Pagina 28 van 30 EersteEerste ... 1824252627282930 LaatsteLaatste
Resultaten 541 tot 560 van de 592

Onderwerp: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

  1. #541

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Hoi 3F3F,

    Heb je enig idee hoeveel Watt de sub van het A.S.S. heeft en hoeveel uitgangsvermogen de ingebouwde versterker heeft voor het subwooferkanaal ?
    Zijn er trouwens verschillende sub uitvoeringen binnen het A.S.S. vanaf bouwjaar 2009 ?
    Ik heb op dit forum een foto gezien van iemand die een sub van 12 cm doorsnede heeft waarop 49-09 (productiedatum) staat.
    Mijn sub is dus 15 cm doorsnede maar zit wel exact dezelfde behuizing als de 12 cm uitvoering (A4 model 10-2010 dus géén FL).

  2. #542

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chav Bekijk Berichten
    Hoi 3F3F,

    Heb je enig idee hoeveel Watt de sub van het A.S.S. heeft en hoeveel uitgangsvermogen de ingebouwde versterker heeft voor het subwooferkanaal ?
    Zijn er trouwens verschillende sub uitvoeringen binnen het A.S.S. vanaf bouwjaar 2009 ?
    Ik heb geen idee. Het is allemaal goedkope rotzooi, dus ik heb me er nooit in verdiept.
    A5 Coupé 2.0 TFSI Multitronic Proline Yellowstone - verkocht

  3. #543

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Iemand anders wellicht enig idee ?

  4. #544

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Kijk eens of er een aparte zekering is voor de versterker. Als je de waarde daarvan hebt, kan je uitrekenen hoeveel vermogen die versterker levert.

  5. #545

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ik weet wat de versterker in zijn geheel levert maar het gaat mij om het subwooferkanaal - hoeveel watt levert dit kanaal ?

    Audi sound system:
    6-kanaals versterker. 10 luidsprekers inclusief een centerspeaker in het dashboard en een subwoofer in de reservewielruimte. Totaal vermogen 180 watt.


  6. #546
    joper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Het probleem is ook dat audi met gevoelige 2 ohm luidsprekers werkt. als je er gangbare luidsprekers op aansluit van 4 ohm dan zullen deze een stuk zachter spelen dan origineel. Het max vermogen van de versterker ligt dan ook een stuk lager. Wil je een goede subwoofer aansturen dan zul je met een extra versterker moeten werken.

  7. #547

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 3F3F Bekijk Berichten
    Ik heb geen idee. Het is allemaal goedkope rotzooi, dus ik heb me er nooit in verdiept.
    Ben je achteraf gezien nog steeds tevreden over de JBL MS-8 ?

  8. Ad
  9. #548

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2013
    Leeftijd
    58
    Posts
    11
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    En als ik er een zwaardere 2 ohm sub op aansluit ? Zal dat enige verbetering geven ?

  10. #549

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Nee. De versterker levert nog steeds niet meer vermogen.
    Het enige wat je kunt proberen is een efficiëntere sub aan te sluiten. Die produceert meer dB per Watt. Maar die kan je alleen vinden als je de specificaties van de standaard sub weet.

  11. #550

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Het lijkt wel of (bijna) iedereen het probleem nu aan het zoeken is in het sub-laag gebied.
    Het probleem van het slechte audio geluid zit echter in het midden en midden-laag gebied.
    Het klinkt erg rommelig, afgevlakt en naar mijn gevoel mis ik een groot deel van een aantal frequenties.
    Ik zou eerst maar eens beginnen om het probleem vanaf de bron aan te pakken en vanaf de most-bus een signaal te halen en deze naar een goede versterker/crossover(van o.a.audison, hifonics) te brengen.
    De midden speaker in het dashboard los koppelen, deze verstoord alleen maar het stereobeeld omdat deze in de audi A4 veel meer weer geeft dan alleen maar stemgeluid waar deze midden speaker eigenlijk voor in het leven geroepen is.
    De tweeters in de hoeken van het dashboard vervangen door 10cm woofertjes voor het midden-hoog gebied en tweeters is de spiegel driehoeken plaatsen.
    Ook de (13cm) frontspeakers in de deuren vervangen en de deuren goed opvullen met bitumen.
    Eigenlijk is naar mijn mening een subwoofer niet een meer nodig, tenzij je een echte dance liefhebber bent, maar dan is een subwoofer kistje met een monoblok nog zo geplaatst.

  12. #551
    joper's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Helemaal mee eens, maar indien de vervangingsluidsprekers 4 ohm zijn dan zal het niet op een hoog geluidsniveau kunnen spelen omdat de Audiluidsprekers van het 2 ohm type zijn.
    Wil je toch harder spelen dan zal er een extra versterker in moeten.

  13. #552

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2011
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Ja inderdaad zoals ik al zeg, een goede eindversterker (o.a.audison of hifonics) die heb je echt nodig, overigens hebben bijna alle eindversterkers van deze tijd een 2 ohm schakeling en voldoende vermogen om speakers van 2 ohm aan te sturen.

  14. #553

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Leeftijd
    54
    Posts
    293
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door joper Bekijk Berichten
    Helemaal mee eens, maar indien de vervangingsluidsprekers 4 ohm zijn dan zal het niet op een hoog geluidsniveau kunnen spelen omdat de Audiluidsprekers van het 2 ohm type zijn.
    Het scheelt 3 dB, niet echt wereldschokkend.

  15. #554

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Foeks Bekijk Berichten
    Het lijkt wel of (bijna) iedereen het probleem nu aan het zoeken is in het sub-laag gebied.
    Het probleem van het slechte audio geluid zit echter in het midden en midden-laag gebied.
    Het klinkt erg rommelig, afgevlakt en naar mijn gevoel mis ik een groot deel van een aantal frequenties.
    Ik zou eerst maar eens beginnen om het probleem vanaf de bron aan te pakken en vanaf de most-bus een signaal te halen en deze naar een goede versterker/crossover(van o.a.audison, hifonics) te brengen.
    De midden speaker in het dashboard los koppelen, deze verstoord alleen maar het stereobeeld omdat deze in de audi A4 veel meer weer geeft dan alleen maar stemgeluid waar deze midden speaker eigenlijk voor in het leven geroepen is.
    De tweeters in de hoeken van het dashboard vervangen door 10cm woofertjes voor het midden-hoog gebied en tweeters is de spiegel driehoeken plaatsen.
    Ook de (13cm) frontspeakers in de deuren vervangen en de deuren goed opvullen met bitumen.
    Eigenlijk is naar mijn mening een subwoofer niet een meer nodig, tenzij je een echte dance liefhebber bent, maar dan is een subwoofer kistje met een monoblok nog zo geplaatst.
    Ik ben het met je eens dat er een probleem zit in het hoog-middengebied.
    Zijn de frontspeakers maar 13cm? Ik dacht dat deze 16,5 cm waren?

  16. #555
    AGH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    95
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model! OPLOSSING!!!

    @Webco zou je nog wat foto's kunnen plaatsen? Heb contact gehad met Integrated en ze konden het systeem installeren voor 999,-. Navishop kan het ook leveren, daar is het echter een stuk duurder. Misschien beter materiaal??

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Webco Bekijk Berichten
    De oplossing waarover Ziener spreekt, is de oplossing die ik gekozen heb en ingebouwd heb (zie mijn eerdere post een paar reacties eerder).
    Het geluid is nu super strak: vol, dynamisch met een strakke laag weergave. Door middel van een aan-uit schakelaar kan ik ter plekke het verschil laten horen,met en zonder de versterking.

    Kost wel wat, maar ik vind het de investering dubbel en dwars waard!

  17. #556
    ziener's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    91
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model! OPLOSSING!!!

    Wat navi suo[ levert, weet ik niet. Maar ik had Audiotec Fischer in Duitsland benaderd voor de componenten, omdat ze erg hoog staan aangeschreven. Die verwezen me door naar de Nederlandse importeur. Die wilde wel begeleiden bij de inbouw, maar ALLEEN als integrated het zou doen, vanwege de kwalitatief hoogwaardige inbouw. Dus weet ik zeker dat zij goede componenten gebruiken (en ze zijn werkelijk Audi(o)fiel. Ik woon bij ze in de buurt, dus je kan altijd bij mij in Woerden komen luisteren eerst.
    - Audi A4 Avant 2.0 TDI ???pk quattro (B8, MJ 2011)
    - Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 16v (1992)
    - Citroen Mehari (1974)

  18. #557
    AGH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    95
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model! OPLOSSING!!!

    Lijkt mij dat hun dezelfde producten gebruiken idd. Kan jij de subwoofer bedienen via MMI?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ziener Bekijk Berichten
    Wat navi suo[ levert, weet ik niet. Maar ik had Audiotec Fischer in Duitsland benaderd voor de componenten, omdat ze erg hoog staan aangeschreven. Die verwezen me door naar de Nederlandse importeur. Die wilde wel begeleiden bij de inbouw, maar ALLEEN als integrated het zou doen, vanwege de kwalitatief hoogwaardige inbouw. Dus weet ik zeker dat zij goede componenten gebruiken (en ze zijn werkelijk Audi(o)fiel. Ik woon bij ze in de buurt, dus je kan altijd bij mij in Woerden komen luisteren eerst.

  19. #558
    AGH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Posts
    95
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q7
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model! OPLOSSING!!!

    Toch ben ik benieuwd hoe ze de actieve speakers van het ASS kunnen aansturen met alleen de match 52dsp versterker. Volgens navishop is daar een losse digitale module voor nodig, maar die kost wel gelijk 599,- extra.........

  20. #559
    ziener's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Posts
    91
    Kudos
    15
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    De sub is gewoon via het MMI aan te sturen. Je kan als je de set laat installeren, al aangeven hoe je wil dat het systeem geprogrammeerd wordt. Bijvoorbeeld met wat extra 'laag'.

    Ik heb passieve speakers, dus dat was makkelijk aansturen vanuit de Match 52. Integrated / mobile emotions heeft een kleine interface in het systeem (specs zijn geheim) om de ASS speakers aan te sturen.
    - Audi A4 Avant 2.0 TDI ???pk quattro (B8, MJ 2011)
    - Lancia Delta HF Integrale Evoluzione 16v (1992)
    - Citroen Mehari (1974)

  21. #560

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2014
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

    Heeft iemand enig idee hoe ik er - zonder al teveel schroefwerk - achter kan komen of ik actieve of passieve speakers heb? Ik heb achter in de kofferbak in ieder geval geen losse versterker zitten.
    In het geval van passieve speakers, weet iemand mij te vertellen of de speakers bij de MMI unit achter in de kofferbak of voor (achter het dashboard) aangesloten zitten?

    Het gaat om een A4 B8 van eind 2010 met een MMI 3G (SD en DVD).
    Laatst gewijzigd door Jorgje; 09-04-14 om 13:55.
    A4 B8 2.0 TFSI Quattro Dynamic

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •