Pagina 11 van 30 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste
Resultaten 201 tot 220 van de 592

Onderwerp: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

  1. #201

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rainesh Bekijk Berichten
    Ik heb er wel spijt van dat ik niet meer geinvensteerd heb in de audio van mn auto, want die 2500 euro is eigenlijk niks vergeleken wat ik thuis heb staan. Ik ben eigenlijk niet zo een fan van aftermarket.

    voorderest dat plaatsen begin ik zelf niet aan...teveel werk vind ik

    oja brian zei tegen mij van als er een versterker op de huidige speakers geplaats wordt dat die dan heel snel de geest begeven omdat ze totaal niet veel vermogen aankunnen.
    Dan begrijp ik helemaal niet waarom jij voor ASS gegaan bent en niet direct voor B&O. Want dat B&O systeem, dat klinkt echt SUBLIEM hoor.....

    Kan hij dan aangeven wat het vermogen is van de huidige speakers? Want volgens de specs zou er "ergens" een 160W versterker moeten zitten.... Dus lijkt me dat de speakers dat wel trekken Zoniet, dan merk je dat idd snel genoeg...
    Laatst gewijzigd door justd; 25-03-10 om 13:39.

  2. #202
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Op den duur moet je consessies maken en ik had nooit het nieuwe ass gehoord behalve van de b6 en die klonk goed
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  3. #203
    VroemTFSI's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    889
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Het aantal Watt in een auto wordt altijd zeer creatief weergegeven. 4 x 20 W wordt al snel 80 W genoemd, en dus 8 x 20 (2x hoog en 2 x laag in voorportieren, hetzelfde in achterportieren of hoedenplank) wordt dan ineens 160 W. Ik heb thuis 2 x 110 W bij 8 Ohm, en ik heb een huiskamer van 6 x 11 meter. Als ik de boel helemaal opendraai, dan moet ik de kamer uit. Dan is dus 2 x 110 W continu...met piek van 200 Watt per kanaal. Surround-installaties van de bekende merken willen ook graag met piekvermogens strooien ipv met continu-vermogen.

  4. #204

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Rainesh, bedankt voor de update ! Ben toch wel benieuwd hoe het ASS nu klinkt (nog een weekje w8en...)

  5. #205

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik kan sinds vrijdag genieten van mijn eigen A4 met het ASS en AMI (heerlijk 250 gig muziek in je wagen) en vind persoonlijk de geluidskwaliteit uitstekend! Vind het gelijkwaardig met het geluidsysteem in de huidige BMW 3 reeks (wat gekend staat als zeer goed), het geluid wordt mooi strak weergegeven en ik vind de bass meer dan voldoende. Luister voornamelijk Trance en zowel de melodische tussenstukken als de hardere bassen komen er allemaal perfect door, zelfs aan een volume waarbij mijn oren net niet pijn beginnen te doen.

    Toen ik deze discussie hier enkele maanden geleden las kreeg ik schrik dat het geluid hard zou tegenvallen, maar na het in real life gehoord te hebben moet ik toch zeggen dat voor een niet "audiofiel" dit heel goed meevalt.


  6. #206

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door cbriers Bekijk Berichten
    Luister voornamelijk Trance en zowel de melodische tussenstukken als de hardere bassen komen er allemaal perfect door, zelfs aan een volume waarbij mijn oren net niet pijn beginnen te doen.
    Ik luister ook veel trance, maar ik vind de verhoudingen niet kloppen hoor. De bassen tov de melodieuze breaks

  7. #207

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brianscustomaudio Bekijk Berichten
    Kleine update t.b.v. originele versterker raadsel:

    We zijn net begonnen met een nieuwe A6. Deze auto heeft in de kofferbak een unit zitten net zoals bij de A4 van Rainesh. Ik begrijp nu waarom jullie je genaait voelen, en waarom de dealer zegt dat er een versterker in zit.

    Het zit als volgt:
    Die unit is eigenlijk de computer van de MMI. Hier zitten antenne aansluitingen op, glasvezel en speakerdraden. Deze stuurt over 4 kanalen alle speakers aan. Hierop zit op 2 aparte kanalen de subwoofer. Ik denk dat beide partijen in dit geval gelijk hebben.

    Stel: ik pak een autoradio. Het front haal ik eraf en die maak ik in het dashboard. De kabels tussen het front en de radio verleng ik tot de kofferbak. De radio bouw ik in de kofferbak. Hierop sluit ik voeding, antenne en speakers aan. Heb ik nu een versterker in de kofferbak?
    Bedankt voor je toelichting. Het is altijd fijn om weer wat wijzer te worden.

    Reactie op je vraag?
    Dan zit er toch geen versterker in de kofferbak?? Maar toch eigenlijk de radio die normaliter voorin zit??

    Maakt het uit? Blijkbaar is het geluid uit sommige testauto's beter dan de auto's die geleverd worden, en blijkbaar komt dit doordat er een ander systeem in zit. Dan lijkt het mij dat je een andere verwachting geeft dan wat er werkelijk geleverd wordt.
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  8. Ad
  9. #208

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brianscustomaudio Bekijk Berichten
    De testauto's zijn altijd beter. De auto's die worden gebruikt bij journalisten zijn altijd trillingsvrij, geruisloos, goede audio,etc. Bijvoorbeeld uit een hele voorraad velgen en banden gaat de set erop met de minste onbalans. De auto's worden voorzien van dempingsmateriaal zoals wij dat doen bij een grotere inbouw. Wij hebben hier pas een test-BMW gehad. Die zat veel beter in elkaar dan een normale BMW.
    Ik doelde op de test / demo auto's die de dealers inzetten. Er zijn een aantal mensen (niet ik) die hebben proef gereden in een oudere versie waarin blijkbaar nog een externe versterker zat. Het geluid was volgens hen beter dan in de huidige versie.
    Laatst gewijzigd door ibma4; 30-03-10 om 18:13.
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  10. #209

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brianscustomaudio Bekijk Berichten
    De testauto's zijn altijd beter. De auto's die worden gebruikt bij journalisten zijn altijd trillingsvrij, geruisloos, goede audio,etc. Bijvoorbeeld uit een hele voorraad velgen en banden gaat de set erop met de minste onbalans. De auto's worden voorzien van dempingsmateriaal zoals wij dat doen bij een grotere inbouw. Wij hebben hier pas een test-BMW gehad. Die zat veel beter in elkaar dan een normale BMW.
    Ik heb proefgereden in een A4 (schijnbaar model2008 maar op het 1e gezicht zie je dat niet) waar er wel een externe losse versterker inzit, en waarbij het geluid ook vele malen beter is. Het is echt niet zo dat audi even een dik systeem ingebouwd heeft om de koper maar te laten kiezen voor ASS.

    Thanks iig voor je toelichting met name op hoe het systeem in elkaar zit!
    Laatst gewijzigd door justd; 31-03-10 om 06:52.

  11. #210

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door brianscustomaudio Bekijk Berichten
    Hallo allemaal!

    Ik zal me eerst even voorstellen. Ik ben Brian Meghoe. In 2006 ben ik voor mezelf begonnen met een car audio zaak. Daarvoor heb ik 7 jaar bij een soortgelijk bedrijf gewerkt.

    Hetzelfde geldt voor home audio. Ik ben iedere dag met geluid bezig, dus vindt ik dat belangrijk. Maar thuis heb ik alleen een LCD. Geen versterker of speakers. Puur omdat ik erg weining thuis ben. En als ik de tijd heb om een film te kijken, ga ik liever naar de bioscoop.
    Goed verhaal. En dat je thuis geen audio hebt vind ik wel grappig.
    Zoiets als "bij de loodgieter lekt de kraan" of "de huisarts/dokter rookt en drinkt meer dan André Hazes in z'n goede jaren".

    ......of Schumacher kan niet fileparkeren...
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  12. #211

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    54
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik heb thuis een aardig setje staan (+20.000 euro nieuwwaarde) maar in mijn auto ben ik niet zo kritisch.. Lekker luisteren doe ik namelijk vaak met de ogen dicht; en dat is in de auto niet zo erg handig. Bovendien vaak Radio 1 of BNR.

    Ik zal over 3 uurtjes verslag doen van hoe ik mijn Audi Sound System ervaar.. Komende van een MFD2 in een Golf V met 8 speakers ipv 10 zal het wellicht helemaal niet tegenvallen.

  13. #212

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2009
    Leeftijd
    44
    Posts
    54
    Kudos
    0

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Mijn eerste indruk is niet verkeerd. Zeker heel veel beter dan standaard geluid in een Golf V met MFD2...

  14. #213

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik ben dit draadje al een tijdje aan het volgen aangezien ik ook het ASS bij mijn nieuwe A4 had besteld.

    Verleden week de aflevering gehad en meteen gekeken of er al dan niet een versterker aanwezig was.
    Bij mij zit ie er dus wél in. Zou het kunnen dat er verschillen zijn tussen verschillende landen. Ik woon namelijk in Belgie..

    Ik heb nog geen foto genomen, maar zal dat er morgen ofzo wel eentje posten.

  15. #214
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Wil je heel graag zsm foto's van je auto maken, zowel de buitenkant als versterker gedeelte van je auto. Heb je een 2010 model? En als het kan, graag paar high-res foto's van het versterkergedeelte!
    Laatst gewijzigd door Rainesh; 11-04-10 om 11:35.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  16. #215
    peterbrand's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    125
    Kudos
    45
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Wie kan mij helpen? Ik heb mixcd's geript met windows media player en op een sd kaartje gezet.
    In de auto werkt het prima, krijg mooi de titelnamen en artiestnamen te zien, alleen 1 probleem.
    De nummers gaan niet in elkaar over. Er zit een kleine seconde tussen de nummers. Erg klote dus.
    Ligt dit aan de manier van rippen? Of is het soundsysteem gewoon te traag?
    Hoor graag of dit op te lossen is en zo ja, hoe?

    Gr. Peter

  17. #216
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Dat ligt aan het MMI, want bij sommige nummers loopt het wel lekker over bij andere niet. Ligt er net aan hoeveel silence aan het begin/eind van een track staat.
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

  18. #217

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door StefG Bekijk Berichten
    Ik ben dit draadje al een tijdje aan het volgen aangezien ik ook het ASS bij mijn nieuwe A4 had besteld.

    Verleden week de aflevering gehad en meteen gekeken of er al dan niet een versterker aanwezig was.
    Bij mij zit ie er dus wél in. Zou het kunnen dat er verschillen zijn tussen verschillende landen. Ik woon namelijk in Belgie..

    Ik heb nog geen foto genomen, maar zal dat er morgen ofzo wel eentje posten.
    Ik zou het interessant vinden om het geluid eens te vergelijken, dan weten we zeker dat er verschil in zit.
    Audi A4 2.0 tdi, 88-kw, S-edition

  19. #218

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ja ik ook. Durk, waar woon je in Belgie? 8 Mei moet ik draaien in Gent, wellicht dat we van te voren ff ergens kunnen meeten als je daar in de buurt woont?

  20. #219

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Het is mij opgevallen dat er geen speakers achter de binnenkappen vd buitenspiegels zitten. Was dit bij het ASS 2008 ook het geval? (Bij het B&O systeem wél maar dat klinkt dan ook übergeil)

    In principe zouden we eerst moeten kijken naar de verschillen in speakers t.o.v. het 2008 model. De vraag is dan ook of die identiek zijn. Dan blijft alleen nog de versterker over.
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  21. #220
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    MWT de plaatsingen zijn identiek, enkel de versterker ontbreekt. Dat er geen tweeters achter de zijspiegelkappen zitten had ik al gepost. Bij B&O zit het idd erin, maar ik wacht af op de foto's van de belgische s-line waar WEL een versterker in zit!
    A3 8V Limousine S-line Daytona Grey | A4 B8 Limousine S-Edition Daytona Grey Verkocht | A1 8X Sportback Pro Line S + Darkline Daytona Grey Verkocht
    VCDS Den Haag - Origineel VCDS & VCP | Odis-S & Odis-E | Rainesh@hotmail.com

Pagina 11 van 30 EersteEerste ... 78910111213141521 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •