Pagina 3 van 30 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste
Resultaten 41 tot 60 van de 592

Onderwerp: Audi Soundsystem 2010 model is minder dan 2008 model!

  1. #41

    Standaard

    Icul8r,
    Mijn vriendin en ik hebben zelf ook een S-edition besteld. Ik heb tijdens de proefrit ook het audi soundsystem gehoord, en ik vond de kwaliteit van het geluid niet echt goed. De subwoofer in de kofferbak kan wel versteld worden in volume het is alleen niet mogelijk om deze ook in frequenties in te stellen. De sub staat van zich zelf te hoog gefilterd en is te klein in diameter om mooie lage tonen te kunnen geven, ik denk zelf dat gezien het plastik kastje er een tien inch speaker in zit. Het klinkt niet als een geheel.
    Ik zou graag ook een externe versterker en een subwoofer aan willen sluiten.
    Alleen de speakers vervangen heeft weinig zin. De eindtrap van de radio levert een bepaald vermogen. De speakers zelf klinken niet eens zo verkeerd, maar gaan niet beister hard. Moet dit harder zou er op die speakers ook een andere eindtrap op aangesloten worden.

  2. #42

    Standaard

    Als het geval is dat er alleen een versterker mist dan zou dat echt zonde zijn in de nieuwe modellen. Dit scheelt zoveel kwaliteit.
    Ook al zit je hier met het canbus systeem zou ik toch gaan kijken welke mogelijkheden er zijn om er toch op een of andere manier een versterker op aan te sluiten. Wel op alle boxen dan. Ik weet zeker dat het geluid dan stukken beter is. Veel voller geluid. Ik heb in andere auto's gereden met standaard boxen die niet goed klonken. Heel vlak en vrij schel geluid zonder bass. Een versterker aangesloten en iedereen die in de auto stapte zei, zo wat een goed geluid zit hierin.
    Bij de 2010 modellen lijkt het er gewoon op dat er een versterker mist, want het geluid is gewoon een stuk voller bij de 2008 modellen. Zelfs met slechtere boxen en een versterker moet je nog een redelijk geluid kunnen creeren.

    Wel vind ik het apart dat B&O geen aparte instelling heeft voor de sub en het ASS wel.

  3. #43

    Standaard

    Voeg daarbij dat er in de brochure duidelijk staat dat er een losse versterker van 180WATT bij het ASS zit....niet dus...vandaar mijn eerdere post dat het haast misleiding is...
    A4 Avant 2010 1.8TFSI 120pk (ABT 211pk) Ibis Wit Pro.Line Business opties: 18inch 5spaaks Michelin HP Premacy, sporstoelen, jaloezien achter, S-Line uitlaatstukken, afneembare trekhaak

  4. #44
    Hansyii
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    Voeg daarbij dat er in de brochure duidelijk staat dat er een losse versterker van 180WATT bij het ASS zit....niet dus...vandaar mijn eerdere post dat het haast misleiding is...
    Daarom zou ik terug gaan naar de dealer en hen vragen aan te wijzen waar hij zit.

  5. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    Voeg daarbij dat er in de brochure duidelijk staat dat er een losse versterker van 180WATT bij het ASS zit....niet dus...vandaar mijn eerdere post dat het haast misleiding is...
    Er staat niet dat de versterker "los" is (slimmigheidje van audi maar niet netjes). Ik ben vanmiddag gaan vergelijken en heb geconstateerd dat de externe versterker verdwenen is. Hij zat links-achter. De subwoofer in de avant heb ik ook kunnen vinden (met hulp vd dealer). Hij zit onder het reservewiel achter de accu (ziet er niet echt uit als een subwoofer maar is het wel).
    Het geluid in model 2010 is niet zo heftig als 2008 maar er zit wel genoeg power in. Je mist sprankeling in het midden-hoog gebied. De speakers bovenop het dashboard zijn dan ook anders, bij het 2008 model zie je een zilvere kern in de speaker. Bij model 2010 ziet je dat niet.
    In bestelling:
    A4 Avant S-Edition Daytona 120pk, ABT 211pk, 255/35 x 19" .


  6. #46
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    dus ik zal mijn huidige audio systeem mee moeten nemen als ik het nieuwe model ga halen? handig.... normaal hoor je erop vooruit te gaan.
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  7. #47

    Standaard Subwoofer Avant

    [Quote = MT-BMW, 835.703] Det är inte Att förstärkaren "lös" är (Inte snyggt ett knep av hörsel). Jag kommer Att denna jämföra Märkte eftermiddag och Att den är externa förstärkaren borta. Han var kvar. Jag Subwoofern avant, Stöder Också jag (med hjälp återförsäljare vd). Han är under reservhjulet bakom Batteriet (inte ser ut som en subwoofer, men det är).
    * Ljuddesign 2010 Den är inte Lika intensiv som under 2008 Tillräckligt med Men det finns ström. Du missar Gnistra Höga område i mitten. Högtalarna ovanför instrumentpaneler annorlunda är också, med 2008 års modell Visar Ett silver i Viktiga högtalaren. Når du inte ser 2010 modeller. [/ Quote]
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  8. Ad
  9. #48

    Standaard

    Hallo allemaal ik heb net mijn audi a4 limousine opgehaald alleen weet ik zelf niet of ik een externe versterker heb.
    Ik zie wel links achterin de kofferbak een zilver kleurig ding met veel koelvinnen.
    Is dit de versterker?Ik heb geen navigatie.

    Ik heb een symphony radio met 6 cd wisselaar in de radio(dus niet apart in het opbergkastje).
    Ook heb ik een 1x sd slot ,ik het er een 32 G kaartje ingestopt werkt perfect, al mijn mp3 heb ik opnieuw geripped van mijn cd's allemaal 320kbs en klinkt erg goed.

    Kan iemand mij vertellen hoe ik het volume van de subwoofer alleen kan vinden?
    Ik kan alleen het volume van de bass vinden.

    Ik ben erg tevreden over mijn Nieuwe audi a4, het regend op dit moment erg als het wat mooier weer is zal ik wat foto's maken en mij voorstellen in de showroom.

    offtopic:
    (mijn A4 is een A4 uit vietnam ik ben hier heel erg vaak vandaar dat ik hem hier heb gekocht,het heeft een bad,rough road package, rijdt echt heerlijk helemaal geen trillingen en oneffenheden in de weg filtert ie erg goed,ook valt het me erg op dat de auto erg goed gedempd is geluid van buiten hoor je bijna niet, en muziek binnen lekker hard en buiten hebben ze erg geen last van.

  10. #49
    water-escape's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2008
    Leeftijd
    39
    Posts
    3.445
    Kudos
    216
    Auto
    Audi A6 Allroad
    Land
    Land

    Standaard

    praten we hier trouwens over de standaard audio? of de BOSE optie? (als die optie er nog is 2009 model)
    2. Audi A6 AR 3.0 TDI Q2007 Hartog Tuned! ('17 - '21 van 142k - 188k )
    3. Audi A3 SB 2.0 TDI S-Line 2008 Hartog Tuned! ('13 - '16 van 80k - 151k)
    4. Audi A6 3.0 TDI Q 2007 Hartog Tuned! ('07 - '13 van 0k - 310k)

  11. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piwo Bekijk Berichten
    [Quote = MT-BMW, 835.703] Det är inte Att förstärkaren "lös" är (Inte snyggt ett knep av hörsel). Jag kommer Att denna jämföra Märkte eftermiddag och Att den är externa förstärkaren borta. Han var kvar. Jag Subwoofern avant, Stöder Också jag (med hjälp återförsäljare vd). Han är under reservhjulet bakom Batteriet (inte ser ut som en subwoofer, men det är).
    * Ljuddesign 2010 Den är inte Lika intensiv som under 2008 Tillräckligt med Men det finns ström. Du missar Gnistra Höga område i mitten. Högtalarna ovanför instrumentpaneler annorlunda är också, med 2008 års modell Visar Ett silver i Viktiga högtalaren. Når du inte ser 2010 modeller. [/ Quote]
    Kun je dit vertalen? Ikke nie snappe....

    Alvast bedankt!

    Gr. Martijn
    Bye bye A4 Avant S-Edition..
    Huidige: BMW 328iA Touring M-Sport 2013 & Audi A3 SB S-Line S-Tronic 2014

  12. #51

    Standaard Audi soundsystem subwoofer inAvant B8

    Audi Soundsystem subwoofer in Avant B8 (onder het reservewiel achter de accu)

  13. #52

    Standaard

    Sub in B8
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen

  14. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Icul8r Bekijk Berichten
    Gisteren mijn nieuw A4 Avant ProLine Business gekregen model 2010. Wat mij opviel was de wat fletse geluidskwaliteit. Blijkt dat het 2010 model geen losse versterker meer heeft voor de aansturing van de 10 boxen, maar alles vanuit de
    MMI radio zelf doet. Je merkt het verschil echt gelijk vind ik. In de nieuwste folder wordt nog steeds de 180watt versterker genoemd....lijkt dus een beetje misleiding...

    Zou je daar iets mee kunnen riching PON?

    Verder wel helemaal blij met mijn autootje

    Waar zit de subwoofer eigenlijk, ik hoor geen echt verschil als ik deze instel ????
    Ik vraag me dan ook af of hij wel er in zit (in mijn gisteren opgehaalde A4 S-edition modeljaar 2010)

  15. #54
    RoyvW's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2007
    Leeftijd
    36
    Posts
    2.660
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MWT Bekijk Berichten
    Kun je dit vertalen? Ikke nie snappe....

    Alvast bedankt!

    Gr. Martijn

    Hoe gaat dat spreekwoord ook alweer, "Verder kijken dan..."


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MT-BMW Bekijk Berichten
    Er staat niet dat de versterker "los" is (slimmigheidje van audi maar niet netjes). Ik ben vanmiddag gaan vergelijken en heb geconstateerd dat de externe versterker verdwenen is. Hij zat links-achter. De subwoofer in de avant heb ik ook kunnen vinden (met hulp vd dealer). Hij zit onder het reservewiel achter de accu (ziet er niet echt uit als een subwoofer maar is het wel).
    Het geluid in model 2010 is niet zo heftig als 2008 maar er zit wel genoeg power in. Je mist sprankeling in het midden-hoog gebied. De speakers bovenop het dashboard zijn dan ook anders, bij het 2008 model zie je een zilvere kern in de speaker. Bij model 2010 ziet je dat niet.
    Auto's:
    Audi 80 B4 2.0E - Audi Coupé 2.3E B3 - Hyundai Santa Fe 4WD - Volvo S60 2.4 LPG - BMW 320/6 Aut. BAUR 1981 - Volvo V70 2.5D Aut. - Audi A6 4F avant 2.4 V6

  16. #55

    Standaard

    Ik rijd nu nog een Volvo V50 met een High Performance Audio en dat klinkt erg lekker. Mijn A4 Avant
    S-edition wordt eind januari afgeleverd en ik hoop dat de audio met niet tegen zal vallen.

    Naast de versterker lees ik ook in de folder over cd-wisselaar inclusief en later weer als optie. Kortom
    Audi blinkt niet uit in de zorgvuldigheid in het vermelden van opties; net hetgene waar ze qua prijs
    ook negatief om bekend staan.

    Verder verheug ik me op de komst van mijn S-edition. Ik zal in ieder geval het forum in de gaten houden.

  17. #56
    ex audi 50's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2009
    Leeftijd
    57
    Posts
    369
    Kudos
    4
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard

    is er al iemand die daadwerkelijk bij Pon erover geklaagd heeft (en bij de dealer) en wat was de reactie?

  18. #57

    Standaard

    Wordt denk lastig om er over te klagen... Het is waarschijnlijk een producteigenschap. Net zoals dat er nu een schitterend kleuren navigatiesysteem inzit i.p.v. die ouwe crappy engelse monochroom navigatie.

    Ik zou de vorige "generatie" Sound systeem niet willen terugruilen voor de 2e gen standaard navi! Je kan nu voor "slechts" 1200 euro upgraden naar B&O terwijl je voorheen 2000 euro moest betalen voor een fatsoenlijk navigatiesysteem.

  19. #58

    Standaard

    Is er misschien iemand best tevreden over het nieuwe soundsysteem. Is het dan echt zo'n bagger? Of heeft iedereen zijn eisen hoog liggen?

  20. #59

    Standaard

    ik krijg het ook in mijn auto. Komend uit de B7 is dit systeem minder, minder vol, minder bass, minder volume. Ik ga ook checken hoe ik het kan updaten...
    Eerste: 3.0 TDI A4 Avant S-line bijna vol
    Huidig: 3.0 TDI A4 Avant Pro-Line Business Vol

    Mijn showroom: http://www.audiforum.nl/forum/Audiforum-showroom/1365

  21. #60
    Rainesh's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    3.822
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A3

    Standaard

    Denk beetje afstemmen moet gewoon lukken toch? Ik kom van Bose audio af en na het treble beetje afstellen en mid, kwam er heel goed geluid uit.

Pagina 3 van 30 EersteEerste 123456713 ... LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •