoort... meesten denk "ach, het is irritant maar zal er wel bij horen".
    is ook wat mijn dealer zegt: zij voelen precies wat mijn klacht is, maar verwachten zelf ook dat 9 van de 10 klanten er gewoon mee doorrijden. is fnuikend voor toekomst van Audi, want juist die stille ontevreden klanten komen nooit meer terug.
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)


  6. #126

    Standaard

    Ter info: De A4 B8 is een zeer dynamische auto, dit betekend dat het comfort misschien wat inlevert ten opzichte van het weggedrag, probeer maar eens: een uitwijk manoeuvre, of op snelheid door een lange bocht.. de A4 blijft kleven aan het wegdek. En dan het wegdek in Nederland, volgens mij is er geen meter vlak geasfalteerd, is de onbalans in de auto altijd op ieder stuk van de weg voelbaar of is het soms voelbaar. Kijk dan eens naar het wegdek vaak merk je dan op dat er meer oneffenheid is dan je denkt. De dealer kan de wiel/ band combinatie optimaliseren met een speciale balanceer machine ( op deze machine wordt het wiel gebalanceerd alsof het onder de auto gemonteerd is, het wiel wordt belast met ca 650N) en dan deze aan de hand van je "klacht" terug monteren, hierbij houden ze rekening met de aard van de "klacht" ( trekken naar links/rechts of trillen in auto/stuur). Mijn ervaring is dat de banden het wegdek lezen !!!!!! Het comfort van de auto is optimaal en de wegen zijn .... slecht... Dynamisch rijden dat is wat je met een Audi ervaart..

  7. #127
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Daar zit wel wat in, maar dat zou betekenen dat een A4 tegenwoordig zo sportief is, dat-ie bijna niet meer voor dagelijks gebruik geschikt is. Ik moet toegeven dat ik in mijn beide Audi's ook meer van de weg voel dan in onze Astra, en op bepaalde wegen zou ik durven zweren dat ik (weer) kromme velgen heb, ookal is dat even later weer helemaal weg.. Er zit dus wel een kern van waarheid in..

    Echter, 3x raden waar een onderstel ook voor bedoeld is: comfort. Als een onderstel zodanig gevoelig is dat het vatbaar is voor minuscule richels waar je anders alleen met een van de hardste schroefsets iets van voelt, dan ben je als fabrikant volgens mij te ver gegaan.

  8. Ad
  9. #128

    Standaard

    Wil nog 1 ding toevoegen, de trilling/ het oncomfortable gevoel kan de eerste 10 a 15 kilometer voelbaar zijn, vaak zijn de banden dan op "bedrijfstemperatuur" en geven dan het juiste comfort. "Vroeger" heb ik dat nooit opgemerkt maar toen was de ervaring dat de banden veel bijgeluid veroorzaakte ( harder rubber, meer geluid) nu een zachter compound en meer comfort.

  10. #129

    Standaard

    Ik heb zojuist met belangstelling de hele discussie gelezen over het 'trilprobleem' Ik zelf bezit een A4 avant 2.0T. Ik heb 'm gekocht met winterbanden 17' , waarbij ik eigenlijk nooit echt iets duidelijk heb bemerkt.

    Nadat ik echter zomerbanden op (replica-)velgen 18' erop heb laten leggen is een maandenlange lijdensweg begonnen, waarbij ik tot dusverre telkens heb gedacht dat er iets mis was met de banden/velgen. Wel 6x terug geweest bij de bandenboer, die heeft er alles aan geprobeerd. Helaas zonder resultaat (wel beter, maar absoluut niet over!). Vervolgens kostenloos hele nieuwe set banden op nieuwe velgen gekregen. Wat schetst mijn verbazing: het is eerder erger, dan beter. Opnieuw terug: hoogteslag aangepast, exact uitgebelanceerd etc, etc, maar het probleem is niet verholpen.
    Ik ga mij nu maar eens wenden tot de dealer, want ik begin nu toch meer te vermoeden (en zeker na het volgen van deze discussie), dat er eea. mis met de auto zelf.

    En beste PROF dit heeft natuurlijk niks meer met dynamisch zijn van een auto te maken. Een auto, en zeker geen audi, mag een zichtbare!! trilling hebben in het stuur. Dit heeft natuurlijk niks meer met dynamiek te maken, dan klopt er gewoon iets niet, wat mij betreft...

  11. #130

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door een PROF Bekijk Berichten
    Ter info: De A4 B8 is een zeer dynamische auto, dit betekend dat het comfort misschien wat inlevert ten opzichte van het weggedrag, probeer maar eens: een uitwijk manoeuvre, of op snelheid door een lange bocht.. de A4 blijft kleven aan het wegdek. En dan het wegdek in Nederland, volgens mij is er geen meter vlak geasfalteerd, is de onbalans in de auto altijd op ieder stuk van de weg voelbaar of is het soms voelbaar. Kijk dan eens naar het wegdek vaak merk je dan op dat er meer oneffenheid is dan je denkt. De dealer kan de wiel/ band combinatie optimaliseren met een speciale balanceer machine ( op deze machine wordt het wiel gebalanceerd alsof het onder de auto gemonteerd is, het wiel wordt belast met ca 650N) en dan deze aan de hand van je "klacht" terug monteren, hierbij houden ze rekening met de aard van de "klacht" ( trekken naar links/rechts of trillen in auto/stuur). Mijn ervaring is dat de banden het wegdek lezen !!!!!! Het comfort van de auto is optimaal en de wegen zijn .... slecht... Dynamisch rijden dat is wat je met een Audi ervaart..
    Hi PROF,

    ben het niet met je eens. als ik in een bmw3 een rondje rij trilt er helemaal niets. en dat is nog een dynamischere auto als de audi a4. Bmw heeft het dus wel voor elkaar. een van de meest dynamische rijdersauto zonder enige vorm van trilling.

    er is iets mis bij audi platform in de ophanging. punt uit.

    bertuz

  12. #131

    Standaard

    Even een reactie op de prof,
    Inderdaad lezen de banden het wegdek en is het comfort in de audi daardoor HELEMAAL weg. Een auto als een audi hoort toch enig comfort te bieden. Als ik alleen de weg wil lezen dan ga ik wel naar de kartbaan!

  13. #132

    Standaard

    Wil ook even reageren op PROF. Volgens mij is het snelweg wegdek in Nederland een van de beste van Europa.
    Audi A4 (B8 2010) Avant 1.8 TFSI 120pk@ABT 211pk/330Nm - Pro Line Business - sportonderstel - 17" GMP RS6 wheels - 225/50 Continentals

  14. #133
    ketelapper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    49
    Posts
    11.213
    Kudos
    749
    Auto
    Audi A8
    Land
    Land

    Standaard

    @prof:
    helaas... ik heb in heel veel auto's gereden, ook vaak sportievere dan mijn huidige Audi, en die trilden geen van allen zoals mijn Audi nu! sportief weggedrag, lezen van wegdek, etc. etc.: allemaal waar. maar een constante trilling in de auto heeft gewoon niets met het wegdek te maken... en dat optimaal balanceren is al 3x gedaan op mijn auto, zonder resultaat.

    helaas ervaar ik jouw verhaal nu alleen maar de goedkope propaganda waarmee belabberde dealers hun klanten belazeren. en dat is een niveau dat ik niemand toewens, maar zeker bij Audi nooit had verwacht
    8 ringen, 2 vleugels | 22 cilinders | 1.310pk | 1.700Nm in Dagelijks: A8 (D5/4N) Limousine 60 TFSI-e, Ultrablauw (03/2022) - Mrs.: A3 (8V) Sportback e-tron, Daytonagrau (12/2017) - Hobby: 🧡 Orange Flame (04/2022)

  15. #134
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    als hij de weg leest zoals hierboven is genoemd, waarom is hij dan blind bij snelheden onder de 100km per uur en boven de 170 km per uur...ook bij 230 km/uur trilt er helemaal niets.

    ik heb er verder geen verstand van, maar wanneer er een onbalans zit in de wielen(velgen of banden), moet je het over een groter gebied ondervinden.

    en niet te vergeten altijd en overal....onbalans is onbalans .... helaas zijn de trillingen in stuur en stoelen niet altijd in dezelfde mate aanwezig.... de warmte heeft hier weinig invloed op volgens mij ... van de week met 30 graden en lekker sportief rijden !! dus warme banden ed. meer last dan gisteren tijdens de regen??????????
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

  16. #135
    r.beniers's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    51
    Posts
    174
    Kudos
    3
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard

    Ik volg deze thread nu al een tijdje, al voordat ik 2 weken geleden mijn nieuwe A4 in ontvangst mocht nemen. Ik was dus erg benieuwd naar mijn ervaringen. Ondertussen ben ik met mijn nieuwe A4 op vakantie geweest naar Italie en heb er zo'n 4.500 km mee gereden.

    Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik totaal geen last heb van trillingen in het stuur. Zelfs niet op de snelwegen in Italie, die niet altijd even goed zijn. Misschien dat het aan de combinatie van velgen en onderstel ligt, maar mijn S-Line onderstel en velgen rijden super en zonder trillingen.
    2012 A6 2.0 TDI MT (177pk/380Nm), ProLine-S, Daytona Grijs, Pack Online, Ambiente verlichting, VAGCOM aanpassingen

  17. #136

    Standaard

    Ik heb een A4 Avant Quattro 2.0TFSI tiptronic uit 2006 met dezelfde problemen; trillen, maar niet altijd, vaak bij het langzaam gas minderen bij bepaalde snelheden. Mijn A4 is met origenele 17inch 5 spaaks velgen uitgevoerd en met Dunlop banden. Ik heb hem al meerdere malen laten balanceren, ook met drukrol. Alles lijkt dat goed om vervolgens na enige tijd in de oude kwaal te vervallen.
    Het lijkt wel of de banden ten opzichte van de velgen verschuiven waardoor er dan weer wel en dan weer geen onbalans ontstaat. Ik weet niet of dit sowieso mogelijk is, maar het zou wel een verklaring zijn voor het probleem. Weet iemand of dit mogelijk door bijvoorbeeld hard remmen of optrekken? of misschien in combinatie met een fout in de velgmaat?

    Blijft dat het schandelijk is dat er voor een auto uit deze klasse maar geen oplossing komt. (mijn wagen kostte bijna E74000,- en is een speciale versie uitgebracht ter ere van 25 jaar Audi Quattro.)

  18. #137
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Uit 2006 is een B7, da's een hele andere auto dan waar dit topic over gaat.. Je hebt een DTM versie denk ik?

    Wat dat model betreft is trillen geen bekend probleem volgens mij. Al nieuwe velgen/wielen/banden geprobeerd? Als ze echt zouden schuiven rond de velg, dan zou dat incidenteel moeten zijn..

  19. #138

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door r.beniers Bekijk Berichten
    Ik volg deze thread nu al een tijdje, al voordat ik 2 weken geleden mijn nieuwe A4 in ontvangst mocht nemen. Ik was dus erg benieuwd naar mijn ervaringen. Ondertussen ben ik met mijn nieuwe A4 op vakantie geweest naar Italie en heb er zo'n 4.500 km mee gereden.

    Ik moet eerlijkheidshalve zeggen dat ik totaal geen last heb van trillingen in het stuur. Zelfs niet op de snelwegen in Italie, die niet altijd even goed zijn. Misschien dat het aan de combinatie van velgen en onderstel ligt, maar mijn S-Line onderstel en velgen rijden super en zonder trillingen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door muizenissen Bekijk Berichten
    Uit 2006 is een B7, da's een hele andere auto dan waar dit topic over gaat.. Je hebt een DTM versie denk ik?

    Wat dat model betreft is trillen geen bekend probleem volgens mij. Al nieuwe velgen/wielen/banden geprobeerd? Als ze echt zouden schuiven rond de velg, dan zou dat incidenteel moeten zijn..
    Ik weet niet of het een DTM versie is, wat me opviel is dat de klachten in dit topic hetzlfde zijn als de mijne. Ik heb nog geen andere velgen/banden geprobeerd. Mijn A4 heeft nog maar zo'n 31000km gereden, binnenkort ga ik er nieuwe Michelin banden onder laten zetten. Ik hoop dat dat een oplossing is.

  20. #139
    muizenissen
    Guest

    Standaard

    Kan natuurlijk ook gewoon iets stoms als een kromme velg zijn.... Wie weet heb je een soortgelijke situatie, dat kan natuurlijk, maar ja, de B7 is wel echt een klein beetje héél anders dan de B8

  21. #140
    cactus's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    777
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4

    Standaard

    hou je aan de topic mannen het gaat over de B8 !!!!!!!!!!!
    A4 Avant 1.8 TFSI S-line 210 pk
    voorheen : A1 1.4 TFSI 185 pk S-Edition // A4 B8 3.2 V6 Q Proline B limousine

Pagina 7 van 53 EersteEerste ... 3456789101117 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •