Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 53

Onderwerp: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

  1. #21

    Standaard

    Is de tuning al gelukt bij iemand met een 2.0TFSI?

  2. #22

    Standaard

    Ja! Eindelijk! Gister mochten we hem ophalen. Hij is 3 keer naar de dealer geweest, uiteindelijk 1 week naar PON. Maar hij zit erin. En wat een verschil! 180 -> 275. In z'n 1 heeft hij teveel koppel/pk's om goed door te trekken. Dat kan gewoon niet, dus of weinig gas of vroeg opschakelen. Maar eenmaal in z'n 2 haalt hij het dik in. Wat een power! Echt niet normaal en hij blijft maar gaan. Rond de 3000 toeren krijg je een aardige duw in je rug eenmaal bij de 5000 word dit alleen maar erger!

    Mochten er vragen zijn, hoor ik het wel.

  3. #23

    Standaard

    Klinkt goed. Is er ook nog normaal mee te rijden


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B.Hofman Bekijk Berichten
    Ja! Eindelijk! Gister mochten we hem ophalen. Hij is 3 keer naar de dealer geweest, uiteindelijk 1 week naar PON. Maar hij zit erin. En wat een verschil! 180 -> 275. In z'n 1 heeft hij teveel koppel/pk's om goed door te trekken. Dat kan gewoon niet, dus of weinig gas of vroeg opschakelen. Maar eenmaal in z'n 2 haalt hij het dik in. Wat een power! Echt niet normaal en hij blijft maar gaan. Rond de 3000 toeren krijg je een aardige duw in je rug eenmaal bij de 5000 word dit alleen maar erger!

    Mochten er vragen zijn, hoor ik het wel.

  4. #24

    Standaard

    Haha, jazeker. Het is en blijft in feite dezelfde auto. Gedoseerd gas geven en je rijd normaal weg. Dus gewoon een kwestie van inhouden. Maar dat deed je voor de tuning ook. Maar een kanon is het zeker!

  5. #25

    Standaard Tuning 143PK TDI ABT

    Hoi,

    Ik overweeg ook mijn A4 met 143PK TDI te tunen via ABT. De dealer vertelde me dat deze tuning maar een beperkt effect heeft (170PK, weinig extra koppel).

    Zijn er forumleden die deze tuning hebben uitgevoerd? Hoe is het resultaat?

    Merci!
    sander
    Laatst gewijzigd door sdekker; 16-12-09 om 22:39.


  6. #26

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    68
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B.Hofman Bekijk Berichten
    Ja! Eindelijk! Gister mochten we hem ophalen. Hij is 3 keer naar de dealer geweest, uiteindelijk 1 week naar PON. Maar hij zit erin. En wat een verschil! 180 -> 275. In z'n 1 heeft hij teveel koppel/pk's om goed door te trekken. Dat kan gewoon niet, dus of weinig gas of vroeg opschakelen. Maar eenmaal in z'n 2 haalt hij het dik in. Wat een power! Echt niet normaal en hij blijft maar gaan. Rond de 3000 toeren krijg je een aardige duw in je rug eenmaal bij de 5000 word dit alleen maar erger!

    Mochten er vragen zijn, hoor ik het wel.
    wat is de prijs van die abt tuning, bij de ene betaal ik 2100 en bij de ander 1700 wat moet ik doen

  7. #27

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2009
    Posts
    75
    Kudos
    1
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nopie Bekijk Berichten
    wat is de prijs van die abt tuning, bij de ene betaal ik 2100 en bij de ander 1700 wat moet ik doen
    De prijs is afhankelijk van de te tunen motor. Op onderstaand link staat een overzicht van de ABT tuning voor de A4. Bij selecteren van de motor wordt ook de prijs vermeld. Deze prijs zal een aardige indicatie geven.

    http://www.abt-sportsline.de/tuning/...hnik_358_357_3

    Vind het zelf nog een hele prijs, zeker t.o.v tuners als JD engineering. Ben zelf genoodzaakt om ABT te nemen aangezien leasemij deze als enige toestaat en ik geen gezeur wil hebben bij problemen.
    Laatst gewijzigd door cbeekman; 21-02-10 om 16:15.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Vorige week is mijn 2.0 TFSI ook getuned door ABT. De 180 pk was natuurlijk al een genot om in te rijden, maar het kan dus blijkbaar nog leuker worden! Natuurlijk is de trekkracht verbeterd (320 nm -> 390 nm), maar vooral boven de 4000 toeren is het stukken beter geworden. Waar de ongetunede versie boven de 4000 toeren inzakt, blijft de getunede versie maar doorgaan. Vooral in z'n 2 lijkt het wel of je gelanceerd wordt.

    Ook een klein testje gedaan (met de laptimer) in z'n 2 van 40 naar 100: ongetuned: 5.1 sec, getunded 4.1 sec.
    Daarnaast van 100 - 150 in z'n 3: ongetuned: 6.8 sec, getuned: 5.7 sec.

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    68
    Kudos
    0

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dreamer4all Bekijk Berichten
    Vorige week is mijn 2.0 TFSI ook getuned door ABT. De 180 pk was natuurlijk al een genot om in te rijden, maar het kan dus blijkbaar nog leuker worden! Natuurlijk is de trekkracht verbeterd (320 nm -> 390 nm), maar vooral boven de 4000 toeren is het stukken beter geworden. Waar de ongetunede versie boven de 4000 toeren inzakt, blijft de getunede versie maar doorgaan. Vooral in z'n 2 lijkt het wel of je gelanceerd wordt.

    Ook een klein testje gedaan (met de laptimer) in z'n 2 van 40 naar 100: ongetuned: 5.1 sec, getunded 4.1 sec.
    Daarnaast van 100 - 150 in z'n 3: ongetuned: 6.8 sec, getuned: 5.7 sec.
    mijn audi de 180 pk en de vorige b7 was een quatro 230 pk ,ik kan een advies geven ga de b8 niet tunen de auto spint nu al.Een tip ga altijd voor een quatro ,anders krijg je wel zon spijt dat je hem niet hebt genomen een regelrecht fiasco heb ik nu gekocht . de b7 was een veel fijnere auto als de s editon

  11. #30

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Mijn 2.0TFSI wordt volgende week door JD Engeneering getuned van 180pk naar +/- 250pk/ 400nm. Hiervoor reed ik een Cupra met 335pk, natuurlijk spinnen de voorwielen dan als je vol gas wegrijdt maar het gaat mij nu juist om de souplesse die je krijgt in z'n 2,3,4 etc. en een gevoelige rechtervoet voorkomt wielspin gelukkig ook voor een groot deel. Voor mij ook de reden om hem tot max 250pk te laten tunen en niet voor de extra 20/ 25pk te gaan want ik wil juist geen springerige voorkant. Zal mijn ervaringen na tuning ook posten.

  12. #31

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2006
    Leeftijd
    39
    Posts
    205
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    De JD tuning doet over het algemeen ook meer dan er opgegeven wordt.
    Echter is het mogelijk de power versnellingsafhankelijk in te brengen, daarbij de 1 en de 2 wat meer te knijpen, hierdoor voorkom je veel wielspin.

    ABT doet het de laatste jaren wat andersom, de 275pk die er opgegeven wordt, zal waarschijnlijk niet gehaald gaan worden, wat niet wil zeggen dat de tuning slecht is, de winsten zijn goed te voelen, maar de opgaves worden vaak niet helemaal gehaald. (maar goed dan moet je hem echt op de rollenbank zetten om dat te zien).

  13. #32

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefmerks Bekijk Berichten
    Mijn 2.0TFSI wordt volgende week door JD Engeneering getuned van 180pk naar +/- 250pk/ 400nm. Hiervoor reed ik een Cupra met 335pk, natuurlijk spinnen de voorwielen dan als je vol gas wegrijdt maar het gaat mij nu juist om de souplesse die je krijgt in z'n 2,3,4 etc. en een gevoelige rechtervoet voorkomt wielspin gelukkig ook voor een groot deel. Voor mij ook de reden om hem tot max 250pk te laten tunen en niet voor de extra 20/ 25pk te gaan want ik wil juist geen springerige voorkant. Zal mijn ervaringen na tuning ook posten.
    Ik ben benieuwd wat de resultaten zijn. Misschien kun je eenzelfde soort tijdmeting doen als ik boven heb gedaan, voor en na de tuning.
    A4 2.0 TFSI (2010) 275 pk@390 Nm

  14. #33

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    En heb je al ervaring. Wanneer mijn trilling is opgelost wil ik ook gaan tunen via JD.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefmerks Bekijk Berichten
    Mijn 2.0TFSI wordt volgende week door JD Engeneering getuned van 180pk naar +/- 250pk/ 400nm. Hiervoor reed ik een Cupra met 335pk, natuurlijk spinnen de voorwielen dan als je vol gas wegrijdt maar het gaat mij nu juist om de souplesse die je krijgt in z'n 2,3,4 etc. en een gevoelige rechtervoet voorkomt wielspin gelukkig ook voor een groot deel. Voor mij ook de reden om hem tot max 250pk te laten tunen en niet voor de extra 20/ 25pk te gaan want ik wil juist geen springerige voorkant. Zal mijn ervaringen na tuning ook posten.

  15. #34

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefmerks Bekijk Berichten
    Mijn 2.0TFSI wordt volgende week door JD Engeneering getuned van 180pk naar +/- 250pk/ 400nm. Hiervoor reed ik een Cupra met 335pk, natuurlijk spinnen de voorwielen dan als je vol gas wegrijdt maar het gaat mij nu juist om de souplesse die je krijgt in z'n 2,3,4 etc. en een gevoelige rechtervoet voorkomt wielspin gelukkig ook voor een groot deel. Voor mij ook de reden om hem tot max 250pk te laten tunen en niet voor de extra 20/ 25pk te gaan want ik wil juist geen springerige voorkant. Zal mijn ervaringen na tuning ook posten.
    We zijn een week verder, dus.... Hoe is het nu?

    JD

  16. #35

    Wink Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Iemand nog ervaringen? Ik zit erg te twijfelen waar mijn A4 2.0 tfsi quattro (211) naar toe te sturen voor een anabolen kuur.

  17. #36

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JohnDoe77 Bekijk Berichten
    We zijn een week verder, dus.... Hoe is het nu?

    JD
    Morgenmiddag

  18. #37

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Hierbij de eerste resultaten van de tuning van mijn 2.0TFSI 180pk bij JD Engeneering in Lochem. Ik heb voor de optie gekozen om de fabrieksgarantie op de motor over te laten nemen door Target Automotive (+ EUR 200).

    Resultaten zijn hoger dan verwacht, ik ging zelf uit van +/- 250pk en rond de 380Nm. Eindresultaat is 276pk en 398Nm. Heb nog geen meetresultaten die komen na de vakantie . Enige dat ik kan zeggen is dat het een wereld van verschil is, pakt heerlijk op bij lage toeren. In de standaard 180pk variant vond ik de 6e versnelling "heel langzaam" (alles is relatief, I know) oppakken vanaf 100km/h en ik heb niet altijd zin om terug te schakelen als ik heerlijk over Neerlands snelwegen zoef , na tuning is dit geen enkel punt meer. Pakt lekker snel op. Versnelling in 3 en 4 is met niets te vergelijken met de 180pk. En wat mij betreft het belangrijkste van alles, hij is nog steeds heerlijk rustig te rijden, geen bokkensprongen bij wegrijden in 1, prima te doseren.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  19. #38
    Hondema's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    44
    Posts
    426
    Kudos
    6
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Ervaring met tuning 2.0 TFSI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door stefmerks Bekijk Berichten
    Hierbij de eerste resultaten van de tuning van mijn 2.0TFSI 180pk bij JD Engeneering in Lochem. Ik heb voor de optie gekozen om de fabrieksgarantie op de motor over te laten nemen door Target Automotive (+ EUR 200).

    Resultaten zijn hoger dan verwacht, ik ging zelf uit van +/- 250pk en rond de 380Nm. Eindresultaat is 276pk en 398Nm. Heb nog geen meetresultaten die komen na de vakantie . Enige dat ik kan zeggen is dat het een wereld van verschil is, pakt heerlijk op bij lage toeren. In de standaard 180pk variant vond ik de 6e versnelling "heel langzaam" (alles is relatief, I know) oppakken vanaf 100km/h en ik heb niet altijd zin om terug te schakelen als ik heerlijk over Neerlands snelwegen zoef , na tuning is dit geen enkel punt meer. Pakt lekker snel op. Versnelling in 3 en 4 is met niets te vergelijken met de 180pk. En wat mij betreft het belangrijkste van alles, hij is nog steeds heerlijk rustig te rijden, geen bokkensprongen bij wegrijden in 1, prima te doseren.
    Dat merk ik ook met mijn 1.8tfsi die ook een paar weken geleden bij JD is langsgeweest.
    In zijn 6 pakt hij nu bij 70 a 80km/u al goed op, heerlijk schakellui rijden.

  20. #39
    kees356's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    76
    Kudos
    0

    Thumbs up ABT tuning voor 2.0T 132kw ergens onder 2K?

    Gelukje,
    had emailtje gestuurd naar leasemij ofdat ik nog een kuurtje bij de A4 Avant 2.0T mocht doen...
    na wat emailtjes verder: akkoord voor ABT tuning

    Super sweet, had een prijs van ca. 1800 euro doorgegeven maar de dealert kwam terug met 2150!
    Damn... kreeg er nog wel 150 af maar heb eigenlijk geen zin om er zelf een paar honderd bij te leggen.

    Dus: weet iemand een goedkoper (Audi) adres? Heb al een autorisatie dus kan direct handelen.

    Dank Kees

  21. #40

    Standaard Re: ABT tuning voor 2.0T 132kw ergens onder 2K?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kees356 Bekijk Berichten
    Dus: weet iemand een goedkoper (Audi) adres? Heb al een autorisatie dus kan direct handelen.
    In Duitsland laten doen. Kost je dan EUR 1790,-
    A4 2.0 TFSI (2010) 275 pk@390 Nm

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •